///Thomas Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Fikk en god start på ferien her nå... Kjerringa var å leverte bilen for alarminstallasjon, og på hjemveien ble hun stående i kø. Av en eller annen grunn så virket ikke kjølevifta, og bilen begynte å koke midt i rushtrafikken Dette førte til at trykke ble for stort og varmeregisteret sprakk, og damp kom inn i kupeen og vann på teppet Begynte nå å demontere deksler for å komme til varmeregisteret, men ser ut som rattstammen må senkes og kanskje løsne bremsepedal for å få den ut. Har løsna de 4 skruene bak torpedoveggen. Har lest noen tråder her der folk plukker ut hele dashbordet for å komme til, mens andre sier de kan dra det rett ut under rattstamme. Er kanskje forskjell fra modell til modell... Dette er da en 87 m3... Går det ann å senke ned rattstammen eller må jeg ut med hele forbanna dashbordet???
///Thomas Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Fåkk au!!! Så litt mørkt på det, men må vel bare hoppe i det da Så bare at så mange skrev at de bare tok den rett ut til venstre under rattstammen... Er det på preface det er slik eller?? Ser ut som den rattstammen er "poppet" fast i ei plate mot torpedoveggen der, er vel kanskje ikke mulig å få den løs??
Gjest Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 usikker, men Jobben er ikke den værste.. Men når du førstest driver på, bytt vifta til varmeapparatet også! Kan banne på den begynner å skrike og hyle 30 -40 minutter etter du er ferdig med jobben, og da er det på`nigjen med samme jobb: p hehe.
NoName Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 den vifta kan du skifte når alt står i vel ? løser den plata i motorrommet og da kommer du godt til.
takaasen Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Jeg byttet registere på en m3 e30. flyttet bare rattstammen.
///Thomas Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Skrevet Juli 10, 2010 Vat det jeg håpte på, men kan du forklare hvordan man flytter på rattstammen??
takaasen Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 husker ikke helt, over 10 år siden. men kyttet boltene som holder fast rattstammen. brukte dremmel tro jeg.
///Thomas Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 husker ikke helt, over 10 år siden. men kyttet boltene som holder fast rattstammen. brukte dremmel tro jeg. Ok, da tror jeg jeg prøver å løsne dashen heller, gidder ikke å kappe de "naglene" hvis det er eneste måten å senke rattstammen på... Får bare hoppe i det....
///Thomas Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 Da var varmeregisteret ute Var sprekk i enden på det og lakk som bare f.... Siden teppet var klissblaut, tenke jeg å ta ut teppet å tørke det... Og det viste seg at det var nok til å få rigla ned boksen til varmeapparatet og vridd den litt ut så jeg kunne dra ut registeret, altså uten å løsne dashbordet, jahooooo!!! Nå er det bare å vente noen dager på nytt register fra koed... Kjipt å ikke ha god-bilen på veien i ferien da
Gjest Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 hmmm, forklar det der med å vri den.. hva måtte du løsne for å få til det ?
///Thomas Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 Løsna de 4 skruene på fremsiden av torpedoveggen som holder hele "varmeapparat-boksen" som registeret sitter i. Og da jeg tok ut teppe trykket jeg boksen så langt nedover jeg kunne, og da ble boksen såpass løs at jeg kunne vri den ut, slik at den gikk klar av rattstammen, og jeg kunne tre ut registeret.. Var bare å vri den noen få cm så gikk det greit. Har jo løsnet alle slanger og ventiler som satt fast i "boksen" også da. Satser på luftventiler og slanger på boksen som går inni dashbordet fortsatt henger fast i boksen da
Øyvind L. Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Herregud!! Nå må jeg gjøre samm jobben på min! Merket at det dryppet kjølevestke ned ved siden av gasspedalen... Jeg håpet så sykt at det skulle være ventilen til vamtvannet, men neida.. Kommer kjøleveske ifra registeret! Og jeg GIDDER ikke ta ut dashbodet.. Det gjorde jeg for et par år siden.. Godt jeg har en uke igjen med ferie..
kbpE30 Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 gjorde dette på min siste e30. vridde og ut registret. men tok løs gass pedalen, slik at det ble bedre plass. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå