Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais! Har kjøpt meg en veldig flott E39 520i som jeg er kjempe fornøyd. Intet rust, god standard, rett fargekombinasjon, takluke og skinnseter. Dette er en bil jeg elsker, men som mister sin respekt med sine 150 hk. Jeg vil ha noe mer men liker ikke tanken på å kjøpe ny bil.

Tanken på å skifte motor har slått meg og jeg liker ideen. Jeg har forøvrig fått litt blandete tilbakemeldinger, noen syns det blir unødvendig mens andre syns det høres bra ut. Jeg vurderer en M52B28.

Jeg liker å skru men er ingen mekaniker. Det jeg lurer på er: hva må gjøres og skiftes? Kan tenke meg at jeg må ha ny kasse og cluch. Det hadde vært sykt konge om folk lå med bilder, spesifikasjoner og pris på det jeg eventuelt trenger.

Legger med et bilde av min vakre kjæreste :mrgreen:

37oqt2a0atais5bs3v7w.jpg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

forskjellen er at enkelvanos passer og dobbelvanos passer ikke. neida...er vel mulig men mye mer arbeid. dobbelvanos har elektrisk gasspjeld og enkel har wire osv. jeg har selv byttet til m52b28. Var bare å kaste den oppi og koble sammen. smal sak. 520 kasse og diff passer, men har litt lavere utveksling. mest sannsynlig er den svakere også, men fungerer nok fint.

Skrevet
  kvammis skrev:
Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de..

Ser jo klart å tydelig på innsuget og dekselet at det er en Dobbel vanos motor.

Skrevet

Hva som må byttes:

- Motor;)

- LMM (luftmassemåler

- Luftfilterboks

- Hjerne

Det er ikke nødvendig å bytte bremser. det er vel akkurat samme bremser på 520 og 528. eksosanlegg er også det samme. girboks og clutch er ikke den samme, men passer. er dog litt svakere. jeg kjører fremdeles med 520 aut. kasse og diff, uten problem, men får ikke sjokk om kassa hagler en dag. regner med manuellkassa tåler det bedre.

Du må jamnføre EWS'en for å kunne kjøre med 528 hjerne, uten å bytte tenninglås osv. dette gjøres med diagnoseutstyr hos bmw-verksted.

ellers er det som regel ikke med dynamo, acc-pumpe,luftfilterboks og lmm med ved motorkjøp. ACC og dynamo flytter du over, mens lmm og luftfilterboks må du kjøpe. Er du usikker, bruk gs-bildeler.no så kan du sammenligne delenr for å se om delene er de samme på begge modeller.

Skrevet
  Haug523 skrev:
  kvammis skrev:
Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de..

Ser jo klart å tydelig på innsuget og dekselet at det er en Dobbel vanos motor.

Nope, du ser klart og tydelig på innsuget og toppdekselet at det er en enkelvanosmotor (på bildet). I annonsen står det at det er en dobbelvanos motor.

Men du kan jo høre med dette firmaet om de kan skaffe deg en enkelvanos motor :)

Skrevet
  Kennethe34 skrev:
  Haug523 skrev:
  kvammis skrev:
Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de..

Ser jo klart å tydelig på innsuget og dekselet at det er en Dobbel vanos motor.

Nope, du ser klart og tydelig på innsuget og toppdekselet at det er en enkelvanosmotor (på bildet). I annonsen står det at det er en dobbelvanos motor.

Men du kan jo høre med dette firmaet om de kan skaffe deg en enkelvanos motor :)

Ja beklager, var visst litt for kjapp der, var nok vinkelen bildet var tatt ifra som gjorde det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...