Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Helt til IP-adressen eventuelt endres en gang i tiden. En kan alternativt sette opp 212.20.196.86 som DNS-server.

Men hvorfor får du riktig svar på nslookup og så en annen adresse når du pinger? Det er to forskjellige adresser du har der...

Hei

Kan du gi en forklaring, veiledning på hvordan man setter opp 212.20.196.86 som DNS-server.

Mvh

Bent

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor den der 83-IPen fortsatt kommer opp. Noen med DNS-peil som forstår seg på det?

DNSen har vært riktig siden lørdag.. :?

Skrevet
Jeg fatter og begriper ikke hvorfor den der 83-IPen fortsatt kommer opp. Noen med DNS-peil som forstår seg på det?

det fiksa seg utover dagen i dag. Virker som at telenor kanskje har hatt treghet med å få endret i DNS hos seg kanskje?

Ikke endret noe her i alle fall og det funker fint nå. Lagt merke til det der før at dns oppslagene ikke alltid oppdaterer seg likt hos alle isper, men fra lørdag til godt ut på mandag synes jeg virkelig er veldig lang tid.

Skrevet
Helt til IP-adressen eventuelt endres en gang i tiden. En kan alternativt sette opp 212.20.196.86 som DNS-server.

Men hvorfor får du riktig svar på nslookup og så en annen adresse når du pinger? Det er to forskjellige adresser du har der...

Siden man har litt interesse for slike ting så ble det å spørre onkel google.

Most likely reason is client side cache is wrong, but a

negative cache entry is only 5 minutes so that would imply

it didn't last long or that you actually had a wrong (but

actual) answer in the cache.

If you eliminate the client side cache it might be due to

the nslookup using a different set of DNS servers (e.g.,

internal vs. external) than the ping (client computer)

resolver.

This comes from mistakenly trying to us two 'sets' of

DNS servers on the client NICs.

Internal Clients MUST use strictly the internal DNS

servers -- and these internal DNS server

must be

responsible for resolving/forwarding any external name

requests.

Kort fortalt, nslookup og ping kan bruke forskjellige dns hvis det er satt opp på pc.

Skrevet

Da kan jeg orientere deg om at ting er oppe og går igjen, hos meg. Er get kunde.

Mvh

Bent

Skrevet

Godt å høre! Håper dette gjelder alle nå... :?

Og ja, lørdag til mandag er lenge, spesielt når refreshtiden i sonefilen er satt til 8 timer... da skal den ikke tulle i 2 døgn. Oppdaterer serial også hver gang jeg gjør noen endring, slik at serverne gjenkjenner at det er gjort endring i sonefilen og altså skal refreshe den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...