Just-turbodiesel Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Noen som veit om det var full texas i år også på gatebil vålerbanen? da tenker jeg på massiv kontrollvirksomhet mot folk som skulle på gatebil? i fjor tok det jo helt av hvor engelskmenn som reiste på gatebil ble stående i 5 timer i teknisk kontroll pga noe sjekk av papirer osv, noen som veit om det var like ille i år der?! Husker mange forbanna folk fra bimmers i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 De fikk vel inn mye penger i fjor, og med tanke på at ombygde biler ikke akkurat er lettere å få godkjent i år, så kommer de nok til å stille mannsterke igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Har du mulighet er det vel bare til å kjøre den bilen du skal bruke der, som ikke går gjennom kontroller noen dager før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Evnt bare kjøre lovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2010 det har VÆRT treff der.. jeg spurte om det var ville tilstander der i år, som det i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Ikke like jævli som i fjor nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 En kontroll i Elverum var alt jeg så. Like etter Essoen (retning Elverum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Kontroll i Elverum og langs rv20 sør fra Kongsvinger. Skal man på gatebil må man bruke bil og tralle, for å slippe ekstra problemer. Det var mye mer massivt oppbud i fjor, da det var sommertreff. Nå var det ganske middels vårtreff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Men de tok jo teknisk kontr. på biler som sto på henger åsså, sålenge det var skilt på de Ble selv stoppa og da jeg møtte opp på gjøvik for å vise de "grove" manglene de påpekte bare rista han der på hode av de utekontrollørene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Det var også kontroll på Husum (mellom Hamar og Elverum) og ved Løten på lørdag.. En jeg "kjenner" ble stoppa med en 200SX med 300hk for mye på fredag, så da ble det fly på han hjem til vestlandet igjen, bilen ble stående igjen.. Moro det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2010 Det var også kontroll på Husum (mellom Hamar og Elverum) og ved Løten på lørdag..En jeg "kjenner" ble stoppa med en 200SX med 300hk for mye på fredag, så da ble det fly på han hjem til vestlandet igjen, bilen ble stående igjen.. Moro det... det er irriterende det mao så har de fortsatt lite å gjøre ja, ikke overraska. Syns det er rart at 8% av alle saker som blir anmeldt, blir oppklart, ellers så har de for lite ressurser, men når det er gatebil-treff, da kommer de med s.w.a.t for å ta de som har litt sans for biler og faktisk har et liv. Utrolig, gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 Om den bilen ble testa med deres benk, hadde jeg bedt de dra til h.....den er jo ikke godkjent som testorgan for motoreffekt i en slik sak. Da må man vel ut av landet for ingen benker i Norge som er sertifisert til effektmålinger opp imot en sånn sak. er bare BT som lager sine egne regler å skremmer folk som skriver under og godtar allt tullet deres! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Men de tok jo teknisk kontr. på biler som sto på henger åsså, sålenge det var skilt på de Ble selv stoppa og da jeg møtte opp på gjøvik for å vise de "grove" manglene de påpekte bare rista han der på hode av de utekontrollørene... Nå er det jo amatørmessig å ha skilt på en bil på biltralle. Det er som å be om bråk! Biltralle bruker jeg når ting ikke er lovlig. For to år siden ble jeg nesten ledd av når jeg kommenterte overfor en fyr med Supra på Gatebil Våler at jeg håpte han skulle plukke av skiltene på bilen før han reiste med den på tralla. Jeg vet hvem som lo sist da jeg lå bak ham ut fra Våler, vi begge blir vinket inn, og det tok ikke 3 minutter engang før han måtte fram med skrutrekkeren... Jeg ga klart uttrykk til ham hvem jeg syns var dusten i etterkant Det beste er skaphenger. Det nest beste er å teipe over chassinr, og plukke av skiltene. Da har de ingen hjemmel for å sjekke kjøretøyet. Edit: Hva slags "grove" feil var det de påpekte NA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Bilen er jo fortsatt registrert selv om du har plukket av skiltene, og om de vil se chassinr kan de vel rive av den teipen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Så lenge et kjøretøy ikke er registert med synbare skilter inni eller utenpå kjøretøyet har de ikke rett til å kontrollere kjøretøyet utover en vanlig inspeksjon som sikker last, med mindre bilen står forlatt et sted og de har fått beskjed om å gjøre noe med. Men ofte er det Politiet som gjør slike oppdrag, da det er de som har hjemmel for dette. Politet vet også at hvis de overtrår vilkårene for slike hjemler kan de bli rapportert på flekken. I så måte er nok skaphenger med forsvunnen nøkkel det aller beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå