Haug530D Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Jeg skiftet til grenrør på bilen min for en stund siden, men jeg synes det blir ganske varmt i mottorommet. Så jeg lurte litt på å ta de av å montere eksos bandasje, men jeg kom til å tenke på hva om det lekker olje ned på manifoldene? har nylig hatt tett veivhusventilasjon noe som gjorde at det rant olje ned på manifoldene. Hva om jeg hadde hatt sånn bandasje på hadde det tatt fyr da? eller finnes det en bandasje som ikke tar fyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2010 Må da være noen med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 rimelig sikker på at bandasje ikke brenner, er jo bare tak i en liten bit og sjekke om det brenner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2010 rimelig sikker på at bandasje ikke brenner, er jo bare tak i en liten bit og sjekke om det brenner Jo, men det er vel litt forskjell på å bruke lighter på den å at den står på bilen og det drypper olje ned på den når manifolden er mange hundre grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 dyp den i olje og hold gass brenner under Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 Lurer på dette selv,så hvis det er noen som har litt peil på dette,hadde det vært topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 Eksos bandasje brenner ikke lett nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 den er jo lakt for å tåle mange hundre grader så ville ikke vært bekymret for det nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Juni 18, 2010 Share Skrevet Juni 18, 2010 Er mye glass i det, så brenner ikke veldig lett. Coildekselet mitt smeltet og tok fyr på rudskogen, noe som gjorde at det drypte plast som la seg på grenrøret og plasten lå der og brant. Ikke antydning til at det skulle ta fyr i bandasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jepsi pepsi Skrevet Juni 21, 2010 Share Skrevet Juni 21, 2010 bandasjen tar ikke fyr grunnet den er designet som flammehemende beskytelse mot det du har i motor rommet. så uannsett så trenger du xtremt høy temp for det tar fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 Biltema sin skal vel tåle 1750 grader, så dette er rimelig sikre saker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 Bandasjen tar som skrevet ikkje fyr, men olje som har trekkt inn i bandasjen kan ta fyr. Men faren for flammer er sterkt redusert pga redusert temp i ytterste lag av bandasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m335 Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 fikk sjøl olje på bandasjen,da oljereturen fra turbo sprakk. kjørte berre rolig,til det sluttet å ryke av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2010 Tror jeg får slenge det på når jeg har overhalt Vanosen da, må skifte toppdeksel pakning etter at Veivhusventilasjonen var tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå