Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e61 som akkurat har bikket 4 år. Her i våres, så la jeg merke til at det var kommet bobler i lakken i området mellom takrail på høyre side og frem mot frontruta. Ikke skadet lakk, kun bobler. La også merke til at begge sidespeilene hadde rustfarget misfarging i speilene. Tok den til lokal BMW-verksted som tok bilder og skulle "søke BMW". Fikk svar først i dag om at de etter alle kunstens regler hadde forsøkt å få BMW til å dekke dette, men uten hell. Seriøst, skal man finne seg i det på en slik bil!??? Noen andre med slik erfaring??

jn5t780rynp8f1yv9qev.jpg

Skrevet

Jeg ville ikke gitt meg. Dette var slett service!

Her er BMW sine egne ord:

RUSTGARANTI

BMW innrømmer 12 års garanti mot gjennomrusting av karosseriplater uten krav om etterbehandling av hulrom. En betingelse for at rustgarantien skal gjelde, er at inspeksjoner av karosseri og understell er utført i henhold til bilens serviceintervallindikering. I tillegg må eventuelle reparasjoner av karosseri eller

understell være utført i henhold til BMW sine til enhver tid gjeldende retningslinjer og

metoder. Karosseriskader som f.eks. sten-sprut, lakkskader, bulker, kollisjonsskader eller annen ytre påvirkning omfattes ikke av rust-garantien.

I forbindelse med enkelte servicetyper

(”Inspeksjon”), avhengig av bilmodell,

kontrolleres karosseri og understell. Om det

er påkrevet må komplett vask av karosseri

og understell utføres før inspeksjonen. Eventuelle skader som blir avdekket i forbindelse med karosserikontroll blir rapportert til kjøper og skal utbedres for dennes regning. Ettersom bilens understell er spesielt utsatt for påkjenninger, skal PVC-understellsbeskyttelsen være intakt. Skader må utbedres og understellet behandles for eiers regning.

LAKKGARANTI

BMW innrømmer 3 års lakkgaranti mot fabrikasjonsfeil i lakken. Skader på lakken

som f.eks. steinsprut, slitasje, kollisjonsskader, miljøpåvirkning (fugleskit, kjemisk nedfall o.l) eller annen ytre påvirkning omfattes ikke av lakk-garantien.

Skrevet

har ikke erfaring ved lakken/rust. men hadde en e46 328 som chassie sprakk ved bakakselen, noe som er et kjent problem med den modellen og motor. tok kontakt med både den lokale bavaria, og bmw norge, uten hell. fikk beskjed om at det ikke var deres problem selvom det var produktsjonsfeil på det chassie. hvis bavaria skulle fikst "skaden" så hadde d kostet meg 40k +-.

så min erfaring er at de ikke er veldig behjelpelig når det gjeller slike saker.

Skrevet

Hadde lignende på en Audi A6, 2000 modell som jeg fikk fikset på garantien i vinter. Små rustbobler langs listen som går langs taket under railsen og litt på en bakdør. Stor jobb da all innerkledning i tak måtte av siden railsene måtte tas av. Var aldri spørsmål eller diskusjon om dette skulle gå på garanti. Verkstedet tok bilder og sendte inn til Møller som godtok garantijobb.

12 års garanti mot rustskader og rust som kommer under lakken og som ikke skyldes ytre fysisk/mekanisk (steinsprut etc.) påvirkning. Var ikke snakk om noen gjennomrustning. Det er vel nesten ikke mulig heller at det ruster hull i en så ny bil. Iallefall så tar det lang tid.

Skal ha en nøye gjennomgang når bilen nærmer seg 12 år for å eventuelt avdekke noen rustskader som kan fås på garantien før det er for sent.

Når det gjelder BMW'en - en ting er garanti en annen ting er reklamasjon. Skulle tro at lakken på en bil er ment å vare i minst 5 år uten rustskader og da ville kanskje en henvendelse til Forbrukerrådet kunne avklare om dette kunne være en reklamasjon.

Skrevet

Dette var et kjent problem på VAG produktene for noen år siden også...her hadde jeg ikke gitt meg, si at du tar kontakt med TV2 hjelper deg eller noe sånt hvis de ikke fikser dette for deg.

Skrevet

Det hører jo selvfølgelig med til historien at jeg ble lei min forrige 320d etter at dieselpumpe og turboen røk sammtidig, så jeg ønsket ny bil på dagen. Nabobutikken til BMW, en Suzuki-forhandler, hadde to bmw'er klar for levering på dagen og jeg slo til på denne da 6 mnd gamle e61. Kjøper man av "ikke-BMW" butikk, så er man uten goodwill og rangert nederst på kundelisten.... Ta "rotta" på Suzuki synes jeg bare blir en møkkete krig med enda mer ansvarsoverdragelse. Hva slags etternavn som henger på butikkveggen er for meg totalt likgyldig. Kjøper man Diplomis på Esso eller Smartclub, så er det fortsatt Diplomis som har ansvaret for at det er nok fløte i kremen.

Skrevet

Dog kan det være at suzuki muligens vil fronte saken mot bmw for deg, og med en viss prosent kjangs at dem gjør det bedre enn hva bmw forhandleren selv kan få til.

Har du hørt med dem?

Skrevet

Nei, det har jeg faktisk ikke gjort, men jeg har send en mail i dag til:

BMW Group Norge

John F. Parrington Hansen

Direktør Ettermarked

V1-R1-NO-A

Martin Lingesvei 17

Postboks 1

1330 Fornebu

Tel. +47 67 81 85 08

Fax. +47 67 81 86 08

Mob.+47 99 09 85 08

mailto:john.f.hansen@bmw.no

Sier han dette er sånn det er, så lar jeg det rett og slett ligge. Tar for mye tid å krangle om slikt at jeg heller dekker det selv. Kommer da til å bruke TK bil i Fredrikstad og furter litt til på lokalt BMW-verksted... ;-)

Skrevet

noe så håpløst.

BMW har hele tiden gått for å være et bilmerke i premiussjiktet. At de ikke da kan yte service er helt bak mål.

Forøvrig tror jeg dette er en feil. E39 og e46 har jo fått byttet panser og bagasjeluker i fleng pga rust, men der kom det vel også en notis fra BMW AG om akkurat dette(?)

Skrevet

BMW har nylig strammet kraftig inn på dette ja. Før fikk man byttet hele karosseriplater ved den minste antydning til rust...

6 år før 04, 12 år etter :wink:

Skrevet

Dette her var dårlig fra bmw sin side! For det første så burde jo ikke en så ny bil begynne å få antydning til rust! Dette burde bmw ordnet opp i med engang... dårlige greier. De burde tenke litt mer langsiktig enn at de får utgifter på din bil nå. Fort gjort å miste kunder over sånne ting.

Håper det ordner seg for din del.

Skrevet

Det der hadde jeg ikke gidd etter på, fight for your cause! Ta kontakt med alle midler som muligens kan hjelpe deg, om det så måtte være TV2 Hjelper deg eller Suzuki-forhandleren du kjøpte bilen med. BMW fremstår som ett av verdens beste bilmerker, så skal de sannelig få leve opp til ryktet sitt.

Skrevet

Fått "spesialtilbud" fra lokal bmw-forhandler... Kr 9200,- for å fikse feilen...det var vist mye jobb for å løsne det skadde området...rails må av og det gjøres fra innsiden og av med taktrekk o.l...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...