J-A-E Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Hvordan tror dere en BMW M3 E36 vil hvere å drifte med?? Tenker meg da en 3,2liter 321hk, helst sedan (siden de er lettere enn coupe modellen). - Tilnærmet orginal motor, gir og bakaksel - Fjærne alt unødvendig av interiør+++, så den blir enda lettere. - Coilovers - div poly. foringer Noe mer som anbefales får å få den bra til drifting??
Dirty Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 coupen veier vel noen få kg mindre ? går fint å drifte med, ikke det råeste, men spinner hehe
J-A-E Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 Mener å ha lest at sedan er lettere, og gjør 0-100 fortere.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 trur ikke det skal være noe problem altså! er sinna motorer.. problemet er vel vekta, så letter du den mye bak, harde dekk osv så blir det bra vettu:)
S.Arnesen Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Kjør med r dekk foran og vanlig dekk bak. Jeg kunne breie rundt halve rudskogen med min orginale e46 320ci på bmwcc dagene på grunn av slikt oppsett...
oddis Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Moderat dekkdim så spinner disse langt ja. Men du må vite hvordan du skal tukte en bil for å få et stort driftingpotensiale ut av den. Den er egentlig litt undermotorisert ifht vekten. Så det er mye opp til sjåføren. Veldig enkle å dosere disse motorene iallefall, og relativt sinte.
Alec Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Jeg eier en og kan skrive under på at de sladder Men den er ikke det beste utgangspunktet til drifting, spør du meg. Den er relativt tung, understellet er noe av det heftigste fra 90-tallet hvis man vil ha KONTROLL, da E36 M3 er nydelig satt opp til å forsere kurve etter kurve men med en gang rumpa logrer så prøver den hardt å rette seg opp. I tillegg mangler den turbo så den er relativt kostbar å øke effekt på. Hadde tidligere en Mazda RX-7 FD og DET er driftebil det.... Utrolig lett og meget stabil og kontrollerbar i en drift... Har også eid 200sx S14 og den er også mye mer egnet til drifting enn en M3. Poenget mitt er at en japsebil med turbo og bakhjulstrekk er det rimeligste og enkleste utgangspunktet men er bare kjempekult at folk vil drifte litt med BMW og
J-A-E Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Skrevet Juni 26, 2010 Jeg er fult klar over at japse bilene er beste utgangspunkt til drifting, men er moro å prøve noe annet en det alle andre bruker
Eirsan Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Jeg er fult klar over at japse bilene er beste utgangspunkt til drifting, men er moro å prøve noe annet en det alle andre bruker x2 Fler en meg som begynner å bli greit kje alle 200sx'a på gatebil osv ? Fy faen for stygge plastbiler Kult å se driftbimmer da
M3 Yngve Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 E36 er en morsom bil å herje med. Ta å lett den så mye som mulig, så kan du schimse opp tannstanga noen mm, vips så har du mere rattutslag, noe som er et must. Så få tak i en lettere utvekksling. Fra 3.73-4.10. Blir en helt annen bil, du tror du har fått 50 hk til og den sladder fint på 3 gir. Så med gode dekk foran og noe hardere sett upp bak, så har du det gøy kjempe lenge. Slipper å skru mye og bare bytte dekk. Når man har en litt motorsvak bil, så må man ta i litt, sette opp bilen osv, da blir man en god skjåfør også. Begynne med masse hk, turbo lag osv, da er det et slit å kjøre drift. Begynn i det små, se bare på Fredric Aasbø, han begynte med E30 og 3 liters M3 motor. Vant det som kunne vinnes med den han. Å en ting til, hydraulisk brekk MÅ man bare ha. Det styrer man så mye med og er til hjelp for masse. Lykke til
316 Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 De E36 M3'ene jeg har sett på bane ser håpløse ut å sladde med. Ikke vet jeg hva som er råsaken men...
Lars89 Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 De E36 M3'ene jeg har sett på bane ser håpløse ut å sladde med. Ikke vet jeg hva som er råsaken men... Kan forsåvidt være litt enig der, men kommer mye an på sjåføren. En dønn org E36 M3 med uerfaren sjåfør bak rattet vinner ingen breidsladd...
Holmenr Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Er det bare jeg som husker den blå M3`n som herja breisladden for 7-8år siden? Kan ha vært en meget dyktig sjåfør og selvom den vel ble vraket på veien i ettertid.
Trollet_ Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Bmw generelt har vel kansje litt for gode kjøreegenskaper for drift, mener da siden iværtfall treserien er relativt kort imellom akslingene, 50/50 vektfordeling og bilene er stive som fy... håper ikke du planlegger og røske ut interiøret og spøle istykker en orginal m3 ?
J-A-E Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Skrevet Juni 26, 2010 Mye av det Yngve nevner her er jeg ute etter. Er ute etter en bil som holder, så jeg kan kose meg med kjøring/drifting. Ikke bare skru Å jeg har også trua på at man blir en bedre sjåfør med å begynne med en "motorsvak" bil. Å bytte utveksling hadde jeg litt i tankene, får trenger ikke noe spes høyere topp fart enn 180-190, til det bruke jeg skal ha den til. Hydraulisk brekk er et must ja. Å ang. bedre sving, så skal vell Z3 tannstang hvere fine greier? Å da mulig space den ut. Blir nok en orginal M3, som interiøre blir plukket pent ut av ja. Og bygd mer motorsport preget Å den skal ikke "spøles" istykker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå