SweetBMW Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Det var på den tida M fortsatt var "hellig". Nå er det bare utvanna. 4x4, automat osv... Venter bare på diesel og forhjulstrekk jeg nå...Synd BMW ikke tør å satse og være litt gale oftere. MB sender jo ut ene monsteret etter det andre... Enig i den der. Hvis du ser på AMG merket på MB, så er jo det ganske spredt utover og, men det er fortsatt noen kjernedeler som er AMG only. Ellers har jo også MB "Black" divisjonen og. SL Black awesome bil. Nei takk, tilbake til fortiden hvor M bila var noe eget, SVÆR suge motor, utrolig kraft og respons, og ikke turbomøkk som i dag. Altfor mye som kan gå galt mener nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 min far var på bmw museet i München i en jobb samenheng for et par måneder siden. da ba jeg han om å ta noen bilder av M8 siden jeg anntok den var der. da han ikke fant den hadde han spurt en guide der hvor den var. å han svar til det var. at den bilen er gjemt i en dyp mørk kjeller for å aldri bli vist til offentligheten siden den er vist BMW's store flause og det største økonomiske tapet bmw noensinne har hatt. så hovedsaklig ønsker bmw at denne bilen skal bli glemt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 min far var på bmw museet i München i en jobb samenheng for et par måneder siden. da ba jeg han om å ta noen bilder av M8 siden jeg anntok den var der. da han ikke fant den hadde han spurt en guide der hvor den var. å han svar til det var. at den bilen er gjemt i en dyp mørk kjeller for å aldri bli vist til offentligheten siden den er vist BMW's store flause og det største økonomiske tapet bmw noensinne har hatt. så hovedsaklig ønsker bmw at denne bilen skal bli glemt Dette er da gammelt nytt som har versert i mange år, Bilen er / har nettop blitt utstilt på museet i Munchen og har vært ett stort samtale emne og dokumentert i mange magasiner Disse bildene er da faktisk fra innsiden av museet under den offisielle visningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Her er ett bilde av motoren også Skulle gjerne hatt den i CSIen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Hva er effekten her da ? Helt drøy bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Syk rå bil..Hvis BMW er så flaue over den.Så kan de bare gi den til meg,tar den lett jeg.Uten å nøle et sek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Hva er effekten her da ? Helt drøy bil. Originally envisioned as a Ferrari competitor, only a single prototype BMW M8 was ever produced, equipped with a special 550 bhp (410 kW; 558 PS) version of the S70 engine, essentially a bored out version of the M70 with experimental multi-valve cylinder heads. A common misconception is that this engine powered the McLaren F1. However, when this was suggested to McLaren's designer Gordon Murray, the idea was rejected because the engine was too heavy and long for the McLaren F1. A completely new BMW engine was designed which has a closer resemblance to the later Euro S50B30 BMW M3 engine.The project was eventually scrapped because BMW decided that there was no market for an M8. The only prototype ever produced (one that was reportedly not even road safe) was locked away by BMW in the company's Giftschrank (poison storage).[6] BMW and the M Division had strongly denied that the car was even a possibility since the initial stages of its development. A world exclusive feature in the February 2010 issue of BMW Car Magazine, however, revealed that the M8 prototype still exists in its entirety.[7] The car was unveiled for the first time in front of journalists on July 2, 2010 at the BMW Museum in Munich.[8] While the M8 was never produced, it is interesting to note that the 850CSi was also tuned by BMW's M division. Aside from sporting an M-tuned engine (as identified by the S suffix instead of the M prefix that a non-M tuned engine would wear), the car's VIN identifies the car as being built by BMW Motorsport (identified by the WBS prefix) instead of BMW AG (WBA prefix). This effectively identifies the 850CSi as essentially a detuned version of the M8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Nå har det jo vært rykter om m8 hele tiden, og det har vært bekreftet flere ganger at bilen fantes.. Dessuten står jo s70 motoren i mclarenF1 også.. S70/1 6000 cc (approx.) version. Applications M8 prototype S70/2 6,064 cc (6.064 L; 370.0 cu in) version developed for the McLaren F1. The S70/2 was a complete redesign from M70 with no common parts, featuring a lighter and smaller engine block. The S70/2 is similar to the S50B30 engine from the E36 M3 in that the S70/2 features dual VANOS with two position adjustable variable intake valve timing. Applications 1993–1998 McLaren F1 1998–1999 BMW V12 LM 1999–2000 BMW V12 LMR S70/3 6064 cc version, further refinement of the McLaren F1 engine meant for racing. Later destroked to 5990 cc in 1997. Applications 1995–1996 McLaren F1 GTR (6.1 L) 1997 McLaren F1 GTR (6.0 L) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Hva er effekten her da ? Helt drøy bil. While the M8 was never produced, it is interesting to note that the 850CSi was also tuned by BMW's M division. Aside from sporting an M-tuned engine (as identified by the S suffix instead of the M prefix that a non-M tuned engine would wear), the car's VIN identifies the car as being built by BMW Motorsport (identified by the WBS prefix) instead of BMW AG (WBA prefix). This effectively identifies the 850CSi as essentially a detuned version of the M8 Liker denne teksten selv om CSI " bare" er en detuned versjon av den slemme prototypen. Ivertfal bygget på BMW Motorsport , M Motor , M Bremser , bakhjulsstyring , kjøling på bakaksel , osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Er det noen forskjell på den og denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23529256 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Er det noen forskjell på den og denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23529256 Ehh ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Ehh ok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 det er bare laget en prototype. så det finnes kun 1 av den i verden. den har vært bortgjemt i en kjeller hos bmw i 10 - 20 år. og det har ikke vært sikkert om bilen lenger var hel eller destruert. 850 CSI motor. 5,576 cc (5.6 L) 280 kW (381 PS; 375 hp) 1,510 CSI laget M8 motor. 6,000 cc (6 L) 410 kW (557 PS; 550 hp) 1 M8 laget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Litt forskjell der ja rå skute! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 den motoren skulle jeg betalt mye for, men alikevel blir det vel ikke 1/10000 av det den er verdt, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå