Gå til innhold

E46: Oljelampe lyste gult. Olje nok...

largund
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom det har vært foretatt oljeskift på bilen med tenninga på ( for å høre på radi/cd mens man skifter olje f.eks ) så er dette grunn nok til at nivåsensoren tar kvelden.

Ikke nødvendigvis dette som har skjedd her, men det er det mange som har brent seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

relativt greit å skifte. tre skruer i bunnpanne.

men nb nb til svar over her, rødt oljelys er på ingen måte for lite olje, men for lavt oljetrykk.

gult er for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde det var en sensor som målte "kvaliteten" på olja, men det er det altså ikke. Får gult lys i lampa etter 8000 - 10000 km, da skifter jeg oljen umiddelbart.

Men for hver gang jeg skifter olje, peiler jeg for å se om den har brukt olje, den står på middels bestandig.

Så derfor har jeg kanskje blitt lurt til å tro at det er "kvaliteten" på olja som trigget lyset.

Mvh

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde det var en sensor som målte "kvaliteten" på olja, men det er det altså ikke. Får gult lys i lampa etter 8000 - 10000 km, da skifter jeg oljen umiddelbart.

Men for hver gang jeg skifter olje, peiler jeg for å se om den har brukt olje, den står på middels bestandig.

Så derfor har jeg kanskje blitt lurt til å tro at det er "kvaliteten" på olja som trigget lyset.

Mvh

Håvard

Glemte å neve en viktig ting, dette skjer bare når jeg har slått av bilen, da tennes et gult lys i oljelampa, lyset står på ca 1 minutt, så forsvinner det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelampa mi lyste når det var under halv på peilepinnen.

Først etter jeg hadde stoppet bilen og etterhvert under kjøring.

Antar det skal være sånn. Forsvant etter jeg skifta olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh

Håvard

Glemte å neve en viktig ting, dette skjer bare når jeg har slått av bilen, da tennes et gult lys i oljelampa, lyset står på ca 1 minutt, så forsvinner det igjen.

Les instruksjonsboka. Dette er som nevnt ett forvarsel om at det begynner å bli lite olje når den tennes etter at du har stoppet bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...