Gå til innhold

Trenger IKKE hjelp lenger, dette var en svindler!

Anbefalte innlegg

Jeg har en kar jeg skal handle fra, nåkka bmw utstyr som jeg vil ha til min E38.

Han sier at han skal sende det til meg med et "rederi" eller noe slikt, og rederiet vil ta hånd om hele handelen, der jeg overfører penger til rederiet og får utlevert pakken, og hvis jeg ikke er fornøyd så har jeg 2 dager på meg til å retunere.

Så det eneste jeg gir i fra meg foreløbig er navn, adr og tlf nr. Hvis "rederiet" er kjent så er det vell ikke farlig, kan vell risikere at det bare er luft inni pakka.

Noen som har erfaring og gode råd man burde følge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle hvordan slikt skal gjøres da :?:

Slik at jeg og ev andre vet i ettertid hvordan man skal utføre en handel med noen i utlandet...

Hvilket firma skal man bruke som 3part, hva kan man oppgi av opplysninger, når skal betalinga finne sted osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet på "rederiet" kan ofte gi deg en pekepinn på hvor seriøst dette er.

Hvor og hvordan man kommer i kontakt med selger likeså.

Generelt vil seriøse selgere i Storbritannia alltid godta betaling med Visa eller Mastercard - evnt. gjennom PayPal. :)

Ok, jeg fant frem til PayEx (.no/.com) som finn.no bla bruker som betalingsgaranti og har foreslått dette til han.

Det var jeg som fant han, han hadde lakt ut ei anonnse på ei spansk anonnseside på nettet.

Du nevner betaling med visa eller mastercard, da tenker du sikkert på folk/bedrifter som har egen internettside med betalingsmulighet, i dette tilfellet er det en privatperson i england.

Godtar han PayEx, så er det ikke noe problem, får se om jeg får noe svar fra han nu da, hvis ikke så har jeg unngått en svindel :D

Men må begynne på nytt å leite etter deler til min E38 på det sinnsykt store internettet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet på "rederiet" kan ofte gi deg en pekepinn på hvor seriøst dette er.

Hvor og hvordan man kommer i kontakt med selger likeså.

Si ikke det... Husker ikke om det var i en papirutgave eller nettutgave av en avis jeg leste om et slikt rederi... De hadde brukt det orginale navnet til rederiet, og den falske nettsiden så faktisk mye bedre ut enn den ekte... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt rundt om, og det første jeg reagerte på var at det var link til det der T35 sia. Også var det lite lurt å finne, følte det var mye svada. Er nok en hjemme snekkret side for å svindle ja, hvordan kan man holde helvete tilbake med den her karen da?

Jeg så også på den sia at ups var deres samarbeids partner, så jeg gikk inn på ups sin side og sendte mail til de og spurte om de hadde et samarbeid med den her Gps-global greia.

Må holde litt helvete med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...