Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser jo ut som et fint utgangspunkt for en skikkelig knallbil. Interiørlister i børstet alu tror jeg hadde gjort seg her. Uansett er E39 ufattelig behagelige biler å ratte rundt i. Vet du hvordan ligger forbruket på denne motoren kontra 520?

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Forbruket på 520`n er høyere enn på 523`n.. :( Jeg gikk ifra 523ia til 520ia og må si jeg er skuffet.. MYE minde effekt og høyere forbruk!

• 4 weeks later...
Skrevet

DÅÅ var senken montert. Satt hardheten til maks nå i tilvenningsfasen med å ha en lav bil. Får løsne litt opp senere. Videre kan jeg senke ca 30mm til framme, og rundt 35mm bak.

Forbruket mitt med en noe aktiv kjørestil ligger litt over 1liter pr mil..

Så lenge motoren får litt turtall syns jeg den er akkurat passe sprek. Man vil alltid ha mer, men da blir også fristelsen større, og risikoen for å miste lappen enda større.. Syns kraften er helt grei til hverdagsbruk..

gqpzoy3ai9xydtqdyfn7.jpg

mxqziei1y6xyw0hxdtjm.jpg

ycj9uga3rgsci7mwz22p.jpg

Takk til Lasse Ellingsen og Sladjan for hjelp til monteringen..

Aplet86: At forbruket ditt er høyere på 520 enn 523 kan ha noe med lambdasonde etc. å gjøre.

Skrevet

Knallfin bil! Ser nå at bilen som står på plassen min fortjener en skikkelig skinnsete-behandling. Fikk litt dårlig samvittighet når jeg så bildene dine :)

Bittelite tips fra min side kan kanskje være å bytte til nye skilt?

Skrevet

Tror ikke det har så mye med lambdasonde og gjøre.. Bilene er så og si like tunge, og 520`n må jobbe mye mere, og må brukes mye mere...

Skrevet
Knallfin bil! Ser nå at bilen som står på plassen min fortjener en skikkelig skinnsete-behandling. Fikk litt dårlig samvittighet når jeg så bildene dine :)

Bittelite tips fra min side kan kanskje være å bytte til nye skilt?

Jeg skal. Men har bare ikke kommet så langt enda.. Hvordan fikser jeg nye skilt da?

Skrevet

wyrp1eexykxei4jyh9q7.jpg

KN Filter montert. Skal ta meg en tur på jobb på kveldstid å lage til et varmeskjold.

zys68kf6sa6mirloij5r.jpg

Byttet til hvitere lys i grøftelysene og nærlys. Blir ikke byttet i parklysene da det er angeleyes i facelift lyktene.

Jeg syns det var litt stilig uten grøftelys. Noen som vet om jeg kan få kjøpt slik plastikk som er i luftinntaket helt ut, slik at jeg kan fjerne grøftelysene?

y29pt1nnmrw6hzfyt8rl.jpg

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

ho3n5ied9prz82jj0at6.jpg

Elrollo montert.

En stund siden jeg har oppdatert tråden her.. Har faktisk skjedd litt med bilen siste par mnd.. Får ta noen bilder av oppgraderingene sånn plutselig..

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...