largund Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Bilen ER godkjent uten sideblinkers i sitt opprinnelsesland. Norge har forpliktet seg til gjennom EØS-avtalen og godkjenne biler som allerede har vært godkjent av ett annet EØS-land. Det er stadfestet i kjøretøyforskriften samt i EØS-reglene. Dette dreier seg ikke om å være vanskelig eller ikke. Bilen SKAL godkjennes i Norge slik som den var godkjent i Tyskland. Ferdig med det!! Jeg hadde heller ikke gitt meg på dette og det håper jeg for all del at ikke trådstarter gjør heller. En surmaget kontrollør hos Biltrangsynet kan ikke oppheve dette landets forpliktelser i henhold til EØS-avtalen og bestemmelsene i Kjøretøyforskriften!
FredrikE24 Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Min bil har ikke sideblink, sklei pent igjennom godkjenning i sverige i 1988(import fra tyskland til sverige) og i Oktober 2008 sklei den også pent igjennom her i landet
Wiking Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Skrevet Juni 27, 2010 Trådstarter gir seg ikke, vær sikker på det. Biltilsynet er pent nødt til å følge reglene de også, og det skal de i dette tilfellet.
largund Skrevet Juni 27, 2010 Skrevet Juni 27, 2010 Du har valgt deg en vanskelig motpart... Ja det har han... Men det Biltrangsynet ikke tar høyde for er at også vi "legfolket" kan lese paragrafer og i dette tilfellet tror jeg legmannen har rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå