deepfreezegear Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 her ein e46 320d men blei veldig gira på bensin.. så er eg ellers fornøyd me bilen så vil kje bytte.. tenkte da å bygge om til 320i, er det rett å slett et tapsprosjekt eller? hva må til for at den blir godkjent? å hva må eg kjøpe inn for å få det til? takker for svar
aottesen Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Finner INGEN fordeler med dét byttet, forutenom lydbildet. Skal du først gjøre byttet, så bør du satse på 2,5-motoren i en eller annen variant.
deepfreezegear Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Skrevet Juni 18, 2010 er bare eg liker egentli bensin bedre.. kall meg sær.. ja hadde jo vært himla gøy det men koster jo det au.. men vist eg skal ha i ein 320i må bremser også byttes? finn du ein e46 325 eller 328 til 60 lappe
Lars89 Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Like bremser på 320i og d. Delebil er nok ikke dumt hvis du skal gjennomføre dette
deepfreezegear Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Skrevet Juni 19, 2010 men vist eg ikkje fer tak i komplett dele bil, kå er det egentli eg må kjøpe inn?
Aroid Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 Hvorfor kjøp 2L bensin når man kan få 2L Diesel til å gå bedre en 2.5 bensin gjør.
deepfreezegear Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Skrevet Juni 19, 2010 fordi motoren har gått langt.. å liker bensin bedre.. kjøpte bilen fordi eg fekk den himla billig
Aroid Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 Hvor langt da? 300000km? Hva som er garlig med motoren da? Hvorfor kjøp 320d når man kan ha kjøpt en 320i for slikk og ingenting Eneste grunnen er at du vell ha en prosjekt? Da har det vært mye bedre å fått noe større motor en 2l bensin som er mye latere en 2l diesel. så lenge ikke noe er garlig med den du har.
deepfreezegear Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Skrevet Juni 19, 2010 320000... finn ein 320i me alt det som er av utstyr på min til 60.. ja har lite å gjør etter jobb da lappen er borte for ei lita stund hadde kje vært for at eg ville godkjenne det, så hadde æg selfølgeli kjøpt noe sprekere.. men vist eg bygger om til 2l bensin slipper eg jo da å bytte bremser.. har ei 60% sperre diff innsats Til E-46 au liggans men føler kje 320d er den mest egna bilen til litt små drifting.. 2l bensin med sperre er litt bedre
JulianS Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 Tosk! sorry men dette håper jeg er kødd? M52 b20 er jo griselat! Og det MÅ godkjennes ellers så får du det ikke eu-godkjent...
Lars89 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Ikke bytt til M52B20 hvis du skal gjennomføre dette ihvertfall. Utrolig kjedelig motor M54B22 eller M52B25 er fine motorer. Slipper å bytte bremser da også. B28 har større skiver så må ha klaver, skiver og klosser.
deepfreezegear Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 JulianS: ja kall meg tosk vist du vil.. å vet at den må godkjennes uansett lars89: åkei greit å vite at æg kje trenger å bytte bremser på di også takk men hva kan eg bruke a det som er på bilen, må drivverk å alt sånn noe byttes også? nokså fersk på bmw egentli så.. men har prekt me noen eg kjenner au å di mener at me ein chip så funker 320d fint til litt små spinning det er jo liksom litt a sjarmen med baktrekker hva mener dere om dette da?? å alle som vil komentere at eg æ dom i håve eller tosk, kom med det tar meg kje nær a det akkurat..
Lars89 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Noe fasitsvar er nok vanskelig å gi da dette er en veldig uvanlig vei å gå, men motor komplett med fester, hjerne, startsperre osv, komplett tank og pumpe, drivstoffrør osv, girkasse, mellomaksling, instrument osv osv... En chip er nok ingen dårlig ide. Går "noe" bedre enn en B20 da
aottesen Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 En remappet 320d har i allefall langt større forutsetninger for å rive bakhjula løs enn det en tilsvarende (slapp) bensiner har. En orginal 320d har jo nesten det dobbelte av dreiemoment til M50B20 Litt etter hodet, men: M50B20: 150 hk / 200Nm M47B20: 136/150 hk / 340 Nm Remapper du den, har du 165/185 hk og 430~ Nm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå