bmw520 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 mister du lappen i mer enn 12 mnd, må du ta teori og oppkjøring på nytt... til sistemann som sier han fikk 1.5 månedslønn i bot, så gjelder det fyllekjøring.. da regner de 1.5 mnd bruttolønn.. snakker av erfaring.. men blir mann tatt veldig mye over, får man ei feit bot selvfølgelig.. vel, da er d blitt no nytt da? for d har altid vært 6mnd, før du må ta ny prøve og oppkjøring
bmw_3 Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Jeg mener det var om du mister det i over 1 år, må du ta teori og oppkjøring på nytt. Samboern min klarte og miste den i 1 år "prøve tiden var godt ut for lengst", og da måtte han ta oppkjøring og teori... Da med beregner di 1 kjøretime, pga ingen kjøreskoler låner ut bilene som "eleven" ikke har prøvd før... Men hvordan regler er under et år, er ikke jeg sikker på...
espulus Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Da har jeg snakket med lensmannen, og jeg skal, sammen med arbeidsgiver, sende inn en søknad om forkortning av straffen. Det var stor sjanse for at det lot seg gjøre, med tanke på at overtredelsen ikke var så alvorlig, og med tanke på at jeg er avhengig av bil i jobben. Kanskje jeg får prøve nyfelgene før snøen kommer likevel?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Som flere her inne sier; mister du sertifikatet f.o.m 6 mnd må ta både teori og oppkjøring på nytt. Er du under prøvetid (kode 100 bakpå førerkortet etterfulgt av en dato) må både ny oppkjøring og teori avlegges uansett. Førerkortbeslag ved hvilken fart i de forskjellige fartsgrensene kan sees HER Edit: Skriveleif
CrZyWiz Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Stemmer som sistemann her sier. Er man i prøvetiden må man ta ny teori og praktisk prøve uansett. Er man ferdig med prøveperioden er det 6mnd som er grensen. End of discussion.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 En kompis ble fratatt lappen i 3 mnd, han sendte inn en søknad som var skrevet sammen med jobben der de skrev athan var avhengig av bil siden han begynte kl 5 om morgenen på jobb. Han fikk godkjent denne og hadde da lappen i handa etter 2 uker.
espulus Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 En på jobben min også som har gjort dette, og han fikk den tilbake med nesten en gang, så det er håp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå