Gå til innhold

Heftig politikolonne i bergen. 15+ biler. Noen som vet noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte hjem fra sentrum i dag, og kjører opp rampen mot danmarksplass (stort 4-felts kryss for de som ikke er kjent i bergen). Ut foran meg kommer 3 politimotorsykler i full fart, som tar for seg hver sin påkjørsel (fra sotra, sentrum og åsane). Jeg var siste bilen som kom med før motorsyklisten i "mitt felt" raste ut i veien og stoppet trafikken.

Kjører bortover mot krysset mens jeg lurer på hva som skjer. Da kommer det først en, og litt etter enda en motorsyklist i en helsikes fart, sikkert 100-120 (er 60 sone), og raser inn i krysset, og stopper all trafikk retning flesland.

Så jeg svinger av mot landås der jeg skal, men stopper bilen og går tilbake for å få med meg hva som skjer. Går et par minutter, før det kommer en skikkelig kolonne med biler i full fart. Var vel 1-2 uniformerte politibiler først, men saftblanderne på, etterfulgt av minst 3 sivile politibiler (også med blålys. 2 svarte nyere mercedes hvertfall). Etter der igjen var det et par store sedaner og 2 minibusser, alle med nødblink på. En uniformert politibil til slutt. Når de hadde rast forbi krysset suste motorsyklistene etter, sikkert for å sperre neste kryss.

Så da lurer jeg følt på hva slags viktige folk dette var? Regner med de ikke lager sånt oppstyr for hvem som helst, Selv når Kongen var på besøk til festspillene var det vel ikke så mye baluba. Noen som sitter med inside information? ikke noe å se på ba/bt akkurat nå heller.

Fikk knipset to raske bilder. Har ringet inn kolonnen i rødt. Og jeg fikk ikke alle med på bildene samtidig engang.

2p2c0qe68e5qk02eeb3s.jpg

9olbrd2tff00bs2hk806.jpg

Skrevet
Så mye styr. Hadde han hengt et kamera rundt halsen og gått alene rundt i byen, hadde han fått gå i fred. Ingen som hadde tenkt over at det var noe spesielt med han. Hadde spart mye skattepenger på det

hehe lol

Skrevet
Så mye styr. Hadde han hengt et kamera rundt halsen og gått alene rundt i byen, hadde han fått gå i fred. Ingen som hadde tenkt over at det var noe spesielt med han. Hadde spart mye skattepenger på det

hehe lol

De fleste hadde nok ikke kjent igjen personen... men for de som evnt hadde vært ute for å gjøre noe hadde visst veldig godt hvem det var. Så jo, det er nødvendig. Kan også sees på som god trening for politiet.

Skrevet

Å satse på næringslivssamarbeid med Kommunistkina har vært viktig for Jens Stoltenberg siden han var Gros næringsminister. Bergensbesøket er derfor en fin anledning til å vise He Guoqiang og hans følge på 100 næringslivsaktører at Norge setter pris på dem...

Skrevet

Opplevde det samme i Dublin. Tre politimotorsykkler stoppet alle påkjøringer til motorveien ved ett lyskryss. Senere kom flere politibiler med en buss bak. Det var det lokalet rugbylaget som skulle på kamp. Forskjellige prioriteringer ;)

Skrevet

Ungdommer fra regjeringspartiet i Kina var jo i Norge for å forstå den norske modellen for avgiftspolitikk, slik at de kunne få inspirasjon til hva de bør gjøre i Kina. De hadde veldig sansen for den norske modellen, mon tro hvor mye penger de hadde fått inn om de innførte samme modell i Kina.

Klarer ikke å beskriver hvor mye jeg hater de røde, samt sentrumspartiene.. de gjør jo folk fattigere enn de kunne vært, uten å forvalte alle pengene som kommer inn på en akseptabel måte. :evil:

Trist at norske borgere ikke er mer opplyst enn som så, at de fortsetter å stemme seg fattige, for så å klage noe vanvittig på avgifter i den 4-årige regjeringsperioden som kommer etter valget. :roll:

Skrevet
Klarer ikke å beskriver hvor mye jeg hater de røde, samt sentrumspartiene.. de gjør jo folk fattigere enn de kunne vært, uten å forvalte alle pengene som kommer inn på en akseptabel måte. :evil:

Det er vel et faktum at for enkelte er det lettere å vente på at staten skal komme å redde deg når taket på huset ditt faller ned, enn å gå ut å reparere den lille taklekkasjen før den blir for stor. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...