Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

faktisk ikke enig i at han alltid gjør det. Var veldig mye før, men synes i det siste at mye av kommentarene er positive og normale. Seff så har du sånne utspill som over her som kanskje er av mer provoserende typen. Klarer man å overse og ikke kommentere så vil han sikkert slutte med det, og komme med litt mer av de mer reflekterte og gjennomtenkte utspillene han faktiskt har vist i noen tilfeller og da kan han godt få lov til å være her.

Ellers så er jo du kjent for å være flink til å fyre opp skikkelig og skape mye morsom lesing. 8)

Der er jeg overhodet ikke enig med deg men nok om det, vi kan ikke alle være enige! Jeg har lagt merke til at JT kan holde seg seriøs i noen tilfeller men jeg ser liksom ikke poenget med å snakke dritt om BMW og lage ugrei på et BMW forum. Har han så veldig behov for å si hvor lite han liker f eks E30 så finnes det masse andre forum hvor til og med folk kan være enige med ham

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Åååh, drømmebil! "Riktig" justert så det soter langt oppover bakfangeren og forbruk på 4 liter på mila, det er bil for gutter med stor kukk det. Tøffere blir det ikke! WROM WROM!

Helt riktig - bensinbil er bare så oppbrukt... :)

Skrevet

Enig med de andre her... Må ta vare på E30ene, en E92 M3 produseres jo i dag.... Teit kommentar Just-turbodiesel, rart fordi du er ganske hyggelig når du ikke prøver å tråkke andre på tærne...

Skrevet
Enig med de andre her... Må ta vare på E30ene

Hør, hør!

Det er på høy tid at det ikke bare er Eurosong-fans med pussig smak som skal skrive historiebøkene og diktere oss hva som var kult på 1980-tallet. La oss slippe mer Carola og Båbbisåkks: Et av de ultimate og tidløse 80-tallsikonene over alle er og forblir BMWs E30. :)

Skrevet
Enig med de andre her... Må ta vare på E30ene

Hør, hør!

Det er på høy tid at det ikke bare er Eurosong-fans med pussig smak som skal skrive historiebøkene og diktere oss hva som var kult på 1980-tallet. La oss slippe mer Carola og Båbbisåkks: Et av de ultimate og tidløse 80-tallsikonene over alle er og forblir BMWs E30. :)

Helt riktig!

Skrevet

325 eller 2,7 alpina er kurrante biler, men hovedsaken er at m3 e30 er den absolutt største feilen BMW har laga, da mener jeg 195hk-utgaven, regner med at evo-utgavene på 224 og 238hk(?) hjelper en del på en så lett bil, nå skal jeg argumentere hvorfor:

-utseendet minner om en veldig økonomisk sammensatt bil, plastikk her og plastikk der. Breddinga er aggressiv(og derformerer hele bilen TOTALT), ergo man forventer 300-400hk MINST.

BMW e30 er da ingen japsedrit!

-motoreffekt er ikke i nærheten av det som bør være i en M-bil

-de to siste sylindrene må ha blitt utelatt av en en gjeng med fylliker(les prosjektansvarlige)

-BMW sin maskuline stil er jo klistra til dette med sekserbrøl, ikke en strikkmotor.

-kjøreegenskapene er bra, man føler bilen godt, men allikevel er rumpa litt nervøs(fordel for MIN del, men gjør ikke bilen mer vellykka), dette kommer nok av kort akselavstand.

-kjedelig og lite pent corolla-interiør

-stor skuffelse at det er de ikke beholdt sharkfronten som er BMW's absolutt fineste kjennetegn fra storhetstiden.

-ikke spesielt god komfort

-folk snur seg ikke etter dem, da de har sett slik biler i alle mulige varianter.

-Bilen gir bruksverdi på 40-50 lapper, mens bilene selges for 220 lapper rimelig greit?!

Positive sider:

-enkel konstruksjon og lett herjebil for herjing i 1-2 gir

-holdbarhet

-kjøreegenskaper til dels

-god plass i motorrom

-lett tilgang til deler

-holder seg i verdi(utrolig nok)

Si hva dere vil, men uten kromfangere, sharknose og sekser, så er BMW kun kurrant som en billig bruksbil, f eks en 318i e30 til 20 lapper eller liknende, så man kommer seg fra A til B.

Hadde de bare satt s50b32 i den eller større, evt turbo som cosworth gjorde, så ville det blitt så vanvittig mye tøffere og veldig riktig.

Skrevet

Du nevner komfort og bruksverdi. Dermed viser du hvorfor du er feil person å ta seriøst ved kritikk av E30 M3. Ang R4 motor, les Wiki artikkelen. Og ang 200 hk, så var de nok til å holde følge med datidens biler som 911. Gratulerer, du fremstår nå som en idiot for en som ørten ganger har prøvd å gi deg en sjangs

At det er mulig.

Skrevet
Hadde de bare satt s50b32 i den eller større, evt turbo som cosworth gjorde, så ville det blitt så vanvittig mye tøffere og veldig riktig.

Ok.

Har du glemt hvor mye effekt en Cosworth ble levert med originalt, eller? 204 hk, var det ikke?

E30 M3 har jo nesten det samme i den minste versjonen, UTEN TURBO.

I tillegg ser jo en org. Cosworth fabelaktig kjip ut i forhold til en org. M3.

1989_Ford_Sierra_Cosworth_RS_Front_1.jpg

E30s.JPG

Skrevet

Tore, du må innrømme det at både E30 M3 og Sierra Cosworth er 2 kult-biler!

Det er ingenting og si på det.

Men hadde noen fra BMW's designhjørne greid og putte på en snurre på S14, før salg.

Hvor god hadde Cosworth'n vært da?

Det skal også sies det, at blokka (M10) som sitter i S14, greide de og dra ut over 1000 hester av på slutten av 80 og starten på 90-tallet.

Jeg er tildels enig i det at det var en feil og putte S14 i E30 M3.

MEN, det var det de gjorde! Og tro meg, de lærte av det!

Hadde det ikke vært for det hadde det nok ikke sittet en S50B30 i E36 M3!

Og det skal vi være veldig takknemlige for!

For da har vi funnet en donormotor til E30'ne våres! :D

Skål!

Skrevet

smak og behag, syns sierraen er en meget tidløs og flott bil som ser ut etter hk-antallet, mens en m3 ser ut som et romskip på 1000hk(helt jævlig ut med andre ord)..

sant som du sier, går dårlig de også i original versjon, men den er mer kurrant å trimme, det er hele poenget med turbo originalt, 330hk-oppsett får man for ca 8-10 lapper, mens det skal godt gjøres å passere 250 i en m3 uten at det koster noe særlig mer, men for all del, en m3 e30 ombygd og godkjent med s-motor er over middels tøft det, selv om karosseriet ikke er noe gjennomført.. men hovedsaken er jo at de fleste holdes originale og har lite pulver til å være sportsbil. M3 E36 er en mye mer komplett pakke, selv om den ikke er like lettkjørt pga vekta, har kjørt både e30 m3 og gul 3.0gt e36, bare så vi har det på det rene.

Jeg vil påstå at en m-tech 2 e30 med s50b32 ville vært en vellykket og gjennomført pakke som ville blitt vellykket, den ser mye mer diskret ut og har flotte proporsjonerte former.

vil si det slik at m3'ne er vellykka utenom e30'n jeg, e92 er bare så sinnsvakt gromt og maskulint, med en turtallsvillig v8 i 3-serie(!!), så har du den kurrante e46 m3 som er en tøff helhetlig pakke, det økonomiske alternativt e36 m3 som er absolutt mest m3 for penga, så kommer den fatale (etter min mening) e30 m3 til slutt, må riktignok innrømme at evo-utgaven med 238hk hjelper en del på vil jeg tru på kjøreopplevelsen.

Skrevet

Det er ingenting og si på det.

Men hadde noen fra BMW's designhjørne greid og putte på en snurre på S14, før salg.

Hvor god hadde Cosworth'n vært da?

Det skal også sies det, at blokka (M10) som sitter i S14, greide de og dra ut over 1000 hester av på slutten av 80 og starten på 90-tallet.

Jeg er tildels enig i det at det var en feil og putte S14 i E30 M3.

MEN, det var det de gjorde! Og tro meg, de lærte av det!

Hadde det ikke vært for det hadde det nok ikke sittet en S50B30 i E36 M3!

Og det skal vi være veldig takknemlige for!

For da har vi funnet en donormotor til E30'ne våres! :D

Skål!

helt riktig, det er så sant det du sier :) men som jeg påpekte tidligere, statens vegvesen er jo ikke glad i ombygg, så sånn sett er det ukurrant. Men får man det godkjent osv, da har man et premium leiketøy som gir de fleste et godt smil om munnen.

Cosworth'n blei heller ikke tegna av en rusa fjortis, ingen breddere, uten all den fattige plastikken, eneste som sier oss at det KAN være noe under huven som tillater moderne kunst i form av svarte spor på asfalten.

Cosworthen har også en del mangler, som jalla interiør og mindre bra kvalitet, men den har det cleane utseendet og propell som skal til for de som har fyllt 12 år eller mer, ikke de som er mindre enn 12 år og som elsker plastikk og klistremerker.

Skrevet

Det har jeg aldri sagt at de ikke er heller.

Jeg synes Cosworth er helt sheriff, men i org. utførelse er den veldig kjip sammenliknet med M3'n.

Det er akkurat det samme med Audi S2, som jeg vil si ligger i samme sjanger som cossie og m3.

Kjip bil org., men gud som jeg har lyst på én!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...