Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Me 330 motor, må du ha ecu, nøkkelen og ews bosen. Så skal det være bolt on og plug and play, mener jeg, men ikke gjort det før.

På M3 motoren må du koble opp el gassen i tilegg til ecu, nøkkelen og ews boksen. Du får også en liten prikk i dasjbordet og mulig andre ting som ikke kommer til å virke i klokkene/ speedon. Så¨best om du har kokker/ speedo fra samme bil som motoren kommer fra.

Er du heldig så virker alt, kun en liten prikk som ikke syns så mye. Mulig du får fjærna den oss BMW, eller andre som har sånt verktøy.

Lykke til :D

Skrevet

Takker får svar!

hvordan er det med registrering av hester? hørte rykter om at det er gratis når biln er over 10 år?

vil drivverket til 320 holde med en m3 eller 330 motor?

må vel ha bremser også fra 330/m3 får å få godkjent?

Skrevet

Det er ingen avgifter ved effektøkning etter at bilen har vært 10 år i Norge.

Mulig det holder med 330-motor. Skal du ha M3-motor tviler jeg sterkt på at 320 drivverk passer. Holder gjør det uansett ikke.

Du må ha understell fra 330/M3 for å få det godkjent. Du må kunne dokumentere hvor delene kommer fra (kvitering/plombering) Ikke glem å send søknad FØR du starter. Det greieste er komplett delebil...

Skrevet

Skal den forsikres med merknad at det er ombygd til 330i må den også være godkjent som 330i, ellers så er ikke forsikrings selskapet pliktet ut til å betale for en 320 engang om uheldet er ute....

Jeg har ikke noe tro på at ledingsnett og slikt passer overrens ifra din orginale m52tüb20 maskin og opp til m54b30. Det passer ikke overrens på min e46ci med m52tüb20 ihvertfall. Jeg slo ifra meg tanken å bygge om til 330 rett og slett fordi alt som er av ledningnett og slik må byttes. Til 323 eller 328 derimot er alt likt, Da er det bare å hive i nye motoren å kjøre. Trenger ikke engang å bytte hjerne, da lmm og lambda tilpasser verdiene til nye motoren. Jeg har planer om å programmeren om hjernen om jeg bytter maskin, bare for å få optimalisert nye verdier til b28 maskin. Du bør også bytte diffen for å få skikkelig utveksling med nye motoren.

Skrevet

Inkl mva. Eneste som manglet var luftmassemåleren. Så legge på en tusing til der...

Så fulgte det med 2 katalysatorer :P

+ at jeg mener å huske at det sto at dynamoen nesten var helt ny.

Skrevet
Koed tar 13 700 for en som er gått 160 000 km.

Det må vel være før MVA? Virker billig..

Selv så syns jeg ikke det var spesielt billig...

Skrevet
Mener jeg måtte ut med 9000kr for en M43 der, så 13k for 330 er jo et kupp i forskjell :P

han spurte hva han fikk for sin m52tüb20 motor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...