Ad|oS Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Har 3 fridager nå til uka (onsdag-fredag) og har lyst å polere en bil. Har også litt lyst å ta en litt mer spesiell bil enn en vanlig E36/E34. Men selvfølgelig, det meste går... Kan ta utvendig, innvendig og motorrom. Kravet jeg stiller er at du har et sted jeg kan stå, i 3dager med bilen, eventuelt to dersom bilen ikke er for ille, og jeg blir ferdig raskere. Må være ok plass, bilen må være bra med tanke på rust, gjerne noe spennende, som E30 M3, E46 M3, Z4 osv. Altså ikke "eldre standardbiler" som diverse E30, E34, E36. Ønsker også å dokumentere jobben veldig godt, slik at jeg kan bruke dem som en referansejobb for kommende oppdrag. Skilt kan selvsagt bli fjernet/sladdet slik at det ikke kommer ut... Eksempel på tidligere jobb: Min bil E34 520i Ta gjerne kontakt på PM
Ad|oS Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 Skaff meg et sted å stå her i Kristiansand, så kommer jeg opp og henter M3'n din hehe
j_b Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 haha, den var bra ass men seriøst, hvis jeg ordner plass i oslo, kommer du da?
Hawkon88 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Hvorfor starter du ikke med dette på fulltid Ad|os?
Ad|oS Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Litt langt å dra med seg alt utstyret til Oslo. Skal heller si fra om jeg skal den veien Er nok ikke altfor stort marked for skikkelig detailing er jeg redd, men mulig det blir noe etterhvert Men med tanke på hvor mange biler jeg ser er polert på en elendig måte, så er det jo litt å ta av. BTW: Det må ikke være BMW heller. Andre biler fungerer også. Del videre hehe
Hawkon88 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Jeg ville satset på å være mobil. Jeg forstår jo at markedet rundt Kristiansand ikke er stort nok, men med tanke på hvilken respekt/rykte du har fått her inne, så er det ingen tvil om at jeg hadde betalt en del cash for en ordentlig behandling. Car Cleaning Company (http://www.carcleaningnorge.com/1.html) driver jo i denne bransjen, å jeg kan ikke si annet enn at arbeidet er ganske dårlig etter min erfaring. Mange av de ansatte er gutter på 16-17år osv. med tilsvarende ansvarsfølelse og kompetanse for behandling. Min far hadde bilen inne for full polering osv. og etter 6-8mnd når voks osv begynte å komme av, kunne vi se tydelige "vaskeriper" fram og tilbake ca 50cm på førerdøren.. Ingenting kan bevises selvsagt, og det forsvinner heldigvis med polering men det er ganske irriterende. Klarer du å gi markedet et inntrykk av at du leverer en høykvalitetsjobb, så kan nok det være mye penger her. Slik jeg har hørt fra andre så skal lakkforseglingen du? legger på være like holdbar som ditec. Klarer du å overbevise markedet om dette, og ta omtrentlig samme pris som ditec, så kan jeg ikke forstå annet enn at du har jobb. Hvis du skal være mobil vil det være en fordel å være to stykker å fordele reisekostnader på. Samt tidsbesparelser pr bil. Det beste er jo å klare en bil pr dag, gjerne med billig leiebil til kunden? Mulighetene er mange for hva man kan blande for å få det halvt fulle glasset til å renne over!
flobben Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Jeg ville satset på å være mobil. Jeg forstår jo at markedet rundt Kristiansand ikke er stort nok, men med tanke på hvilken respekt/rykte du har fått her inne, så er det ingen tvil om at jeg hadde betalt en del cash for en ordentlig behandling.Klarer du å gi markedet et inntrykk av at du leverer en høykvalitetsjobb, så kan nok det være mye penger her. Slik jeg har hørt fra andre så skal lakkforseglingen du? legger på være like holdbar som ditec. Klarer du å overbevise markedet om dette, og ta omtrentlig samme pris som ditec, så kan jeg ikke forstå annet enn at du har jobb. Hvis du skal være mobil vil det være en fordel å være to stykker å fordele reisekostnader på. Samt tidsbesparelser pr bil. Det beste er jo å klare en bil pr dag, gjerne med billig leiebil til kunden? Mulighetene er mange for hva man kan blande for å få det halvt fulle glasset til å renne over! Tja, problemet er vel heller at man bruker veldig lang tid per bil, som du ser i første posten 2-3 dager. Skal man ha noe særlig inntjening og ikke jobbe svart så må man tjene ca 5000,- i mnd. Skal jo ikke bare skattes av denne inntekten. Så er jo spørsmålet igjen 5000*2 eller 3 blir fort mye penger og hvor mange er villige til å betale det? 5000 om dagen setter jeg for at man etter hvert skal få en anstendig årslønn. Produkter og ikke minst plass koster å kjøpe og leie. I tillegg så anser jeg dette som en ganske slitsom jobb, med mye ikke akkurat helsebringende arbeidsstillinger som gjør at det ikke er noe særlig å drive på hver dag over flere år. Så jeg ser mange gode grunner til å ikke si opp dagligjobben for å begynne med dette. De som i dag driver bilpleie lever jo litt mer etter samlebånd prinsippet og tror nok man minimum bør være stand til å kunne ta 2-3 biler hver dag for å gjøre butikk av det, og da går det utover kvaliteten igjen.
Hawkon88 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Joda, jeg "vet" jo egentlig alt dette.. Jeg hadde bare syns at det hadde vært jævlig fett med et slikt tilbud..
wabby Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Vet om en rød RX8 som kanskje vil ha litt kos, men han er dessverre borte denne uka.
stian1990_2 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Utrolig synd at markedet og prisene er slik dem er. Jeg ville glatt betalt deg mye for den jobben du gjør. Synd jeg ikke er nærheten av kristiansand engang.. Lykke til med polering, og gratulerer til han heldige j****** som får sin bil polert av deg.
///Mysild Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Hehehe ^^ Du må bare ikke være så kresen halvard... poler heller alt du kommer over jeg prøver å få lokka til meg en lambo å polere type oransje
Ad|oS Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 @Hawkon88: Har ikke noe problem med å være litt mobil, slik som her da jeg tenker å stå hos "kunden" å jobbe med bilen. Vil helst ha et eget sted hvor jeg kan ha alt stående, men har ikke skaffet meg noe sted enda. Mitt "største problem" er at jeg er litt for nøye, og dermed bruker ganske lang tid. Tar heller et par timer ekstra, og gjør bedre arbeid der jeg husker alt. Så ja, kvaliteten på arbeidet er det viktigste for meg Har en del forskjellig voks og lakkforsegling, men vil ikke garantere 12mnd holdbarhet på dem. Er ikke i tvil om at det kan være mulig å få så lang holdbarhet, men på generell basis ville jeg nok regnet noe kortere. Har midlertidig en vareprøve som skal testes ut snart, og den skal kunne gi opp mot 2års holdbarhet. Er noe skeptisk, men ser frem til å teste den @wabby: Bare å sette ham i kontakt med meg, men dette "tilbudet" gjelder bare akkurat nå Men høres ikke så dumt ut med en RX8 nei @///Mysild: Er ikke så kresen, men dette "tilbudet" gjelder bare for akkurat nå, og litt gøye biler hehe Men regner du vanlig pris, så tar jeg det meste Men tenkte nå å tilby dette til under halvpris av hva jeg tar normalt sett, så syns det er ikke er et altfor dårlig tilbud
///Thomas Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Hehehe ^^Du må bare ikke være så kresen halvard... poler heller alt du kommer over jeg prøver å få lokka til meg en lambo å polere type oransje Ja, godt ikke du er kresen da Mr.Mysild... Nedverdiger deg til å med til å polere en Gallardo, fysj!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå