Gå til innhold

Legge remotekabel og signal i E36?

Anbefalte innlegg

Heisann, har en E36 318i som jeg har planer om å hive et anlegg i :)

Hvor vil dere anbefale meg å legge opp kabler i bilen?

Batteriet er jo på høyre side, så tenkte det ble lettest for strømkabelen å legge denne på passasjersider.. Har en kompis som var her på Bimmers å fikk til svar at han ble anbefalt å legge kablene langs med taket? Hva vil dere anbefale MEG å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passasjer side langs gulvet. Signal langs gulvet fører side.

Rart at dem tingene som er mest utrolig og dumt skal "alle" få med seg. Optimale forum måtte jo vært det hvor dem som ikke har peil holdt fingra fra tastaturet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passasjer side langs gulvet. Signal langs gulvet fører side.

Rart at dem tingene som er mest utrolig og dumt skal "alle" få med seg. Optimale forum måtte jo vært det hvor dem som ikke har peil holdt fingra fra tastaturet. :)

Er vel stikk motsatt da? Det ligger jo en kraftig bunt med ledninger originalt trukket bakover på førersiden, og da må jo strøm(pluss) trekkes her? Og da trekkes signal på passajersiden. Sånn er det ihvertfall i min 318i :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle E36 jeg har montert anlegg i har jeg lagt strømkabel på passasjerside og signal på førersiden.

Og det er ikke akkurat få E36er jeg har montert i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig veldig sjelden at en får støy pga strømkabel som ligger for nær signalkabel. Dette er en "regel" som alle kan. Noe annet som folk bør lære seg er at jord er superviktig og at jord er den første kabelen som skal kobles til forsterkeren FØR signal og +.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle E36 jeg har montert anlegg i har jeg lagt strømkabel på passasjerside og signal på førersiden.

Og det er ikke akkurat få E36er jeg har montert i...

Men du er vel enig i at det på førersiden ligger alle ledninger som går bak til bagasjerom etc? Og siden det er strøm i disse ledningene er det vel best å trekke strøm(pluss) på denne siden og ikke signalkabelen? Skjønner jo at det er enklere å trekke strøm på passajsersiden pga. batteriet ligger på samme side, men strøm = forstyrrelser for signaler, mener jeg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig veldig sjelden at en får støy pga strømkabel som ligger for nær signalkabel. Dette er en "regel" som alle kan. Noe annet som folk bør lære seg er at jord er superviktig og at jord er den første kabelen som skal kobles til forsterkeren FØR signal og +.

Har vært borti flere tilfeller med forstyrrelser fra strømkabler, noe du også ser gjenspeilet her på forum? Er enig at jord(-) er svært viktig når man tenker på f.eks dimensjon, men om man gjør som man skal, koble fra batteriet mens man kobler, så er det vel hipp som happ hva man monterer først av kabler til forsterker???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...