-Erik- Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Helt i mot salting.. x2 Er det egentlig noen som er for?
Just-turbodiesel Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 hahaha, ja.. Men det er EN ting som slår alt av idioti... det er rett og slett tilbakestående folk som får til det jeg skal nevne nå, her kommer galskapen: -Hva slags hjerne bruker folk som kjører under fartsgrensa hvor det er et felt i hver retning, skaper masse køøøøøøø, for så å finne ut at absolutt alle bak deg hater deg AKKURAT da det blir to-felts, så øker de farta med 30-40 km sånn at man må opp i 150 for å komme forbi hvis man er 4-5 bilen bak djevelen som skaper kø, så er det slutt på to-felten, hvis man da ikke er forbi, så slakker naturligvis masse av og legger seg litt under fartsgrensa..på den måten skaper de kø og slipper ikke forbi de som faktisk passerer 20 i iq... hvor kommer tankegangen til folk som sperrer alle andre mens det er et felt i hver retning, for så å øke hastigheten noe sinnsvakt når det blir to-felts, for så å slakke av igjen når det blir et felt...slik at de som kjører bittelitt over, men med god flyt, faktisk kommer forbi og kan kjøre effektivt. Levere fra dere lappen, idioter! Hjernen deres er utkobla når dere er bak rattet på en bil.. Det var godt å få blåst ut litt frustrasjon. Tragisk at ikke politiet eller myndigheter kan få gjort noe med slik ufornuftig og miljøskadelig kjøring( sisnevnte argumentet, de selv er veldig opptatt av, men aldri klarer å tilfredsstille), hvordan i all verden er det mulig å kjøre slik?! det er jo dette som skaper kamikazepiloter som kjører forbi der det er skummelt som fy...
justemann Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Det interessante må vel vera om det i dag finns eit fullgodt alternativ til å salte vegane? Enno er det ikkje noko menneskerett å køyra bil, men faktum er jo at det er forferdeleg mange bilistar i Noreg, og dei aller færraste har særskild god kontroll over køyretyet sitt, og det er grunn til å tru at utfordrande køyreunderlag vil skape fleire ulukker og kan hende fleire omkomne i trafikken. Ein må jo ta utangspunkt i at vegane i yttarste konsekvens vert salta for å spare liv, ikkje for å ta rotta på bilane til oss ”petrolheads”. For eigen del ville saltfrie vegar vera å føretrekkja, men eg ynskjer saltet velkomen om tanta til ”Per” og kusina til ”Kari” unngår å omkomme i ei trafikkulukke grunna glatt vegbane. Men me treng absolutt auka fokus på alternativ til saltet, som til dømes denne ”maisblandinga” me har høyrt om i år etter år.
Just-turbodiesel Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Helt i mot salting.. x2 Er det egentlig noen som er for? jooooda!! har sett debatter hvor bortimot halvparten er for salting, argumenter de bruker er det som vi alle kan tenke oss, mindre snø, mindre glatte veier har selv kjørt grei kontroll føler jeg, men er ingen føre jeg er så usikker på som slaps, vanlig snø er jo trygt som bare det, hvis man holder avstand til bilen foran. Det er også jevnt grep på en gitt veistrekning, i motsetning til glatt/middels/greit grep her og der på en gitt strekning. Har nesten fronta med en passat som kom i mitt kjørefelt selv om han kjørte langt under fartsgrensa. Noe som ikke var hans feil vil jeg påstå, da hele bilen plutselig fikk firehjulsskrens i 5cm slaps.. de hadde salta i ett sett uten å brøyte på e-134 (ved kongsberg).
316 Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 hahaha, ja..Men det er EN ting som slår alt av idioti... det er rett og slett tilbakestående folk som får til det jeg skal nevne nå, her kommer galskapen: -Hva slags hjerne bruker folk som kjører under fartsgrensa hvor det er et felt i hver retning, skaper masse køøøøøøø, for så å finne ut at absolutt alle bak deg hater deg AKKURAT da det blir to-felts, så øker de farta med 30-40 km sånn at man må opp i 150 for å komme forbi... Ja, dette har jeg opplevd hundre ganger.... Kan vel nesten påstå at det skjer hver gang jeg kommer på 2-felt. TRAGISK! Verste jeg har opplevd skjedde i vinter... Skulle kjøre forbi 3-4 biler på 2-felten etter Minnesund, og bil nr 2 eller 3 (nest bakerst) begynner å legge seg ut mens jeg er på siden av hu!
Just-turbodiesel Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 hahaha, ja..Men det er EN ting som slår alt av idioti... det er rett og slett tilbakestående folk som får til det jeg skal nevne nå, her kommer galskapen: -Hva slags hjerne bruker folk som kjører under fartsgrensa hvor det er et felt i hver retning, skaper masse køøøøøøø, for så å finne ut at absolutt alle bak deg hater deg AKKURAT da det blir to-felts, så øker de farta med 30-40 km sånn at man må opp i 150 for å komme forbi... Ja, dette har jeg opplevd hundre ganger.... Kan vel nesten påstå at det skjer hver gang jeg kommer på 2-felt. TRAGISK! Verste jeg har opplevd skjedde i vinter... Skulle kjøre forbi 3-4 biler på 2-felten etter Minnesund, og bil nr 2 eller 3 (nest bakerst) begynner å legge seg ut mens jeg er på siden av hu! jajaja! det har jeg også opplevd! Hva faen tenker folk med når de ikke sjekker speil eller dødsone? som oftest må det en ordentlig smell til for at folk skal forstå...
316 Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Hadde du overlevd hadde du i hvertfall blitt millionær i rullestol...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Hadde du overlevd hadde du i hvertfall blitt millionær i rullestol... er ikke det du tenker på da kroppen til 10 stykker ligger som grøt utover asfalten SVV og politiet, samt foreldre er jo ansvarlige SOM REGEL for hva slags adferd man får i trafikken.. gi folk muligheter til å bli bedre sjåfører, i form av gratis arrangementer på baner og i forskjellige værforhold, motiver til større bilinteresse og tilrettelegg på alle mulige måter. Det hadde hjulpet vil jeg tru i hvertfall.. Må få legge til noe jeg leste fra statistisk sentralbyrå, HVER FJERDE alvorlige ulykke er pga dårlig sikkerhet knyttet til dårlig infrastruktur!! Skremmende!
Fredrik 90 Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Angående smartasses i Audi quattro har jeg faktisk en morsom observasjon;På julaften 2009 var jeg på vei innover på E18 til sandvika i rimelig mye snø,for dem som husker - det snødde non stop i flere dager. På den siden av E18 som leder ut av byen,så jeg ved den nye avkjøringen til Ikea slependen en A6 som hadde dratt av på avkjøringsrampa,hoppet over/på og tatt med seg et stort veiskilt,deretter planta bilen godt nedi snøfonna i skråningen under brua. Han sto og så på at viking særdeles hardt prøvde å dra bilen ut derfra. Enkelte tror visst at hvis bare bilen er dyr nok,kan den kjøres uten tanke på fysikkens lover.. Nå må det jo tilføres at Audi ikke har så veldig imponerende antiskrens system, min E39 holdt seg mye bedre på veien med unnamanøvere enn min mange år nyere A6. Så er det jo også statistikker på at folk med firehjulstrekk kjører mye ut nettopp fordi de tror de har så mye bedre grep enn alle andre. Men det er EN ting som slår alt av idioti... det er rett og slett tilbakestående folk som får til det jeg skal nevne nå, her kommer galskapen: -Hva slags hjerne bruker folk som kjører under fartsgrensa hvor det er et felt i hver retning, skaper masse køøøøøøø, for så å finne ut at absolutt alle bak deg hater deg AKKURAT da det blir to-felts, så øker de farta med 30-40 km sånn at man må opp i 150 for å komme forbi hvis man er 4-5 bilen bak djevelen som skaper kø, så er det slutt på to-felten, hvis man da ikke er forbi, så slakker naturligvis masse av og legger seg litt under fartsgrensa..på den måten skaper de kø og slipper ikke forbi de som faktisk passerer 20 i iq... Det har jeg vært borti MANGE ganger og er fryktelig irriterende Hvis jeg velger å ligge bak når forbilfeltet kommer fordi de har satt opp farten så kan du være sikker på at de setter ned farten når forbifeltet slutter, eller man kan presse seg forbi med kickdown og høye hastigheter og større sjanse for å bli tatt i laser og med uøkonomisk kjøring. Det er i slike situasjoner man vurderer å la prinsippene som god og fornuftig billist fare, for det er utrolig provoserende når disse som gir på ved forbifelten setter på langlysa når du passerer dem og legger deg inn foran. Det er da man får lyst til å drepe! Man er også gjerne irritert fra før av siden de kjørte seint før de gassa på ved forbifelten og i tillegg til at fruen har gitt deg en lekse siden du dro kickdown forbi og sannsylig var godt over 130 km/t! Det var som jeg sa til ho etter en sånn episode "Jeg skjønner godt de som står bak sånne veimassakre over i USA, godt jeg ikke har våpen i bilen av og til altså" Det finnes nemmelig ikke noe som irriterer meg mer enn andre billisters idiotiske kjøring(Med Mullar Krekar på andre plass)
Wacman Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Audikritikken gjelder kun pga en del folk som tror at quattro=spradebass vinterstid også. Jeg har hatt audi,og er ikke merkespesifikk når jeg har påastanden om at en viss type karer i slutten av 20-åra opp til slutten av 40-åra med glatt hår,ganske ny audi a6 (nesten alltid a6 avant som blåser forbi) kjører som om de har tørr asfalt under hjulene selv om det har regnet 5cm på 20min,eller er 15cm nysnø. BMW eiere er ikke borte når det gjelder bresk kjøring,men da gjerne på litt tørrere føre. Quattro ser ut til å bety udødelig for en del folk. På SUV-fronten er de jevnt fordelt,alle idiotene. Der er det audi,hyundai,vw touareg,XC90,X5'er u name it..
Fredrik 90 Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Audikritikken gjelder kun pga en del folk som tror at quattro=spradebass vinterstid også. Jeg har hatt audi,og er ikke merkespesifikk når jeg har påastanden om at en viss type karer i slutten av 20-åra opp til slutten av 40-åra med glatt hår,ganske ny audi a6 (nesten alltid a6 avant som blåser forbi) kjører som om de har tørr asfalt under hjulene selv om det har regnet 5cm på 20min,eller er 15cm nysnø. Det er ikke bare førere av nyere A6 Quattro som er "optimistiske" ang bilens vinteregenskaper! Det var jo en episode her for noen år siden da to familier med unger og takboks i henholdsvis nyere A4 1,8T Quattro og eldre A6 2,6 Quattro(100 karoseriet) fant det like greit å kjøre inn i skiløypa!!! Og langt inn kom de også, over en kilometer før de kjørte seg bom fast begge! Og hva gjorde de så jo de fyrte opp bål og grilla pølser før de etter sånn 1-2 timer fant ut "Tja! Vi skal kanskje ringe etter hjelp" det endte med at løypemaskinen kom og trakk de løs etter at flere forundrede skigåere hadde holdt på å gå rett siden på to Audier stående i løypa langt ute skogen Det er liksom ikke der du forventer å finne parkerte biler
E36Cab1 Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Helt i mot salting.. x2 Er det egentlig noen som er for? Eg er FOR salting av veier,men på rette tidspunkt og til rett hensikt. Eg kjører vogntog,og har pigger i alle hjul forutenom ytterhjula på hengeren,boggi og ytter drivhjul. Minuset er at en kun har lov til å ha 130 pigger pr hjul,og såkalt "miljøpigg" som er noen gram lettere enn de gamle gode. Busser kan ha 200 pigger viss eg husker rett Salting kan være greitt å bruke ved 2 situasjoner: ved snøføre der snødekket har blitt veldigt sporete/slitt/ujamnt,noe som kan fort føre til at en mister kontroll over kjøretøyet da det er ulik sporvidde på personbiler kontra tunge kjøretøy. Dette for å kunne få fjernet dette dekket da mange veier er så salrygget at brøytebilene ikke klarer å få skrapt snødekket plant,og det må oppløses med salt først. Ved tynn ishinne på veien. Dette er ofte et rent helvete pga kjettingene ikke biter på tynn hinne,og gjør ofte saken værre. Å dra rundt 50 tonn med trekk på 1 aksel er ikke alltid så lett,en personbil har et litt annet forhold både til trekkraft og sentrifugalkrefter samt retardasjon/bremsing. Men er enig i at mye av saltinga desverre er unødvendig...hadde vintrene vært slik de var før hadde det vært fint og kaldt snødekke å kjørt på,og en kunne saltet mye mindre. Vinteren vi hadde sist var en god vinter å kjøre på friksjonsmessigt,så lenge det var brøyta
Wacman Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Litt OT, men nå har jeg blitt stuck sittende og lese den tråden om 550TTi Genial lesning
pcen Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 hahaha, ja..Men det er EN ting som slår alt av idioti... det er rett og slett tilbakestående folk som får til det jeg skal nevne nå, her kommer galskapen: -Hva slags hjerne bruker folk som kjører under fartsgrensa hvor det er et felt i hver retning, skaper masse køøøøøøø, for så å finne ut at absolutt alle bak deg hater deg AKKURAT da det blir to-felts, så øker de farta med 30-40 km sånn at man må opp i 150 for å komme forbi hvis man er 4-5 bilen bak djevelen som skaper kø, så er det slutt på to-felten, hvis man da ikke er forbi, så slakker naturligvis masse av og legger seg litt under fartsgrensa..på den måten skaper de kø og slipper ikke forbi de som faktisk passerer 20 i iq... hvor kommer tankegangen til folk som sperrer alle andre mens det er et felt i hver retning, for så å øke hastigheten noe sinnsvakt når det blir to-felts, for så å slakke av igjen når det blir et felt...slik at de som kjører bittelitt over, men med god flyt, faktisk kommer forbi og kan kjøre effektivt. Levere fra dere lappen, idioter! Hjernen deres er utkobla når dere er bak rattet på en bil.. Det var godt å få blåst ut litt frustrasjon. Tragisk at ikke politiet eller myndigheter kan få gjort noe med slik ufornuftig og miljøskadelig kjøring( sisnevnte argumentet, de selv er veldig opptatt av, men aldri klarer å tilfredsstille), hvordan i all verden er det mulig å kjøre slik?! det er jo dette som skaper kamikazepiloter som kjører forbi der det er skummelt som fy... Helt enig! er like irriterende hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå