Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tar av oljepåfyllingslokket synes jeg det suger ganske kraftig hvis jeg holder handen over, plus at det høres et lite "slurp" akkorat i det jeg åpner lokket. Sammenlignet i dag på en likedan bil å der var det litt mindre sug eller vakum om man skal kalle det for det. Har hørt at det tyder på tett veivhusventilasjon men har jo nettop bytta hele ventilen og slangene, gjort grundig rein peilerøret. Hva kan da være galt?? Har hatt inne et par tråder tidligere angående litt vibrasjon på bakking, så tenkte på om det har noe med veivhusventilen da si det var mye vakum der å ikke noe feil på diagnose. Noe ant som kan være tett eller?

Skrevet

Har sprayet startgass over alt hvor jeg kommer til men merket ikke noe forskjell :roll: Men blir det meir vakum i oljelokket hvis den suger falskluft noe sted?

Skrevet

Tett veivhusventilasjon fører til overtrykk og toppdekselpakning har en tendens til å ryke da.

At du har sug når du tar av oljelokket er bare bra, kan jo være den andre bilen som begynner å få tett veivhus ventilasjon da.

Skrevet

Ok, ja for veivhusventilen kan bare ikke være tett. Men vil den ruse seg opp uansett hvor den suger falskluft hvis jeg sprayer startgass?

Skrevet

Er vel ett filter på toppen som skal byttes også Har hatt det samme på 530en min og det ble bra etter filterbytte Forbruket gikk også ned og motorgangen ble roligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...