BimmerE46 Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Har en 99 mod e39 med el justerbare seter med memory, men førersetet stoppet opp i dag. Det flyttet seg litt når jeg trykket på knappen som er lagret inn min posisjon, men den stoppet halvveis i reguleringen. Sjekket sikringen, men den var hel! Hva er gærent her? Kan motoren har kvelda? Eller finnes det noe relé til el seter? Hvor mange motorer finnes det til el seter? For hvis det er 1 stk motor, så skjønner jeg at den kan ha stoppet, men hvis det er flere så synes jeg det er rart alle har stoppet, da ingen av funkjsonene fungerer i førerstolen. Leser på koed at det finnes egen motor for nakkestøtte??? Takker for svar
Saltkjelen Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 Jeg ville ha løsnet setet og sjekket om det kan være en ledning (pin) som har detti ut eller ligger i klem, som i ett ledd som feilsøking.
BimmerE46 Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 Jeg ville ha løsnet setet og sjekket om det kan være en ledning (pin) som har detti ut eller ligger i klem, som i ett ledd som feilsøking. Det er jo selvfølgelig ikke dumt å begynne med. For det stoppet mens den var under "drift", holdt knappen inne til min posisjon, så stoppet det. Så muligheten er jo selvfølgelig at den kan ha falt ut fra en kontakt, eller klemt seg. Takk for forslaget
BimmerE46 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Jeg ville ha løsnet setet og sjekket om det kan være en ledning (pin) som har detti ut eller ligger i klem, som i ett ledd som feilsøking. Hehe, jeg skulle til å løsne sete, men de to fremste torx skruene kommer jeg jo ikke til, da sete har stoppet, og får ikke skyvd det bakover. Noen som har noe tips her? Synes det er merkelig alle 3 motorene har stoppet samtidig, og kan ikke se eller kjenne at noen ledninger har klemt seg, har ikke gjort noe spes for at de skulle klemt seg. har aldri noe under sete som kunne dyttet på ledningen under regulering.
BimmerE46 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Hvordan skal en få ut el sete, uten at man kommet til skruene? Er det releer til el seter som kan ha røket?
m-alpin Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 dra ut pluggen med de to kjukke ledningene under sete å mål om du får strøm inn,de er strøm til motorene. ikke lett å få løs sete uten å flytte nei,
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Skal se om jeg kommer til noen tjukke ledninger, stolen er selvølgelig senket helt ned til gulvet, så er jo minimalt med fingerplass. Hvis det ikke er strøm der, så? Ledningsbrudd?
m-alpin Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 tror den sitter til høyre bak om du tar hånda inn fra baksete liksom. om du ikke har strøm der er det ikke setet det er noe i veien med hvertfal,er vel noe relegreier for ligge vel ikke konstant strøm til setet. jeg lurer igrunn selv litt på åssen dette er lagt opp originalt da jeg har montert elektriske stoler i bil nå so ikke dette var i fra før.
m-alpin Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 men hvis passasjersetet virker tyder det vel på at noe har skjedd med selve setet,for har vel lik tilførsel så kortslutning kan vel utelukkes.
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 tror den sitter til høyre bak om du tar hånda inn fra baksete liksom.om du ikke har strøm der er det ikke setet det er noe i veien med hvertfal,er vel noe relegreier for ligge vel ikke konstant strøm til setet. jeg lurer igrunn selv litt på åssen dette er lagt opp originalt da jeg har montert elektriske stoler i bil nå so ikke dette var i fra før. dersom det er relé, hvor ligger den hen? jævlig irriterende å kjøre i en stilling som ikke er min... Sete er selvfølgelig tippet bakover og helt nede på gulvet, så noe hånd eller finger får jeg ikke under fra baksete i hvertfall. Passasjerstolen funker normalt. Jeg bevegde stolen til min stilling, så stoppet den, (jeg trodde jeg trykket for svakt på knappen) så trykket jeg igjen, så rykket den litt til i riktig retning så stoppet den for godt.
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 men hvis passasjersetet virker tyder det vel på at noe har skjedd med selve setet,for har vel lik tilførsel så kortslutning kan vel utelukkes. Jeg har prøvd å ta av alle kontaktene på motorene og plugge inn igjen uten noe hell. Men du mener det er en hovedkontakt under sete der?
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Kan det være den kontakten som er på framsiden av stolen? Er en kontakt der, med gul plastikk rundt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå