Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja E31 er faktisk veldig tung desverre

Ja, og det i tillegg til dyrere drift/vedlikehold gjorde at valget mitt mellom E36 M3 og E31 850 ble enkelt: M3 slår 850 på alle områder... (bortsett fra "look" og antall sylindere :P )

Når jeg sier det slik så skal det jo legges til at mens M3 er en sportsbil så er 850 en grand tourer...

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ja E31 er faktisk veldig tung desverre

Ja, og det i tillegg til dyrere drift/vedlikehold gjorde at valget mitt mellom E36 M3 og E31 850 ble enkelt: M3 slår 850 på alle områder... (bortsett fra "look" og antall sylindere :P )

Når jeg sier det slik så skal det jo legges til at mens M3 er en sportsbil så er 850 en grand tourer...

å sikkert 10 ganger så vanskelig å få tak i deler å 10 ganger så dyrt tipper jeg:P

Skrevet

Hei

Vet ikke så mye om den bilen, men den ser rimelig strøken ut på bilder som jeg har av den.

En 850i veier 1790kg ifølge BMW og er ingen M3 , men likevel en rask bil.

Ville fått en NAF test viss en er litt i tvil om stand på bilen, men når det er sagt så er de fleste Norske E31 godt påpasset da de eies av entusiaster.

220t km skal ikke være noe problem det virker og som en sansynlig KM stand ville vært mere skeptisk viss det stod 100t km på den.

Det er en herlig cruiser , men en skal være klar over att de koster og holde vedlike

Deler er ingen problem BMW har omtrent alt ennå til dem i tillegg så er det mye brukt og få tak i.

Data på bilen i senere innlegg

Skrevet

Hvorvidt 220k er så mye mere troverdig enn 100k i kmstand, skal jeg ikke gå så veldig inn på her :roll: Faktum er i alle fall at mange av disse bilene er kun sommerkjørt, og det sier seg selv at det ofte blir få km per år på slike biler.

Er denne bilen fulgt skikkelig opp, med bytte av slitedeler og vedlikehold av motoren, så er den nok ikke noe dårlig kjøp til under 200k.

Bør sjekkes hva som er byttet/oppgradert opp gjennom årene. Innsugspakninger og generelt deler i understell er ting som burde vært gjort noe med på denne kmstand. Eksosanlegg vil jeg også tro er snart klart for utskifting dersom dette er originalt.

Dersom bilen er helårskjørt, bør den nok også gåes etter i sømmene for begynnende rust. Blir saltet vel så mye i nord Norge nå for tiden, som sørpå.

Skrevet

Ellers så er det vel stort sett EDC som skiller denne fra de fleste andre 850i. De fleste eierne bytter ut EDC demperne med Bilstein, når disse ryker, da det er grassat dyrt å kjøpe nye EDC.

Skrevet
Ellers så er det vel stort sett EDC som skiller denne fra de fleste andre 850i. De fleste eierne bytter ut EDC demperne med Bilstein, når disse ryker, da det er grassat dyrt å kjøpe nye EDC.

edc er?

Skrevet

Mitsubishi hadde et system de kalte "Dynamic ECS" allerede i 1987. Electronically Controlled Suspension (ECS) var en tidlig variant av Electronic Damper Control (EDC).

  • 4 weeks later...
Skrevet

Den bilen stod i 265.000 for mindre enn ett år siden, må være ett godt kjøp med mindre det er noe fatalt galt med den bilen.

sjekk link http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=17836795

Her er build sheet på bilen:( slik den ble levert ny )

Colour MAURITIUSBLAU METALLIC (287)

Upholstery ANTHRAZIT BUFFALO (0180)

Prod. date 1992-11-25

Order options

No. Description

216 SERVOTRONIC

223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)

241 AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER

245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC

302 ALARM SYSTEM

303 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

416 SUNBLINDS

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

438 WOOD TRIM

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W MEMORY F DRIVER

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

489 LUMBAR SUPPORT FOR FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)

536 AUXILIARY HEATING

662 BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

690 CASSETTE HOLDER

801 GERMANY VERSION

945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...