AlXz Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Hallo. Bare lurer på om noen har eller vet om noe ombygginger her fra 520i/523i... etc til 540i e39 sedan? Sikler litt på en tysk 540i Lar det seg gjøre å flytte alt over på en norsk bil og så godkjenne det? Noen som har peiling på vekter på de forskjellige? Og hva som er forskjell på disse? Karosseriet er vel likt? Men er det noe forsterkninger på v8'n? Hvordan er det med styring/tannstang mtp bunnpanne/motor ? Og ikke minst, hva kan en norsk godkjent ombygd 540i sedan være verdt? Takker for svar
Robin L Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 vekt osv kan jeg ikke si så mye om men vet at v8n har snekke, mens r6ene har tannstag. v8n har også bakovervendte casterstag tror jeg. må vell bytte hele traversen. skyt meg om jeg tar fei... men har man delebil burde jo saken være "grei"...
AlXz Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Ah, ok. Takk Ja, tenkte eventuelt å bytte komplette traverser foran og bak. Må undersøke endel før jeg vurderer kjøp, men om noen flere her har litt info/kommentarer så er det flott det også Hvordan er det med girkasser på de bilene? Manuell kasser.., hva annet sitter de på? Og automat? Hvilke andre modeller har identisk kasse? Har e39 540 noe svakhet eller noe som bør passes ekstra godt på? Motorbetegnelsen er vel M62B44 om jeg ikke tar helt feil?
Robin L Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 heter m62b44ja. m62 motorene skal være veldig gode. får du en etter 2000 (?) så har den vanos også, og 440nm. den andre uten vanos har 420nm. eneste "svakheten" jeg har hørt om er at oljepumpa løsner med tida, men dette er en smal sak å ordne. ordna dette nettop på min. (svakhet på m60 og 62) girkasser, her skal vell en fra 3,5 passe??? er kanskje annen diameter på "akslingen" men blir vell ikke like holdbart. kan hende en fra 4l m60 passer og, det vet jeg ikke. har hørt om ett par som har hatt problemer med aut.kassa. reversen forsvinner er vell kanskje lurt å sende inn søknad hos bt osv før man begynner?
AlXz Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Takk igjen ja, ang søknad så har jeg lest div om andre ombygginger her på forumet + et par kompiser som driver med noe for tiden. Så blir å søke først for å vente på svar Har du mer info ang oljepumpa som løsner? (link kanskje?) Takker
Lars89 Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Ang kasser så skal de manuelle kassene fra E31 840i, E34 540i, E39 540i, E39 M5 og E38 740i passe. Kassa heter Getrag S6S 420G. Relativt sjelden og dyr kasse. Automat passer kun fra E39 540i og E38 740i med 4,4 iflg ETK.
Robin L Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Takk igjen ja, ang søknad så har jeg lest div om andre ombygginger her på forumet + et par kompiser som driver med noe for tiden. Så blir å søke først for å vente på svar Har du mer info ang oljepumpa som løsner? (link kanskje?) Takker her har du litt info om oljepumpa. er en smal sak å stramme til den http://www.cardomain.com/ride/240317/5 http://www.60ateight.com/BMW_E38/
S.Hafsmo Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Detter bolten ut på M62 og? på min M60 lå det ihvertfall en bolt i bunnpanna og de resterende bolter var løse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå