Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en kompis som har en slik en og han har ikke hatt noen problemer med den, men service og delepriser er nokså høye. Slik jeg har forstått det så skrur vel du litt selv, så det er vel kanskje ikke noe problem. Mitsu har jo også et veldig godt rykte, så tror det er et trygt kjøp

Den jeg satt på med hadde også en liten chip noe som gjorde at den holdt veldig godt følge med en e61 163hk opp noen lange bakker.

Skrevet

Er sterke biler det der, men vær obs på strammeren på regkjedet, strammer og kjede og evt sleider bør skiftes ved 90 000km da kjedet strekker seg såpass att strammeren på et vis kommer for langt ut og faller ned slik att kjedet blir for slakt og registeret raser... hørt om det på ett par biler i nærområde her, er visst ett ganske så kjent problem.

Skrevet

Pajero har skamdyre deler, som de fleste Mitsubishi.

Så en kar som måtte bytte dieselpumpe på en nyere 3.2, det kostet 36000kr for en ny, eller 31000kr for overhaling av den brukte.

Tryggere å kjøpe bensin rent økonomisk, skulle man tro...

• 2 weeks later...
Skrevet

Takker for tips.

Prøv å trekk 3 tonn med bensinbil... det blir dyrt det.. ;)

På normal rolig kjøring (og langkjøring) er nok ikke forskjellen allverdens, men den store forskjellen er at dieselen er moderat selv på full pupp, mens bensinmotorene knapt kjenner grenser når pedalen er horisontal..

Skrevet
Hva er det du skal ha på slep som er så tungt? En ferdigbygd garasje med 1'eren inne i??

skulle han ikke bytte bimmeres mot båt a? Verdien på bimmers sier vel at den minst veier tre tonn :wink:

Skrevet

Haha, nei, for de pengene jeg evt. får for bimmers får jeg bare båt nok til at 1eren kan trekke den.. ;)

Gravemaskin, grus og lignende blir derimot fort tungt. Måtte kjøre med et halvt tonn overlast på Landcruiseren her om dagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...