Gå til innhold

DIY; oljebytte og flushing av automatkasse E39

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har du greie på hvordan jeg kan få tak i rett olje?

Hvis det er Zf kasse med grønt skilt, kan man fint bruke royal purple max life atf olje.

Selges billig i usa og på ebay.

Bare å søke.

Mvh

• 2 weeks later...
Skrevet

Skal gjøre dette på min e39 og er blitt anbefalt å bruke Red Line. Er vist ganske utbredt merke i USA. Får kjøpt billigere på nettet, bla. ebay. Får også kjøpt på Mekonomen, blir nesten samme pris hvis du får rabatt;)

• 1 month later...
Skrevet

Har hørt at man må pumpe inn olje med spesielt trykk for å ikke ødlegge girkassen.

Har planer om å flushe vår kasse. Men blir litt usikker når jeg hører sånt :P

Skrevet

Er det noen verksted i oslo/akershus som kan flushe girkasse? Ringte autopower og de sa de bytter olje på gir men ikke flushing :x

Merger gir på min 528ia kan gire bedre enn det de gjør.

Skrevet

Nei jeg vet ikke hva det koster desverre, Jeg betalte 4000,- for jobben selv på et Bosch verksted her i Haugesund. Det var for oljefilter, 12 Liter Esso/Mobil LT71141 Olje og bunnpannepakning + arbeid.

Så et råtips kanskje 4000-5000kr? Du får sende en mail eller ta en telefon.

Skrevet

Det er i allefall jævlig viktig å bruke rett olje. Det skal stå et merke med info på bunnpanna på girkassen.

Skrevet
Da må du i såfall flushe ut all den Biltema olja som da blir tilsvarende å flushe ut den gamle. 12l

Å da er du jo like langt :)

tror nok det går fint å flushe ut med biltema olje, så lenge biltema oljen matcher kravene(dextron II?)

for så og etterfylle med "godguggen" :)

Skrevet

Tenkte bare det siden jeg har en haug med Biltema olje stående. Også koster det jo ingenting, så bare kjøre gjennom hvertfall 12 l med den, for så å ha på helt ny castrol/red line etc.. Det er mer jobb, men da får man flushet skikkelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...