Inline six Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 hahaha, ja..Men det er EN ting som slår alt av idioti... det er rett og slett tilbakestående folk som får til det jeg skal nevne nå, her kommer galskapen: -Hva slags hjerne bruker folk som kjører under fartsgrensa hvor det er et felt i hver retning, skaper masse køøøøøøø, for så å finne ut at absolutt alle bak deg hater deg AKKURAT da det blir to-felts, så øker de farta med 30-40 km sånn at man må opp i 150 for å komme forbi hvis man er 4-5 bilen bak djevelen som skaper kø, så er det slutt på to-felten, hvis man da ikke er forbi, så slakker naturligvis masse av og legger seg litt under fartsgrensa..på den måten skaper de kø og slipper ikke forbi de som faktisk passerer 20 i iq... hvor kommer tankegangen til folk som sperrer alle andre mens det er et felt i hver retning, for så å øke hastigheten noe sinnsvakt når det blir to-felts, for så å slakke av igjen når det blir et felt...slik at de som kjører bittelitt over, men med god flyt, faktisk kommer forbi og kan kjøre effektivt. Levere fra dere lappen, idioter! Hjernen deres er utkobla når dere er bak rattet på en bil.. Det var godt å få blåst ut litt frustrasjon. Tragisk at ikke politiet eller myndigheter kan få gjort noe med slik ufornuftig og miljøskadelig kjøring( sisnevnte argumentet, de selv er veldig opptatt av, men aldri klarer å tilfredsstille), hvordan i all verden er det mulig å kjøre slik?! det er jo dette som skaper kamikazepiloter som kjører forbi der det er skummelt som fy... Helt enig! er like irriterende hver gang. +1!!!
Inline six Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Salting har vel sine positive sider i gitte situasjoner og ved riktig bruk. Men jeg er forøvrig i mot salting fordi jeg hver eneste vinter opplever feil bruk av salt. Ikke spesielt uvanlig at jeg ligger og kjører på 5cm+ nysnø som er nysalta på vei til jobb fra der jeg bor i vinterhalvåret, og da snakker vi om saltbiler som kjører med plog foran som de har høyt hevet over snøen samtidig som saltet spruter ut bak. I fjorvinter var det spesielt ille en dag, det var sikkert 10cm. nysnø på veien som var saltet når jeg skulle på jobb. Da var det bare og holde tunga rett i munnen og gjete bilen gjennom sørpeplaning og ufrivillige firehjulssladder i lav fart. Jeg forbannet saltet men tenkte at det forhåpentligvis skulle bli bedre på tur hjem fra jobb, men siden det var jævla kaldt så var det fortsatt dyp sørpe når jeg skulle kjøre hjem og hvem var det jeg møtte da? Jo saltbilen med saltet sprutende ut bak og plogen godt hevet over sørpa. Jeg var da rimelig klar for å snu å kjøre etter saltbilen, men siden det var dyp sørpe var dette nesten umulig og jeg ville brukt lang tid på å nå igjen saltbilen, skal si jeg var rimelig forbandet der og da! Så er det jo ikke å stikke under en stol at saltet tar livet av bremserør, bremseskiver og klosser, opphengskuler,karrosseri++ og gudene skal vite at dette ikke bare gjelder gamle biler. Ikke uvanlig at jeg bytter opprusta bremserører på biler nyere enn fem år og bremsecalippere med fastrusta stempel og bremsekiver med gravrust på biler ikke gamlere enn to år. Også kommer miljøskadene og skader på betongfundament i bruer og lignende oppå dette. Vi trenger en bedre løsning rett og slett
Hawkon88 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Nå har jeg ikke giddet å lest hele tråden, så kanskje det er nevnt. Det jeg syns er irriterende er når man møter saltebilen, så har man NULL mulighet til å slippe å få kastet saltet på bilen. Det må da bli riper av slikt? Ofte ligger jo strøbilen i 50kmt og.. Jeg syns no det hadde vært mye bedre å brukt oppvarmet grus, slik at de smelter seg nedi snøen, og blir senere avkjølt, og fryser fast i snø/isen som er blitt av vannet grusen nettopp smeltet..= bedre grep. Mener å ha hørt at det er slik de gjorde det i vinter. Uansett, så var det hvertfall ikke vanskelig å se hvor mye skade saltet gjorde på de hvite firmabilene våres i vinter når de gikk over 2mnd på saltede veier.. Den ene bilen er 2år gammel, og har tydelige rustbobler i lakken på oppbevaringslukene under lasteplanet..
zappa81 Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Hva hjelper det med verdens beste vinterdekk hvis det ikke er snø eller is dem kjører på Bort med saltinga!
Dirty Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 bmwn stå i garasjen om vinteren så salt gjør ikke meg noe, den stakkars vinterbilen må dø av noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå