Gå til innhold

Min 728ia E38


Stoppie_Master
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel edc bak bare?Du kan senke den foran, samt justere den ned bak :)

Skal være EDC framme og bak. Vet ikke om det er noe forskjell på de EDC systemene, men min justerer bare hardhet på bilen. Merkbar forskjell når jeg trykker på knappen (s-edc), bilen blir mere stiv og presis, men høyden er akkurat den samme. Slik jeg har forstått det, så er EDC systemet på min bil slik at den justerer seg mellom 3 ventiler i demperne etter hvor hard/myk den skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edc er ikke samme som nivåregu. Har man EDC er det demperene som er annerledes. Man kan fint bytte fjører på EDC. Jeg gjorde selv dette på en 98 535iA som hadde EDC. Satt på 40/40mm senkefjører og EDC fungerte like bra etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edc er ikke samme som nivåregu. Har man EDC er det demperene som er annerledes. Man kan fint bytte fjører på EDC. Jeg gjorde selv dette på en 98 535iA som hadde EDC. Satt på 40/40mm senkefjører og EDC fungerte like bra etterpå..

Ja det var det jeg også mente, men kjekt å spørre først. Har sett i noen lister at det står på fjærene at de ikke er til biler med EDC. Men satser på at det går greit med å sette på senkefjærene, bestiller fort som fjell nu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta plugga i går, satt noe jævlig. Så jeg knakk pluggnøkkelen.

3l77qr9bzeypdrjd1xn6.jpg

Så da var det bare å ta frem den gode gammle koppen og skralla :)

Kjøpte pluggene på Torshov for 58kr, orginale NGK plugger som er de samme som de orginale BMW pluggene som NGK leverer til BMW. GS i trondheim skulle ha 1200kr?

Slik så pluggene ut, en antydning til grønnfarge der...

qs9umo8d89uj0fbbzhwh.jpg

Er jo ganske enkelt å bytte pluggene da, og når det er så billig så er det jo ikke så mye å spekulere på, særlig når man ikke aner når de har blitt byttet på bilen sist. Men egentlig, hvordan vet man om en plugg er dårlig eller ei, vet at bilen kan bli litt mer lettstarta og at kansje forbruket går litt ned?

0tatxzn53zdwlbony36e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du vet at en plugg er dårlig kan være mange tegn, noen er som du sier at drivstoffforbruket øker, eksosutslippet øker, bilen kan bli hakkete og fjuske, gå på 5 av 6 sylindre, noe som øker dristoffforbruket med 15-20% og tilsvarende reduksjon i motorytelse, mellomrommet mellom elektrodene på pluggen kan også virke inn endel, dette medfører til at pluggen gnistrer på feil intervall :) Sot på pluggen tenner ikke, men trenger ikke å bety at pluggen er ødelagt, gjør den rein og pluggen er god som ny :)

Håper du fikk et greit svar der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du vet at en plugg er dårlig kan være mange tegn, noen er som du sier at drivstoffforbruket øker, eksosutslippet øker, bilen kan bli hakkete og fjuske, gå på 5 av 6 sylindre, noe som øker dristoffforbruket med 15-20% og tilsvarende reduksjon i motorytelse, mellomrommet mellom elektrodene på pluggen kan også virke inn endel, dette medfører til at pluggen gnistrer på feil intervall :) Sot på pluggen tenner ikke, men trenger ikke å bety at pluggen er ødelagt, gjør den rein og pluggen er god som ny :)

Håper du fikk et greit svar der :)

Takk for svar :)

Var liksom den bekreftelsen jeg trengte.

Du ser nu på bilde av de pluggene jeg tok ut, så ikke så værst ut, så jeg trur nok at alt var i orden ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nesten helt ferdig med stero, slik ser det ut nu baki bagasjerom.

Mye bedre lyd allerede...

vtsqc4qtfdkejjsun8ba.jpg

Også har jeg fått i det nye AGM batteriet.

1e08a2wu75ra8fylb2sm.jpg

Også har jeg fått på nye dekk, Kumho KU31 275/35-19 og 245/40-19, super behagelig og mye mindre støy enn nankang ns2! Nye skilt er det også, men det ser dere kansje ikke på disse bildene, men det ble mye finere, billig oppgradering, kun 120kr. Også har jeg fått skilt ramme som det står Hell Auto på, det må man ha når man bor på Hell :D

qzfvk1cz9jyhta1cluiq.jpg

jf9sf50qbhl2cth9f3nq.jpg

Så nu må jeg bare få skifta foringene og senkesettet som jeg har liggende i boden ++ noe annet små sjafs.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
meget pen e38! :D e38 er kongebiler! kommer til å gjør seg med litt senk ja!! hva synes du om 2,8literen forresten? har alltid lurt på hvordan den er!

hvilkene speil var det du la bilde av? m5 el?

E38 er kongebil ja :D

Har allerede hatt senkesettet i boden i et par uker, men gidder ikke stå ute i allslags vær og vind og skifte de, men snart går jeg bare ut og gjør det! Blir stilig med 40mm senk :)

Jeg synes 2,8'ern fungerer helt utmerked. Man drar jo ifra normale biler i alle fall. Og kassa harmonerer bra med motoren, så når man ligger på landeveien så blir det fort "motorveifart" :wink: De speilene er M6 utgave, blir spent på hvordan de blir seende ut på 7'ern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...