LK Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Kjøpte meg en 520I for en måned siden og har noen spøsmål om den. Hvordan kan jeg få sjekket at vanosen fungerer slik den skal? Forrige eier sa han hadde byttet til Castrol 5-50 olje for å få vanosen til å fungere skikkelig. Jeg synes bilen fortsatt er litt dau på lavt turtall,men har ikke noen å sammenligne med. Det er ikke tilhengerfeste på den,noe jeg vil ha. Monteringen av selve feste ser grei ut,men er det mye jobb med det elektriske? Så den kabelpakka var veldig dyr ny,håper å få tak i brukt. Abs varselet lyser,går denne lampen vekk av seg selv hvis det er en føler og jeg bytter denne? Bilen er en drøm å kjøre,skryt til BMW for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 Ingen E39 guruer her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ralph Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Heisann Angående hengerfeste så er montering ganske greit bare du får av bakfangern, jeg tok av mitt og det var ganske enkelt. Når det gjelder ledningsnett så kan nok det koste litt, men tror kontakten skal ligge klar ved batteriet så er nok plug & play om du kjøper riktig. ABS lyset skal slukke dersom det er en sensor feil og du fikser det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 Takk for svar! Da er det bare dette med vanosen igjen. Noen som har en formening om den og olja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2010 Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 Noen? O-Ringene i Vanos blir slitt å blir sprø med tiden, da nytter det ikke å bytte olje men 520 er dau uansett egentlig. (Mer en Cruiser enn Racerbil) Etter hva jeg har lest så blir de O-Ringene utslitt etter ett par år (De Orginale) og det er vel mer enn ett par år siden 97 så jeg ville nok byttet de ja. Jeg skal til å bytte disse Vanosringene selv på min 96 mod 523. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2010 Ok,vet den ikke er noen racer ja men fin cruisebil. Vet ikke om disse ringene har blitt byttet før,men er kanskje på tide. Er det mye jobb å bytte disse? Er vel singelvanos jeg har. (m52) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2010 Og en annen ting jeg lurer litt på: I E36 er det en plate mellom baksete og bagasjerom man kan ta vekk og montere skipose,men på E39n så det ut til å være hel plate. Er det noen annen mulighet enn å skjære hull der for å få samme åpningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 Oring er ingen heksekunst å bytte. Hva det angår skipose, så vet jeg ikke om jeg ville kuttet så mye i denne plastplata. Heller kanskje prøvd å skaffe meg en plate med lokket og skiposen, for så å bytte denne. Er som du har lest her, ingen racerbil, men en veldig god cruiser. Tar du vare på den så har du en god bruksbil i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2010 Så det er ikke mye skruing for å få byttet disse Oringene? Trodde den plata bak baksete var i stål og var bærende konstruksjon jeg,er det mulig å bytte hele plata til en som har luke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Juni 23, 2010 Share Skrevet Juni 23, 2010 jeg har nedfellbare bakseter, 60/40 og dermed ingen hel plate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Juni 23, 2010 Share Skrevet Juni 23, 2010 klikk deg inn på youtube og søk på vanos.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2010 Takk for svar så langt Jeg lurer på mer: Har den kjipe kassettradioen som er en hel enhet. Har heller ikke funnet noen plugg baki hvor cd veksler er plassert på e39. Men hvis jeg får tak i en orginal cd\radio,passer denne rett inn uten noe ekstra koblinger eller sånt? Har også tenkt å kjøpe meg en mp3spiller med fmtuner,noen som har en å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2010 Bump. Noen som vet om kablene passer rett over? Lurer også på hvilket ledningsnett for hengerfeste som er riktig til min bil? Har sett 3 forskjellige til nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 26, 2010 Share Skrevet Oktober 26, 2010 Om du skaffer deg carsfoft kan du koble til pc'en og kjøre en tur. Da vil du få BEKREFTET at vanosen ikke virke som den skal. Du kan se i carsoft hvilken posisjon vanos står i Har selv en 97 520 og før jeg byttet vanos o-ring (singel vanos) var vanos låst i "late" posisjon, altså retard på kamaksel for mere topp effekt, mindre bunndrag.... STOR forskjell etter at jeg byttet. Tar et par timer å bytte. Da har du god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå