Gå til innhold

slitasje på innsiden av dekka + rattet rister e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kunne trengt litt hjelp md min e39. Rattet på bilen min rister noe kraftig. Dette skjer vanligvis på høy hastighet. Har opplevd d på farten rundt 100 eller oppover. Jeg balanserte dekka mine for litt siden, mn d hjalp ikke noe særlig. Skjønner ikke hva som er problemet. Det er ikke alltid rattet rister, noen ganger gjør den det på kansje 100 km/t mens andre ganger er det ingen risting i det hele tatt på høyere fart enn det også.

Så også på dekka mine at de får veldig mye slitasje på innsiden på begge dekk foran. Fikk vite fra noen mekanikere at det var pga de er for store mens andre at det hadde noe med cambere å gjøre. Forresten har 19", noe som er ikke uvanlig på en e39.

Itillegg til det så lager den litt for mye støy på fartsdumper, dårlige veier osv fra kun hjulene foran. Vet ikke helt hvordan jeg skl beskrive den lyden, men hvertfall den er det samme som en helt vanlig lyd som dekka lager når bilen kjøres over humper og dårlige veier osv bare at den er mye høyere.

Vet ikke helt om disse tinga har noe sammenheng eller ikke:s Håper virkerlig på å få litt hjelp.

Takk på forhånd

Skrevet

+1

det finnes nå sikkert 100 tråder om akkurat dette.. det er lov å søke.

Skrevet

Casterstag som er foreslått her er et vanlig problem på e39.Jeg hadde samme symptomer på min,jeg bytta casterstag og bilen ble mye bedre.Men det viste seg også at demperne måtte byttes og da det ble gjort ble bilen som ny.

Skrevet

takker for gode råd:D ...Da skl jg få d sjekket opp.. mn kan "toe out" ha noe md saken å gjøre...? og va er det eventuelt? leste om d på et innlegg at det forårsaket også slitasjen.

Skrevet

at du sliter innsiden av dekka har det med spissing å gjøre!

Negativ Camber sliter ikke så mye som spissing.

Selvfølgelig vil det slite dekk med negativ camber over tid, men med feil spissing vil du merke det fort....

Skrevet

og casterstag påvirker i aller høyeste gra spissing..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...