Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som anders sier, sleng på no kvass kam og grovere ventilfjærer og en litt hissig turtallsperre så knekker nok dissa spinkle orginale ;)

Kjører forresten med comp turbo selv , knallfornøyd og tidlig igang !

Skrevet

Jeg har forøvrig kvasskam og vil si turtallsperra er ganske kvass org vipper og fjører. I fjor knakk jeg 2vipper da hadde jeg alt org..

Skrevet
kvass kam er vel å ta i litt vel?:) alpina b10 kam er det ikke de da?:)

Var det som var sakt når jeg kjøpte den ja. Men i ettertid så viser det seg at de ikke vet hvor den kommer fra. men den er Tydlig omslipt er den hvertfall. Funker gjør den og:)

Skrevet
B10 3.5 har omslipt kamaksel, Alpina spesial. B10 BiTurbo har samme kamaksel som i min B7/3-motor...

er ikke den bi turbo kammen ganske slapp? husker forskjellen fra den org til en kvass egen prod i en kompis av meg sin b10 bt..

Skrevet

Jeg er nok ikke rette mannen til å uttale meg om kamaksler, er jo nesten et eget fag det. Eneste fakta jeg vet om den, er at det er en 262 graders kam. Åpne/lukketider, løft osv -ingen peil. MEN... Det er nok garantert en kamaksel som er plassert der for å gi en viss effekt, og vare litt flere kilometer enn "garasjetrimmerens" motor.

Skrevet

Er vel der folk går lettest i "fella" med turbomotorer ser det ut til. Kjøp kammen med høyest løft og lengst "åpentid" er ikke nødvendigvis det som er rett på alle motorer..

Skrevet
Er vel der folk går lettest i "fella" med turbomotorer ser det ut til. Kjøp kammen med høyest løft og lengst "åpentid" er ikke nødvendigvis det som er rett på alle motorer..

Er enig med deg her.

Etter min oppfatning så skal jo en turbomotor ha lengre åpningstid for bedre fyllingsgrad osv. Heller ikke samme løft og mindre bratt kurve. En kamaksel er mer prekær for motorens respons, kompresjon og performance enn hva folk tror. Det er ikke "bare" å slenge i en "turbokam" og tro at en er good to go.

Som jeg sa i forrige innlegg, kamaksel er nesten et eget fag. Det er mange flere faktorer enn hva folk tror - og gjerne vil innrømme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...