Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

bli bra herre :D

men det er vell ikke du som kjører en orange subaru forester elns til jobb bil?? som kjørte til ferje leie i dag mellom 2 og 3 tiden.

jeg lå forran den bilen hele tiden å mener at det var deg, kjørte hvertfall en flamme lakkert lett motorsykkel :P

Stemmer bra det :) Har en Subaru XV :) Er ofte på fosen så :)

hcthqh600lqaazuih5m1.jpg

Holder på å koble opp motor nå, men har det litt travelt for tiden så er ikke ferdig med alt småplukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Har ikke oppdatert så mye i ferien, men har gjort litt småplukk på bilen :-) Har skiftet et par foringer i bakstillinga og nå morkne slanger på motoren, samt toppdekselpakning. Rør til servo på tannstanga er også byttet. Den har nå fått komplett ny eksos med IS tykkelse og Simons bakpotte. Hadde samme potta fra før, men den var til 318 og derfor i mindre dimensjon. Byttet også eksosmanifolden med pakninger, og dette var en kronglete jobb med motoren i bilen! Tror ikke jeg begynner med turbokonverteringen før jeg har kjørt litt med bilen. Ser ut til å bli vinterprosjekt det om jeg får varme i garasjen :-) Er enda litt småtteri igjen som alltid tar lengre tid enn det skal pga. no prakk. Gleder meg til å begynne å ta i bruk bilen nå etter å ha eid den i over 2 år. Den skriker etter en god vask og polering :-)

Ny katalysator, Effektanlegg og brukt manifold :

001.jpg

Rent og pent :-)

002.jpg

I motsetning til denne. Blir godt å få bilen ut fra låven og rydde, shine og vaske :-)

003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, firesylindrede BMW-motorer er vanvittig undervurdert i forhold til overlading. Det fungerer genialt og gir bra effekt.

Det ser ut til at du har en stor og fin låve også. Driver dere med dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, firesylindrede BMW-motorer er vanvittig undervurdert i forhold til overlading. Det fungerer genialt og gir bra effekt.

Det ser ut til at du har en stor og fin låve også. Driver dere med dyr?

Is motoren er ihvertfall en fin motor synes jeg :-)

Er gården til en kompis av meg, men han har lagt ned gårdsdrifta, så vi holder på å bygge stort verksted av fjøset nå. Derfor jeg står provisorisk litt høkkert til. Så blir et to etasjes verksted med skruplasser i kjelleren, og lagring i overetasjen når vi blir ferdig :-) Blir vel ca 300 kvadrat tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, firesylindrede BMW-motorer er vanvittig undervurdert i forhold til overlading. Det fungerer genialt og gir bra effekt.

Det ser ut til at du har en stor og fin låve også. Driver dere med dyr?

Is motoren er ihvertfall en fin motor synes jeg :-)

Er gården til en kompis av meg, men han har lagt ned gårdsdrifta, så vi holder på å bygge stort verksted av fjøset nå. Derfor jeg står provisorisk litt høkkert til. Så blir et to etasjes verksted med skruplasser i kjelleren, og lagring i overetasjen når vi blir ferdig :-) Blir vel ca 300 kvadrat tror jeg.

Ok. En kompis hadde en 318is e36 coupe i over tre år.. Den bilen blei pisket så latterlig hardt, og den holdt helt utrolig bra, null feilslag! Kan ikke fatte at motorer tåler slik behandling over så lang tid. Så is-motoren er fenomenal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt, firesylindrede BMW-motorer er vanvittig undervurdert i forhold til overlading. Det fungerer genialt og gir bra effekt.

Det ser ut til at du har en stor og fin låve også. Driver dere med dyr?

Is motoren er ihvertfall en fin motor synes jeg :-)

Er gården til en kompis av meg, men han har lagt ned gårdsdrifta, så vi holder på å bygge stort verksted av fjøset nå. Derfor jeg står provisorisk litt høkkert til. Så blir et to etasjes verksted med skruplasser i kjelleren, og lagring i overetasjen når vi blir ferdig :-) Blir vel ca 300 kvadrat tror jeg.

Ok. En kompis hadde en 318is e36 coupe i over tre år.. Den bilen blei pisket så latterlig hardt, og den holdt helt utrolig bra, null feilslag! Kan ikke fatte at motorer tåler slik behandling over så lang tid. Så is-motoren er fenomenal.

Pisket min forrige IS en del blant annet på bane uten problemer jeg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt Eu-kontroll på bilen nå og fått kjørt en 10 mil med den. Satser på å få hentet skilt i morgen :-) Merker det er godt å trille litt rundt med den, da finner en også ut av en del småplukk som må ordnes. Vask har det også blitt. Lakken trenger en real rubb og polering, vises godt på bildet, da fronten er mye blankere og bedre i fargen. Blir også godt å få sideskjørt, da kanalene er hæslige :P Satser på å få bilen til å fungere godt utover høsten, så jeg kan begynne med turboen nærmere vinteren :-)

pnt4d0xubcajemsabg6o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...