Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit. Det er vel 1000-1500,- i deler det... og gjort på et par timer. Nok en grunn til å be om fastpris på forhånd.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Gunnar:

Bilia BMW i Lier tar 16-1700.- i timen

Betalte 9820.- for bytte av veivhusventilasjon ink deler.

[-X Kan ikke finne på å levere bilen et sted dem tar slike priser!!!

Fant jo ut det ETTER at jeg hadde betalt regninga... :shock:

Sykt! Jeg betalte nettopp 9600kr inkl. deler for følgende på merkeverkstedet i Trondheim:

inspI

veivhusventilasjonsbytte

Bremseveskebytte

Kjøleveskebytte

Bytte av insugsbelg.

Ser ut som at Strandveien Auto har greie priser kontra andre deler av landet da. :)

Skrevet
Shit. Det er vel 1000-1500,- i deler det... og gjort på et par timer. Nok en grunn til å be om fastpris på forhånd.

Å det sykeste av alt var at dette var en pris jeg fikk av Bilia før de begynte å skru på den...

Jeg lærte av dette så Bilia skrur ikke min bil noe mer kun pga prisen.Arbeidet de gjorde er det ingenting å utsette på.

Skrevet

Kan anbefale Autowåx Bil i Karlstad.

Hadde E46'n på Insp. II i februar. Hele servicen kom på 4431:- SEK (ca 3600,- NOK). BMW i Norge skulle ha rundt 8000 tror jeg. Med leiebil i Sverige (350 SEK) og bensin til og fra Norge kom det på litt over 4500 NOK. Måtte hatt leiebil i Norge uansett :roll: Så ganske fornøyd :D

By the way: Miljøavgiften for oljefilteret var på 40 SEK. Denne er vel på over 100kr i Norge? :o

Skrevet
Allerede 1. juni får vi uventet hjelp fra EU. Norge pleier jo å følge EU´s direktiver mer eller mindre slavisk så dermed er det håp for dere også... :wink:

http://fpn.dk/motor/bil/article2080714.ece

Det er ut til at dette direktivet uten videre gjelder i Norge også.

http://www.aftenposten.no/bil/article3670035.ece

I den lovpålagde garantitiden har man kunnet bruke uavhengig verksted i mange år uten å miste garantien. Det er bare garantiene etter denne tiden som merkene har forlangt skal foregå hos dem. Hos mercedes har man f.eks 30 års rustgaranti, de første årene kan du bruke hvlket verksted som helst, etter det sier Mercedes at resten er en garant de bare gir av fri vilje og at man derfor må komme til dem. Det blir da en vanvittig dyr rustgaranti for forbrukeren. Det må være denne frivilige garantien som blir nevnt her da? Her en link fra 2007 som sier noe om service utenom merkeverksted :

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/1185278014.57

Skrevet

Sitat fra artikkelen: "– De nye reglene betyr at forbrukere kan reparere bilen sin utenom merkeverkstedene uten at dette går ut over garantien, forklarer fungerende seksjonsleder Vegard Magne Aandal i Konkurransetilsynet"

Dette er jo gammelt nytt. Jfr. link jeg postet tidligere i tråden.

Skrevet

Lovpålagt garanti? Garanti er noe som fabrikk gir mot fabrikasjonsfeil o.l. og er frivillig. Reklamasjon er derimot noe annet og hjemles i forbrukerkjøpsloven.

Skrevet
er sikker ikke flinke nok til å reklamere for det.. vet møller-gruppen og noen bmw forhandlere kjører dette tilbudet hvertfall..

Jeg har ingen problemer med å forestille meg hvorfor de ikke er flinke til å annonsere for dette evt. tilbudet?... :x

Mercedes har noe de kaller "FairPrice" Der de gir gunstige priser på servicer og reprasjoner av W168, W202 og W210. Det annonseres for dette på mercedes.se ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...