Robin1379 Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Hei synes min 520 e39 96 modell er noe slapp, manuell bensin hva kan gjøres for og få den noe sprekere? helst ikke så dyrt og ikke altfor vanskelig og mye styr og montere
Concep Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Den billigste måten å få mest mulig gamp for minst penger er vell å kjøpe andre kamaksler ! Brukt får du får ca 3 lapper og de gir rundt 15hk. Ekte 15 hk.
Robin1379 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 vil dette føre til mindre drag fra bunn? vil det trengs gjøres noe mer? er foresten helt orginal sikkert dumt spørsmål, men har svært lite peiling på 4 taktere
Lars89 Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Den greieste løsninga heter M52B28... Evt B25 En 520i er slapp. Å koste på den motoren blir litt bortkasta i mine øyne
Robin1379 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 m52b28 passer rett over? eller må fester osv sveises om vanskelig og bytte motor? har skrudd svært lite bil, kun skrudd moped/mc hvordan er dette og få godkjent? går forsikrings pris like mye opp som med b20? eventuelt hva er sannsynlighet for og få noe problemer med og ikke ha godkjent i forhold til smell eller satans vegvesen kontroll? eller har de like lite peiling på bil som på moped?
Robin L Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 2,8n skal passe rett inn ja. akkurat samme blokka, bare lengre slaglengde osv. samme ledningsnett også. bør vell kjøre litt med hodet om man skal ha originalt (520) drivverk. godkjenning vet jeg ikke noe om. men motorene ser jo identiske ut......
Robin1379 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 regna ikke med brødhuene fra vegvesenet klarte se det, tenkte på serienr, eller er noe som de ikke sjekker eller er det ikke synlig med kun åpne panser?
Flandy Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Du må virkelig gå inn for det vist du skal finne ut om det er en 2.0 eller en 2.8, men det er heller ikke vanskelig å få det gokjent! Ellers er det veldig lett å bytte motor i e39. Du klarer det på en dag! Du kan komme billig unna med å kjøpe en 2,5 istedet siden de er ikke så etterspurte. Du får de for nesten halve prisen og de går nesten like godt. Men selvfølgelig når man først er i gang er det jo greit å hive inn størst mulig
Robin1379 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 takker for hjelp, så sannsynlighet for og bli tatt for og ha 2,8 er veldig liten altså? har ikke lyst til og betale mer forsikring enn jeg gjør 5700kr i året og kjøre lengde på kun 12k da blir det nok 2,8l da noen som kan forklare kjapt eventuelt link der jeg kan lese litt om hvordan jeg skal gå fram ved bytte? er det noe mer enn selve motor som må/bør byttes?
Flandy Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Du skal være god for å bli tatt ja. Du bør bytte til tihørende hjerne, men du kan kjøre med den orginale. Hjernen som du får fra donor bil virker ikke før du får kodet den om på et bmw verksted. Ellers passer alt. Du klarer lett å bytte motoren selv uten noen veiledning. Er bare å koble fra alt som går til motoren legge servo og ac pompen til side, ut med radiatoren, skru den løs fra girkasse og motorfester så går den ut.
Robin1379 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 hva er straffa for og bli tatt? avskiltning? eller kommer masse avgifter og dritt og? da satser jeg på og klare motor bytte da ikke noe spesial verktøy som trengs? ingen sære dimensjoner på noe skruer? eller noe tomme dritt?
Flandy Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... okkelsett/ Ellers valig mm 6kant
eirik845 Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 koster ingen ting i avgifter vis bilen har hvert i norge mere enn 10 aar. Og du kan forsatt forsikre bilen som 520 men vis du krasjer faar du kun penger faar 520.
Robin1379 Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 om det stemmer blir deog godkjenne den da, noen som da vet hva som må byttes for og få godkjent?
Flandy Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Du må bytte bremsene bak isåfall. Tror det er det eneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå