bjørnm3 Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Noen som jobber på bmw her som veit hvor lang garanti de er på bmw? Har ein e91 som har rullet 63000 og som er reg i 12 måned 05 som sentrallåsen har klikket på. Tenkte de kansje sku gå på garantien?? Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Kjøpt ny i Norge eller er det importbil? Er det importbil. Når kom den til Norge og når kjøpte du bilen? (privat eller firma) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Er den importert er det gjort av BMW eller av en bakgårdsjappe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørnm3 Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2010 den er kjøpt ny i norge. bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 da tar du den til den butikken den er kjøpt på. de søker på goodwill opp mot BMW Norge. eventuelt er den en lengre prosess opp mot forhandler, forbrukerkjøpsloven, forventet levealder på en dørlås osv!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackline Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 I første omgang må de nok se hvilken komponent som er deffekt. Kan jo være en så enkel ting som en sikring. Men du skriver ikke hvordan den er klikket. Så skal ikke si noe mere før jeg vet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice det er desverre ikke så rart, men denne bilen er under 5 år så da kan det gå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Har bare negative erfaringer med Bavaria-systemet når det gjelder garanti- og reklamasjonsspørsmål. En forhandler av så pass kostbare og eksklusive biler burde ha en helt annen strategi. Elendige betingelser og ikke minst svært elendig service i alle ledd. Og dette er ikke bare min erfaring, kunne nevnt i fleng bekjente og andre som har samme erfaring. Til eksempel har min far hatt BMW de siste 15 årene, og skal nå bytte ut sin 2007 E60 535d, og vurderer sterkt et annet merke pga Bavaria. Min mor har Z4 og har samme dårlige følelsen av Bavaria. Bilene er fantastiske, og derfor fortsetter dessverre folk å kjøpe hos Bavaria, fordi dette er for mange eneste alternativet (med unntak av østlandet som har andre alternative nybilforhandlere av BMW). Bavaria har en arrogant og usmakelig "ovenfra-og-ned" holdning til sine kunder, og hadde det ikke vært for at de forhandler biler folk vil ha, så hadde de garantert aldri overlevd. Og det verste er at verkstedet stort sett bare består av lærlinger og andre som aldri har skrudd skikkelig i en bil, men som kun kan data. Og hvis ikke pc-en gir dem svar på hva som er galt med bilen, blir de helt hjelpesløse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er! Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er! Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem Hva lover sier driter Bavaria en lang i. De er så arrogante at de hever seg over den også, med å finne på et eller annet tull om at bruker er skyld i feilen selv - eller noe i den duren... De bruker all energi på å vri seg unna garanti- og reklamasjonsansvar, i stedet for å hjelpe og driver kundeservice. Men den dagen du skal handle ny BMW, DA står det et eller annet overbetalt "dra-til" tryne og plutselig er så overhyggelig.. Heller ikke DE har peiling hos Bavaria, for det er så stor gjennomtrekk av selgere der.. Et lite eksempel på det er da jeg var med en kamerat som kjøpte helt ny E61, og da min kamerat ville ha m-pakke og elektrisk hengerfest skjøt jeg inn at den kombinasjonen vel ikke var mulig. Da får jeg bare et flir og et hovent blikk tilbake med "- selvfølgelig går det an!" Jævla dust tenkte jeg.. Og hva skjedde? Jo, kameraten min fikk telefon et par dager etterpå med beskjed om at m-fanger bak i kombinasjon med elektrisk hengerfeste ikke var mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er! Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem Hva lover sier driter Bavaria en lang i. De er så arrogante at de hever seg over den også, med å finne på et eller annet tull om at bruker er skyld i feilen selv - eller noe i den duren... De bruker all energi på å vri seg unna garanti- og reklamasjonsansvar, i stedet for å hjelpe og driver kundeservice. Men den dagen du skal handle ny BMW, DA står det et eller annet overbetalt "dra-til" tryne og plutselig er så overhyggelig.. Heller ikke DE har peiling hos Bavaria, for det er så stor gjennomtrekk av selgere der.. Et lite eksempel på det er da jeg var med en kamerat som kjøpte helt ny E61, og da min kamerat ville ha m-pakke og elektrisk hengerfest skjøt jeg inn at den kombinasjonen vel ikke var mulig. Da får jeg bare et flir og et hovent blikk tilbake med "- selvfølgelig går det an!" Jævla dust tenkte jeg.. Og hva skjedde? Jo, kameraten min fikk telefon et par dager etterpå med beskjed om at m-fanger bak i kombinasjon med elektrisk hengerfeste ikke var mulig.. Min erfaring er at man høster som man ligger.... Har bare hatt gode erfaringer fra både Bavaria,Autozentrum og spesielt Trondsen Bil i Tromsø. De leverer ett service nivå jeg VET få klarer å matche. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 En ting som går igjen rundt i verden, er at man gjerne blir møtt med noe mindre velvilje når man før man går inn døra allerede har bestemt seg for at stedet,problemet med bilen og alt annet er noe dritt. Man prøver å strekke seg langt for å hjelpe kundene, da trofaste kunder er en utdøende rase og man må holde på dem man har - de kan nemlig generere flere. I bilbransjen i dag, er det ikke i nybilsalget pengene ligger,der er marginene for små. Det er ettermarkedet, delesalg,verksted etc. Om det du/dere påstår om bavaria er sant,burde jo den butikken vært konkurs for lenge siden. (men bavaria er en konkurrent, så bevares, sleng så mye kjeft til dem som du vil! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er! Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem poenget her er ikke at jeg forventet å få alt gratis, men at GM5 modulfeilen er en velkjent sak, videre er det en NORSK bil med full service hos bavaria som nevnt, servicen dems er allerede overpriset delux, så om de ønsker å beholde kunder er det lov og værtfall late som de ønsker å gi godwill ikke bare sitte på ræva 5 mann oppå skrivebordet å se dumt på deg når du kommer inn å sier hva som er feil, men isteden foreslå å ta den inn for sjekk til 1000 kr timen (nå vet jeg ikke prisene dems, men er nok ikke noe under der værtfall) om du mener at bavaria går konkurs fordi de gir godwill på en enhet de priser til 5000 kr engang imellom så tror jeg det er mye annet som ville spille inn, som for eks at de slipper å ta inspection 1 og 2 til 20 000 på m3en min. og at sentrallåsen skal holde mer enn 5 år som du sier, dette er den boksen jeg snakker om, tviler på sentrallåsen fysisk har gått istykker, men det sier han jo ikke noe om (trådstarter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackline Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg var på Bavaria i stavanger med min 2003 M3, kjøpt ny i Norge, alle service fulgt på bavaria, men fikk bare glatt beskjed om at 5 år var maks, selv om jeg forklarte tydelig hva som var feil (GM5 modul for sentrallåsen) så kom smartingen med "jaja vi kan jo ta den inn å se på den da" var vel for å kunne fakturere noen 1000 lapper pr time ja, drittservice Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er! Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem poenget her er ikke at jeg forventet å få alt gratis, men at GM5 modulfeilen er en velkjent sak, videre er det en NORSK bil med full service hos bavaria som nevnt, servicen dems er allerede overpriset delux, så om de ønsker å beholde kunder er det lov og værtfall late som de ønsker å gi godwill ikke bare sitte på ræva 5 mann oppå skrivebordet å se dumt på deg når du kommer inn å sier hva som er feil, men isteden foreslå å ta den inn for sjekk til 1000 kr timen (nå vet jeg ikke prisene dems, men er nok ikke noe under der værtfall) om du mener at bavaria går konkurs fordi de gir godwill på en enhet de priser til 5000 kr engang imellom så tror jeg det er mye annet som ville spille inn, som for eks at de slipper å ta inspection 1 og 2 til 20 000 på m3en min. og at sentrallåsen skal holde mer enn 5 år som du sier, dette er den boksen jeg snakker om, tviler på sentrallåsen fysisk har gått istykker, men det sier han jo ikke noe om (trådstarter) Men når skal dem si stopp da, når ikke 5 år er bra? Og hvordan skal man velge hvem som skal få det på godwill og hvem som ikke skal få det. Syntes kjøpsloven er rimelig bra i Norge. 5 år er jo sinnsykt bra. Kjøper man BMW i tyskland får man bare 2 års fabrikk garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå