Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Verken min 118d eller kompis sin 320d ryker noe som helst, selv ved full gass.

Hvist det er monter partikkelfilter så røyker det ikke på disse bilene.

Har en 120d e82 2008 den røyker ikke.

Låner av ogtil fattersin combo 1,7 tdi føyker fæl ved første gir tømming he he. men etter på så ser jeg ingen ting.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Verken min 118d eller kompis sin 320d ryker noe som helst, selv ved full gass.

Det er fordi dere har partikkelfilter ;-)

Partikkelfilter ble så vidt jeg har fått med meg standard på alle BMW f.o.m 2005 modell!

Skrevet

Som andre har sagt er det normalt at en dieselbil ryker litt om man gir på etter langvarig rolig kjøring eller småkjøring i byen. Men tåkelegger man bilene bak i sort røyk så er det noe feil.

Skrevet

Nei, når den står på tomgang ryker den ikke. Heller ikke ved vanlig kjøring. Merker at det etter rolig kjøring kommer et skikkelig gufs med svart røyk, og da dekker jeg bilen bak. Samt når jeg setter den i revers, kommer det et gufs med svart røyk.

Men kjører jeg litt aktivt, så kommer det ikke noe.

Leste noe om AGR ventilen, kan blokkering av denne hjelpe?

• 1 month later...
Skrevet

Ja, nå er jeg spent på å høre hva et turbofilter er... høres jo ut som noe som passer på at det ikke blir montert dårlige turboer i bilen.. hehe..

Skrevet

Alle dieselbiler jeg har kjørt har blåst ut litt røyk ved pådrag etter rolig kjøring, men fortsetter du å kjøre friskt så skal det være fint lite - som du har erfart. Men bimmere skal gjerne "gå reint" så det var kult at du fant ut det der.

Har hørt at E39 med gamle M51 TDS-motoren hadde en ventilasjonssvakhet som drepte turboen på en del biler. Kan være lignende problem, selv om "noen" har sagt at neste generasjon motor ikke hadde dette som et problem.

En annen ting er "evigvarende" filtre, ditto giroljer osv. All sånn informasjon smaker best med en klype salt og anførselstegn.

Skrevet

Kult at han fant ut hva?? Har vi fått svar på hva dette er da?

Om luftfilteret er potte tett vil det ofte produsere røyk, men regner med at han da ville sagt luftfilter.. helt enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...