fjellmo Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 det har seg sånn at min e39 523ia bruker sykt mye kjøleveske. Noe sier meg at det er gått sprekk i toppen eller no sånn. Alu motorer tåler jo ikke så mye har jeg hørt. Har også byttet vannpumpe, siden den gikk ned på rødvarsel på temperaturen. En stund gikk det helt greit å driftstemp var normal, men nå i det siste har den begynt å bevege seg ned mot rødt felt igjen. Tenkte på å bytte termostat mens jeg er i gang, men spørs om dette er noe vits om toppen er gåen. Det ryker forresten myye hvit røyk når bilen er kald å kjøres. Men det er jo mye som kan være feil del. Kan vacuum styringa til drivstoffet ha noe med dette å gjøre? LMM og Lambdasonder er nye, så utelukker det problemet. WhAT To DOOO????
SweetBMW Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 mye hvit røyk tyder på toppaklning gåen. da vannet går inn i eksosen og "forbrennes"... topp pakning er "relativt" grei jobb selv på verksted...
Maverick2002 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Har motoren kokt? Visst ja, 90% sjangse for at toppen har slått seg eller fått sprekk. Mao, dyyyyyrt for deg. Visst ikke kan det være bare toppakningen som må byttes, ikke så dyrt.
fjellmo Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 japp, tempen stod på rødt farlig felt 1 gang.... har frykta dette hele tiden, men greit med info fra andre som kansje har opplevd det samme.... skal få dratt å trykk testa skiten, så får man se hvor landet ligger. Er det sprukket eller slag, så blir det vel ny motor tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå