Gå til innhold

Da ble det kjøpt en "søndagsbil"! 3.0 CSI

Share

Anbefalte innlegg

Handlet meg en BMW 3.0 CSI i går. Alltid likt designet, så da feriepengene var på bok, kunne jeg jo likså gjerne sende de ut med en gang. Borte blir de uansett! :)

Planene er å shine opp BBS RS 16" felgene. De begynner å bli matte, og lakken har begynt å flasse.

Tror jeg går for sølv senter. Høyglanspolert felgring og navkopp, sølvfarget BBS emblem, og gullbolter... :D

6xiy3e2l1x4fc01iqk1b.jpg

i7wnulacqhvp6stogz42.jpg

nci4bd1387ysfburq6z5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med vanvittig flott klassiker, faren min har en original i zeylon-farge, fikk prøvekjøre den for 1,5 uke siden og må si det var biler som var langt fremme på den tiden! De går jo relativt bra den dag i dag. Selv om det mer er en sportslig cruiser enn noe banebil.

en av de mest gjennomførte BMW'n noensinne vil jeg påstå.. god komfort, egenskaper i svinger, samt ganske rask rett frem på tredje giret.

Bildene er også veldig flotte, dunkle skyer med flatt landskap gir flott dybde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS RS felgene kom først på markedet i 1983... altså hele 7 år etter at E9 gikk ut av produksjon. BBS RS passer med andre ord på E24, men ikke på E9. E9 3.0 CSi kom på markedet i 1971 og jeg vil derfor bli veldig overrasket hvis de originale felgene var større enn 14"... kanskje 15", men helt sikkert ikke 16".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS RS felgene kom først på markedet i 1983... altså hele 7 år etter at E9 gikk ut av produksjon.

..men krysseikerfelger av samme stil eksisterte mens E9 fortsatt var i produksjon, så det gjør at felgene blir tidsriktige allikevel(designmessig, iallefall).

At felgene er en tomme eller to for store, sett i forhold til hva bilen ble levert med originalt, gjør overhodet ingenting synes jeg.

Klassiske felger til en klassisk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...