largund Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Spm som overskrift... Hva skjer? Kan det være sensorfeil? Lyser det gult på lavt oljetrykk eller lavt oljenivå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Lyser gult når det BEGYNNER å bli lite olje. Rødt NÅR det er for lite olje. Veldig smidig system. Når det lyser gult nærmer det seg så smått minimum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Jeg håper på sensorfeil. For når lampa kom på stoppa jeg tvert, parkerte og begynte å peile olje. For hver gang peilepinnen kom opp var nivået høyere som i at olje rant tilbake i bunnpanna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Jeg har samme problem på min og det er sensoren som er gåen hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Dersom det har vært foretatt oljeskift på bilen med tenninga på ( for å høre på radi/cd mens man skifter olje f.eks ) så er dette grunn nok til at nivåsensoren tar kvelden. Ikke nødvendigvis dette som har skjedd her, men det er det mange som har brent seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2010 Mener så absolutt tenninga var av da jeg skifta olje. Men dette skjedde før jeg ble klar over at den skal være av. Er det "vanlig" at denne sensoren tuller? Hvordan skifter man i så tilfelle denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 relativt greit å skifte. tre skruer i bunnpanne. men nb nb til svar over her, rødt oljelys er på ingen måte for lite olje, men for lavt oljetrykk. gult er for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hevart Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Ok, trodde det var en sensor som målte "kvaliteten" på olja, men det er det altså ikke. Får gult lys i lampa etter 8000 - 10000 km, da skifter jeg oljen umiddelbart. Men for hver gang jeg skifter olje, peiler jeg for å se om den har brukt olje, den står på middels bestandig. Så derfor har jeg kanskje blitt lurt til å tro at det er "kvaliteten" på olja som trigget lyset. Mvh Håvard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Min er også på en måte slik, men lampa mi begynner å lyse ca 10sek etter jeg har startet bilen, også slukker den etter ca 7sek.. Tenkte dette kanskje var varsel for oljeskift, siden jeg ikke har fått nullstilt servicelampen. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 oljelampa har ikke noe med dette å gjøre, service intervallen vises der som de alltid vises. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hevart Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Ok, trodde det var en sensor som målte "kvaliteten" på olja, men det er det altså ikke. Får gult lys i lampa etter 8000 - 10000 km, da skifter jeg oljen umiddelbart. Men for hver gang jeg skifter olje, peiler jeg for å se om den har brukt olje, den står på middels bestandig. Så derfor har jeg kanskje blitt lurt til å tro at det er "kvaliteten" på olja som trigget lyset. Mvh Håvard Glemte å neve en viktig ting, dette skjer bare når jeg har slått av bilen, da tennes et gult lys i oljelampa, lyset står på ca 1 minutt, så forsvinner det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 oljelampa har ikke noe med dette å gjøre, service intervallen vises der som de alltid vises. Aha! Men hva kan det være da?? Spørs nok om jeg må ringe til sulland! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 bilen din har en termisk oljenivågiver. disse er kjent for å begynne å tulle av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 Oljelampa mi lyste når det var under halv på peilepinnen. Først etter jeg hadde stoppet bilen og etterhvert under kjøring. Antar det skal være sånn. Forsvant etter jeg skifta olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 Ok, trodde det var en sensor som målte "kvaliteten" på olja, men det er det altså ikke. Får gult lys i lampa etter 8000 - 10000 km, da skifter jeg oljen umiddelbart. Men for hver gang jeg skifter olje, peiler jeg for å se om den har brukt olje, den står på middels bestandig. Så derfor har jeg kanskje blitt lurt til å tro at det er "kvaliteten" på olja som trigget lyset. Mvh Håvard Glemte å neve en viktig ting, dette skjer bare når jeg har slått av bilen, da tennes et gult lys i oljelampa, lyset står på ca 1 minutt, så forsvinner det igjen. Les instruksjonsboka. Dette er som nevnt ett forvarsel om at det begynner å bli lite olje når den tennes etter at du har stoppet bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå