LasseEllingsen Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Hallais! Har kjøpt meg en veldig flott E39 520i som jeg er kjempe fornøyd. Intet rust, god standard, rett fargekombinasjon, takluke og skinnseter. Dette er en bil jeg elsker, men som mister sin respekt med sine 150 hk. Jeg vil ha noe mer men liker ikke tanken på å kjøpe ny bil. Tanken på å skifte motor har slått meg og jeg liker ideen. Jeg har forøvrig fått litt blandete tilbakemeldinger, noen syns det blir unødvendig mens andre syns det høres bra ut. Jeg vurderer en M52B28. Jeg liker å skru men er ingen mekaniker. Det jeg lurer på er: hva må gjøres og skiftes? Kan tenke meg at jeg må ha ny kasse og cluch. Det hadde vært sykt konge om folk lå med bilder, spesifikasjoner og pris på det jeg eventuelt trenger. Legger med et bilde av min vakre kjæreste
LasseEllingsen Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Forøvrig motoren jeg tenker på: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=16563590
Haug530D Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 LasseEllingsen skrev: Forøvrig motoren jeg tenker på: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=16563590 Det der er en Dobbelvanos motor, eller M52TUB28 ikke M52B28, Tror det vil være litt lettere å sette inn en enkelvanos motor, da jeg mener det meste skal passe rett over.
LasseEllingsen Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Takk for det! Hva er egentlig forskjellen på en med vanos og en uten?
frengen Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 forskjellen er at enkelvanos passer og dobbelvanos passer ikke. neida...er vel mulig men mye mer arbeid. dobbelvanos har elektrisk gasspjeld og enkel har wire osv. jeg har selv byttet til m52b28. Var bare å kaste den oppi og koble sammen. smal sak. 520 kasse og diff passer, men har litt lavere utveksling. mest sannsynlig er den svakere også, men fungerer nok fint.
kvammis Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de..
Haug530D Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 kvammis skrev: Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de.. Ser jo klart å tydelig på innsuget og dekselet at det er en Dobbel vanos motor.
LasseEllingsen Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 ok takk for bra svar alle sammen! Gjorde du noe mer med bilen frengen? Bremser, cluch eller girkasse?
frengen Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Hva som må byttes: - Motor;) - LMM (luftmassemåler - Luftfilterboks - Hjerne Det er ikke nødvendig å bytte bremser. det er vel akkurat samme bremser på 520 og 528. eksosanlegg er også det samme. girboks og clutch er ikke den samme, men passer. er dog litt svakere. jeg kjører fremdeles med 520 aut. kasse og diff, uten problem, men får ikke sjokk om kassa hagler en dag. regner med manuellkassa tåler det bedre. Du må jamnføre EWS'en for å kunne kjøre med 528 hjerne, uten å bytte tenninglås osv. dette gjøres med diagnoseutstyr hos bmw-verksted. ellers er det som regel ikke med dynamo, acc-pumpe,luftfilterboks og lmm med ved motorkjøp. ACC og dynamo flytter du over, mens lmm og luftfilterboks må du kjøpe. Er du usikker, bruk gs-bildeler.no så kan du sammenligne delenr for å se om delene er de samme på begge modeller.
LasseEllingsen Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Herlig! tusen takk for hjelpen! :) Byttet du til diesel eller bensin? Hvorfor og hvorfor ikke velge en av alternativene?
frengen Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 m52b28 er bensin. mye billigere å bygge om til bensin om du har bensin fra før. det som duger
LasseEllingsen Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Skrevet Juni 1, 2010 frengen skrev: m52b28 er bensin. mye billigere å bygge om til bensin om du har bensin fra før. det som duger Oki skjønner. Takk for god info! Hva betalte du for din motor?
Kennethe34 Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Haug523 skrev: kvammis skrev: Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de.. Ser jo klart å tydelig på innsuget og dekselet at det er en Dobbel vanos motor. Nope, du ser klart og tydelig på innsuget og toppdekselet at det er en enkelvanosmotor (på bildet). I annonsen står det at det er en dobbelvanos motor. Men du kan jo høre med dette firmaet om de kan skaffe deg en enkelvanos motor
Haug530D Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Kennethe34 skrev: Haug523 skrev: kvammis skrev: Var bilde av en enkeltvanos motor da.. Så er jo bare å høre med de.. Ser jo klart å tydelig på innsuget og dekselet at det er en Dobbel vanos motor. Nope, du ser klart og tydelig på innsuget og toppdekselet at det er en enkelvanosmotor (på bildet). I annonsen står det at det er en dobbelvanos motor. Men du kan jo høre med dette firmaet om de kan skaffe deg en enkelvanos motor Ja beklager, var visst litt for kjapp der, var nok vinkelen bildet var tatt ifra som gjorde det
LasseEllingsen Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 Konge! Så det som bør gjøres er da å bytte - M52B28 - LMM luftmassemåler - Luftfilterboks - Hjerne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå