-Roger- Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Vanskelig og formulere en overskrift på dette temaet synes jeg. Altså jeg vet selvfølgelig hvordan man stiller på speilene, men når jeg sitter bilen i revers så justerer høyre speil seg nedover slik at det skal bli mer oversiktlig å rygge. Problemet er at speilet går helt ned så det blir overhodet ikke mer oversiktlig. Ser faktisk inegnting bortsett fra en liten flekk under passasjerdøren. Er det mulig å forhåndsinnstille hvor langt speilet skal justere seg ned?
SweetBMW Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Det er slik pga du skal se fortauskanter når du parkerer. ta og bytt bryteren over til førersiden tror jeg de ter, da skakke speilet stille seg ned
Runet Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Enig med Roger. Mitt går også alt for langt ned. Er passe å se bakhjulet og litt av rumpa på den sida, men jeg ser rett i asfalten ved revers..... Kan ikke rygge etter speilet slik det er
SweetBMW Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 som sagt: flipp over brytern så skakke speilet tilte ned tror ikke det er noen innstilling på hvor lang ned det skal gå.
-Roger- Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 som sagt: flipp over brytern så skakke speilet tilte ned tror ikke det er noen innstilling på hvor lang ned det skal gå. Jeg vet at det går an å vippe om bryteren men da går det ikke ned i det hele tatt. Men men, siden flere har samme "problemet" som meg så skal det vel være sånn. Selv om det virker helt teit. Man ser jo ingenting i speilet når det går så langt ned som det gjør.
Sjøbuse Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 hva om man stiller opp speilet dit man vil ha det når bilen står i revers. går det i den posisjonen neste gng man setter den i revers kanskje?
-Roger- Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Kan ikke stille den opp når den står i revers. Dvs speilet går ned med en gang man sitter bryteren til venstre side. Hvis man bytter om til høyre side går speilet opp igjen.
Lars89 Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 to adjust the tilt, put the switch to the right side, put the car in reverse, after the mirror tilts down you can adjust it to your liking, then save it to the seat memory The "off" position can be to either side depending on how it's programmed. The only difference seems to be that you can adjust the amount of tilt if your "off" position is on the passenger's side. Here's a quote from the Car and Key Programmable Functions Guide: Mirror memory, automatic curb parking function (only E46 since 09/99 production) Dealer programmable, default is "inactive" The position for the passenger-side exterior mirror for the automatic parking function can be stored for each key individually.If “active” is selected and the mirror adjustment switch is set to “passenger-side”, the passenger-side mirror will be automatically moved to the pre-selected position when in reverse gear. To store the “pre-set” position, adjust manually the passenger–side mirror while reverse gear is engaged. If “active" is selected and the mirror switch is set to “driver’s-side”, the automatic parking function is deactivated. If “inactive” is selected and the mirror adjustment switch is set to “drivers-side”, the passenger-side mirror is automatically moved to the lowest possible position when in reverse gear. Selecting the “passenger-side mirror” with the adjustment switch, deactivates the automatic parking function.
-Roger- Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Skrevet Juli 16, 2010 to adjust the tilt, put the switch to the right side, put the car in reverse, after the mirror tilts down you can adjust it to your liking, then save it to the seat memory The "off" position can be to either side depending on how it's programmed. The only difference seems to be that you can adjust the amount of tilt if your "off" position is on the passenger's side. Here's a quote from the Car and Key Programmable Functions Guide: Mirror memory, automatic curb parking function (only E46 since 09/99 production) Dealer programmable, default is "inactive" The position for the passenger-side exterior mirror for the automatic parking function can be stored for each key individually.If “active” is selected and the mirror adjustment switch is set to “passenger-side”, the passenger-side mirror will be automatically moved to the pre-selected position when in reverse gear. To store the “pre-set” position, adjust manually the passenger–side mirror while reverse gear is engaged. If “active" is selected and the mirror switch is set to “driver’s-side”, the automatic parking function is deactivated. If “inactive” is selected and the mirror adjustment switch is set to “drivers-side”, the passenger-side mirror is automatically moved to the lowest possible position when in reverse gear. Selecting the “passenger-side mirror” with the adjustment switch, deactivates the automatic parking function. Hmm... Da skal det gå an ser det ut som! Takk skal du ha Lars! Skal se på det når jeg får tid og ligge inn en tilbakemelding her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå