Gå til innhold

Løsne sikringsboks? Ettermont. av org. h.feste, 1-serie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk veldig akutt behov for hengerfeste og fikk i hui og hast handlet et nytt originalt avtakbart hengerfeste med originalt 13-pins el-nett til 1eren. Har fått montert alt bortsett fra ledningene som skal inn i bakkant av sikringsboksen foran i bilen - har lagt kablene frem, men får pokker ikke løs "junction box" som de kaller det. Selve hanskerommet har jeg fjernet, men ikke ramma rundt, og får heller ikke ned sikringsboksen. Noen som har tips slik at jeg kan kjøre lovlig med henger..? ;-)

Evt. noen med tilgang til BMW ASAP som kan hente ut beskrivelser? Har på monteringen av hengerfestet, men den beskriver ingenting av deksler/fangere osv. som må av, den sier det er forhåndsarbeid og henviser til et ISTA-nummer for hver enkel operasjon...

Skrevet

det er 4 torks skruer i vært hjørne i sikringsboksen.

men du må først ta ut den styre enheten som sitter på boksen eller vertfall stikket på baksiden.

men hengerfeste må programeres til bilen vist dette skal bli 100 prosent. pga pdc å sånn

• 8 months later...
Skrevet

Gammel tråd dette nå, men jeg programmerte ingenting og alt fungerte helt perfekt. Vet det stod så i manualen og, men den slår av PDCen og alt så fort hengeren er tilkoblet... ;)

Skrevet

Tjah, er jo forsåvidt begrensa hvor mye greier det er da, men jording var iallfall bak. Uansett ikke noe å tenke på ettersom du bare kjøper ettermonteringssettet fra BMW (ledningsnettet), så er alt klart, bare nappe opp interiør og lister og legge det der det skal ligge, så blir det bra.. :)

Forresten ikke noe trekkbil å kimse av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...