Haymannen Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Har du greie på hvordan jeg kan få tak i rett olje?
Bmw 523iat Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Har du greie på hvordan jeg kan få tak i rett olje? Hvis det er Zf kasse med grønt skilt, kan man fint bruke royal purple max life atf olje. Selges billig i usa og på ebay. Bare å søke. Mvh
vktdaniel Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 kas olje brukte du og hvor mange liter gikk det med i helle prosesen har du steptronik
Mr_///M Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 Skal gjøre dette på min e39 og er blitt anbefalt å bruke Red Line. Er vist ganske utbredt merke i USA. Får kjøpt billigere på nettet, bla. ebay. Får også kjøpt på Mekonomen, blir nesten samme pris hvis du får rabatt;)
Thomaz Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Har hørt at man må pumpe inn olje med spesielt trykk for å ikke ødlegge girkassen. Har planer om å flushe vår kasse. Men blir litt usikker når jeg hører sånt
Farrukh M Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Er det noen verksted i oslo/akershus som kan flushe girkasse? Ringte autopower og de sa de bytter olje på gir men ikke flushing Merger gir på min 528ia kan gire bedre enn det de gjør.
Hpi Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Hvis du tåler en times biltur så kan du jo ta turen til Rats i Østfold. Det regnes som Norgeseliten i Automatgear. http://www.rats.no/kontakt.html
Farrukh M Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Det kan jeg, så lenge bilen får god omsorg men vet du hvor mye det koster hos dem?
Hpi Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Nei jeg vet ikke hva det koster desverre, Jeg betalte 4000,- for jobben selv på et Bosch verksted her i Haugesund. Det var for oljefilter, 12 Liter Esso/Mobil LT71141 Olje og bunnpannepakning + arbeid. Så et råtips kanskje 4000-5000kr? Du får sende en mail eller ta en telefon.
Odd-M Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Det er i allefall jævlig viktig å bruke rett olje. Det skal stå et merke med info på bunnpanna på girkassen.
mbruer Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Hvordan er det å flushe gjennom med Biltema olje etc? Også fylle på skikkelig olje og nytt filter..
Thomaz Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Da må du i såfall flushe ut all den Biltema olja som da blir tilsvarende å flushe ut den gamle. 12l Å da er du jo like langt
OrjanBmw Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Da må du i såfall flushe ut all den Biltema olja som da blir tilsvarende å flushe ut den gamle. 12lÅ da er du jo like langt tror nok det går fint å flushe ut med biltema olje, så lenge biltema oljen matcher kravene(dextron II?) for så og etterfylle med "godguggen"
mbruer Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Tenkte bare det siden jeg har en haug med Biltema olje stående. Også koster det jo ingenting, så bare kjøre gjennom hvertfall 12 l med den, for så å ha på helt ny castrol/red line etc.. Det er mer jobb, men da får man flushet skikkelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå