Gå til innhold

nye skiver ble "kast" i, garanti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

byttet skiver og klosser fremme, kjøpte hos koed, var nøye med å ikke bremse de hart i bynnelsen men allikavell ble det kast på en av dem eller begge :roll: rister godt i rattet når jeg bremser. er det garanti på slikt? kjørt kem knapt 1000km.

Skrevet

Fjernes du evt rust eller andre objekter fra navet? ofte at det ligger drit der som gjør at skivene sitter feil.

Angående reklamasjon så blir man ofte møtt med påstands som feil montering eller vann på varme skiver / bråbrems.

Bruker du orginale klosser eller green stuff /sports klosser?

Slitte foringer og styrestag kan forsterke ugjevheter i skivene.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet og jeg hadde defekte casterstag foringer.

Fikk nye skiver hos GS 3 ganger, for deretter å kjøpe ny casterstag foringer. Byttet skiver, casterstag foringer samtidig, alt OK.

Skrevet

Er i sverige så derfor treg å svare. Ja de ble montert riktig det er sikkert, gjorde orntlig rent også, ristingen kom forsåvidt heller ikke før etter ca 500km. Så det kan være kasterstag og? det virker som at det er ikke likt hver gang, noen ganger rister det hvis jeg bare legger foten på bremsepedalen og andre ganger gjør det ikke det da men hvis jeg bremser hardere. noen ganger mer enn andre og, merkelig :roll: virker også som det rister i hele bilen noen ganger. Tror dere dette er skivene eller?

Skrevet

+1

casterstag.definitivt mtp at du kjenner det oftere når du bare legger forten på pedalen svakt..

det er så og si aldri kast i skivene på e39. det kan komme som et resultat av casterstag, men heller sjeldent.

Skrevet

Takker for svar! Som sakt tidligere så er dette skiver og klosser fra koed og ikke orginale, er det noen av dere som har erfaringer med disse skivene? Er det noen måte å finne ut om det er kasterstagene eller må de bare byttes for å se om det blir bedre. Traff en fyr på en campingplass her som har hadd lignende problem på en 2003 mod. han kjøpte skiver på mekonomen å fikk nye etter han trudde det var blitt kast på de men til ingen nytte, det viste seg å være at skivene som mekonomen leverte var littegrann tynnere enn orginale og derfor ubalanse.. men rart at protusenter tar på seg å produsere deler som ikke er lik, så har vært kjekt om noen av dere kan dele erfaringer hvis dere har skiver fra koed.

Skrevet

Jeg sjekket mine casterstag foringer, og den ene foringen hadde en mikroskopisk sprekk i seg, og ifølge e34_525tds så er dette absolutt nok til at slikt kan skje.

Men når foringene var skiftet, så merket jeg at hele forstillingen ikke ga så mye etter ved sving kjøring, ja og at det ikke skivene blir skjeve da.

EDIT: Skrivefeil.

Skrevet

Noen som har erfaringer med kasterstag fra koed, de er jo grisebillige så lurer på om kvaliteten er noe å satse på. Har lagt merke til at det rister mest når jeg bremser sånn "mellomhardt", rister skjeldent hvis jeg bare legger foten på pedalen så bremsene akkorat tar.. så dette tyder på slakk i casterstag eller noe i forstillingen og ikke skivene?

Skrevet

Der er casterstagene med foringer byttet å det ble myye bedre MEN, rister fortsatt litt i rattet :( virker som det rister mest i et visst km. spekter, asså hvis man bremser fra hundre til null sån passe kraftig så rister det feks. når man paserer 80 og ned til 70 om dere skjønner, ingen vibrasjon i lav fart heller. Hva mener dere? skivene eller noe ant i forstilling?

Skrevet

Mange mener at det er svært sjelden det blir reelt kast, men heller et belegg som dannes på skivene. Belegget kan fjernes ved en serie kraftige oppbremsinger, mener det ble nevnt 8-10 serier fra høy hastighet til nesten stillestående. Poenget er å få til skikkelig varmeutvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...