Alec Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Ja E31 er faktisk veldig tung desverre Ja, og det i tillegg til dyrere drift/vedlikehold gjorde at valget mitt mellom E36 M3 og E31 850 ble enkelt: M3 slår 850 på alle områder... (bortsett fra "look" og antall sylindere ) Når jeg sier det slik så skal det jo legges til at mens M3 er en sportsbil så er 850 en grand tourer...
spaix Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Ja E31 er faktisk veldig tung desverre Ja, og det i tillegg til dyrere drift/vedlikehold gjorde at valget mitt mellom E36 M3 og E31 850 ble enkelt: M3 slår 850 på alle områder... (bortsett fra "look" og antall sylindere ) Når jeg sier det slik så skal det jo legges til at mens M3 er en sportsbil så er 850 en grand tourer... å sikkert 10 ganger så vanskelig å få tak i deler å 10 ganger så dyrt tipper jeg:P
Trollet_ Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Har sett denne bilen i Bodø (12mil unna bodø) et par ganger, mener den har vært kjørt av godt voksne personer de gangene jeg har sett den...
huldra66 Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hei Vet ikke så mye om den bilen, men den ser rimelig strøken ut på bilder som jeg har av den. En 850i veier 1790kg ifølge BMW og er ingen M3 , men likevel en rask bil. Ville fått en NAF test viss en er litt i tvil om stand på bilen, men når det er sagt så er de fleste Norske E31 godt påpasset da de eies av entusiaster. 220t km skal ikke være noe problem det virker og som en sansynlig KM stand ville vært mere skeptisk viss det stod 100t km på den. Det er en herlig cruiser , men en skal være klar over att de koster og holde vedlike Deler er ingen problem BMW har omtrent alt ennå til dem i tillegg så er det mye brukt og få tak i. Data på bilen i senere innlegg
850i Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hvorvidt 220k er så mye mere troverdig enn 100k i kmstand, skal jeg ikke gå så veldig inn på her Faktum er i alle fall at mange av disse bilene er kun sommerkjørt, og det sier seg selv at det ofte blir få km per år på slike biler. Er denne bilen fulgt skikkelig opp, med bytte av slitedeler og vedlikehold av motoren, så er den nok ikke noe dårlig kjøp til under 200k. Bør sjekkes hva som er byttet/oppgradert opp gjennom årene. Innsugspakninger og generelt deler i understell er ting som burde vært gjort noe med på denne kmstand. Eksosanlegg vil jeg også tro er snart klart for utskifting dersom dette er originalt. Dersom bilen er helårskjørt, bør den nok også gåes etter i sømmene for begynnende rust. Blir saltet vel så mye i nord Norge nå for tiden, som sørpå.
850i Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Ellers så er det vel stort sett EDC som skiller denne fra de fleste andre 850i. De fleste eierne bytter ut EDC demperne med Bilstein, når disse ryker, da det er grassat dyrt å kjøpe nye EDC.
///M Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Ellers så er det vel stort sett EDC som skiller denne fra de fleste andre 850i. De fleste eierne bytter ut EDC demperne med Bilstein, når disse ryker, da det er grassat dyrt å kjøpe nye EDC. edc er?
Sjøbuse Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html
///M Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/electronic_damper_control.html okeyy. og e31 hadde det allerede i 90tallet
Fredrik Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Mitsubishi hadde et system de kalte "Dynamic ECS" allerede i 1987. Electronically Controlled Suspension (ECS) var en tidlig variant av Electronic Damper Control (EDC).
hartvix Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Tar opp igjen denne tråden da jeg ser at bilen nå er til salgs igjen av en annen selger og mye lavere pris...: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23117807 Noen som har kjennskap til bilen?
Just-turbodiesel Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 nydelige biler dette altså, ultimate kjøremaskinen på svenske veier!
huldra66 Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Den bilen stod i 265.000 for mindre enn ett år siden, må være ett godt kjøp med mindre det er noe fatalt galt med den bilen. sjekk link http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=17836795 Her er build sheet på bilen:( slik den ble levert ny ) Colour MAURITIUSBLAU METALLIC (287) Upholstery ANTHRAZIT BUFFALO (0180) Prod. date 1992-11-25 Order options No. Description 216 SERVOTRONIC 223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC) 241 AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER 245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC 302 ALARM SYSTEM 303 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 416 SUNBLINDS 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 438 WOOD TRIM 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W MEMORY F DRIVER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 489 LUMBAR SUPPORT FOR FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC) 536 AUXILIARY HEATING 662 BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 690 CASSETTE HOLDER 801 GERMANY VERSION 945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT
S.Hafsmo Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 det var da en voldsom prisreduksjon. skulle tro nye eier hadde oppdaget noe og vil kvitte seg med den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå