Gå til innhold

Bilstereo for "voksen" musikk...

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg tror at en 2,5" gjengir mellomtoneregisteret 3-8khz for at den er større og har en lavere selvresonans enn en 1", da er du kansje enig at det samme gjelder for 1 og 1/2" diskant? alt til sitt bruk...

ville du erstattet det FF85K mellomtoneelementet med en 1" diskant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også midlertidig lasket imellom noen av ledningene for og få lyd til diskantene i dørene bak, er nemmelig lasket over printkortet som står på subben :wink:

Diskantene i dørene bak.

mener du vi skulle fjerne det? er jo bare og fade om du vil, kjekt og ha litt lyd baki også om man har passaskjerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på konserter er det stort sett dårlig lyd, så dårlig eksempel username,

jeg er ikke så fornøyd med lyden i min e39, har vel og merke ikke noe påkosta lyd system, har sony spiller, høytalere er koblet på forsterker i spiller, men jeg skal iallefall bytte ut orginal elementer og få inn noen forsterkere

hører mye på led zeppelin, jimi hendrix, dire straits, pink floyd,ac/dc, yardbirds og masse annen gammel rock og blues så er musikk med annet en dunk dunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på konserter er det stort sett dårlig lyd, så dårlig eksempel username

Er så å si det beste eksemplet man kan komme med. Tror ikke du helt har skjønt innlegget. Det som er saken er LYDBILDET, ikke lydkvaliteten. Jobben lydteknikeren har gjort for å få frem lyden i f.eks Oslo Spektrum som er et helvette med tanke på lyd, blir galt å trekke frem.

Naturtro lyd vil si å få frem den lyden artisten har tenkt seg, slik musikken er mikset.

Vil tro at når e39 var ny, var den kansje laget for en litt mer "voksen" brukergruppe som gjerne hadde øyne for litt mere denne typen musikk.

Quoter en annen kar:

"Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal velge anlegg etter hva slags musikk man hører på?! Hvis et anlegg ikke spiller visse musikktyper skikkelig så er ikke anlegget riktig linjært eller på andre måter riktig satt opp. En bil som er riktig satt opp vil spille alt man dytter inn i spillern"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og at diskanten er skarp kan jo fikses med annerledes montering og litt justering fra spiller.

Hjelper dette på for et naturtro lydbilde?

Er så å si det beste eksemplet man kan komme med. Tror ikke du helt har skjønt innlegget. Det som er saken er LYDBILDET, ikke lydkvaliteten. Jobben lydteknikeren har gjort for å få frem lyden i f.eks Oslo Spektrum som er et helvette med tanke på lyd, blir galt å trekke frem.

Naturtro lyd vil si å få frem den lyden artisten har tenkt seg, slik musikken er mikset.

Vil tro at når e39 var ny, var den kansje laget for en litt mer "voksen" brukergruppe som gjerne hadde øyne for litt mere denne typen musikk.

Quoter en annen kar:

"Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal velge anlegg etter hva slags musikk man hører på?! Hvis et anlegg ikke spiller visse musikktyper skikkelig så er ikke anlegget riktig linjært eller på andre måter riktig satt opp. En bil som er riktig satt opp vil spille alt man dytter inn i spillern"

Noen gang prøvd og dytte en skive med Connels, Greg Brown eller John Meyer inn i en passat, avensis, opel osv?

for og være helt ærlig skjønner jeg ikke helt hvor du vil, siterer jo bare mange adre du tror har peiling? har du ikke peiling selv kan du jo la være og skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang prøvd og dytte en skive med Connels, Greg Brown eller John Meyer inn i en passat, avensis, opel osv?

for og være helt ærlig skjønner jeg ikke helt hvor du vil, siterer jo bare mange adre du tror har peiling? har du ikke peiling selv kan du jo la være og skrive...

Ehh, var det sånn at du kjøper bil og forventer all verden av anlegget? Synes jeg leste at du skulle bytte ditt og datt. Så når man bygger anlegg, så bør det jo bli bedre enn det som var i avensisen din?

Quoter folk jeg TROR har peiling? Han ene der er lyddommer i EMMA, han har ganske greit med peiling.

...og at diskanten er skarp kan jo fikses med annerledes montering og litt justering fra spiller.

Hjelper dette på for et naturtro lydbilde?

Vel, det kan hjelpe på å få diskanten til å låte mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter en annen kar:

fail

da er nok bmw'en din ubrukelig fordi den ikke er like bra på alt slags underlag

anleg vil ikke spille all slags musikk like bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fail

da er nok bmw'en din ubrukelig fordi den ikke er like bra på alt slags underlag

anleg vil ikke spille all slags musikk like bra

Et anlegg som er riktig satt opp, vil spille all musikk, mer eller mindre riktig. Mange som har forskjellig mening om hva riktig er dog...riktig vil si at frekvensene spiller like høyt, ved like sterkt signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...