Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en sinnsykt irriterende skrapelyd fremme i bremseskivene(passasjersiden) på e39en min, tror det er rett og slett detder varmedekselet som tar borti, hvordan tar man dette av?ser bare en skrue når jeg tar av felgen og jekker den opp..

Skrevet

Du har ikke fastkilt småstein et sted da? Enten mellom skive og bremseskjold eller skive og caliper/bremseklosser. Noen biler har også slitasjevarsler, en stålbrakett på klossen som tar borti skiva og lager ulyd når belegget begynner å bli nedslitt.

Hvis det er bremseskjoldet, kan du sikkert bøye det til uten å ta det av. Du vil se om det subber borti når du tar av hjulet i så fall. Men det er sjelden de blir bøyd med mindre noen har satt bilen nedpå uten bukker, f. eks hjultyver.

Skrevet

Jekk og og rull på hjulet, så merker du fort hvor det kommer fra.

Dersom det er bremseskjoldet, kan det, som Olav_64 sier, lett bøyes slik at det ikke tar borti.

Eventuelt kan det være slitte klosser, men det vil jeg tro du har sjekket.

Skrevet

På min var det en skrue som hadde rustet gjennom bremseskjoldet, fikk ikke til å bøye det fra bremseskiven, da jeg bøyde det for det lenger inn mot bremseskiven innerst mot navet, litt vanskelig å forklare men, det bøyer seg på en måte motsatt i den andre enden.

Løsningen ble å bytte disse, det man gjør da er å ta av bremseskive, kaliper og hjullager/nav, en forholdsvis kjapp jobb.

Jeg satte også på sånne blekk som kom på senere modeller og har ikke vært plagd med noen ulyder etter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...