Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan har du tenkt og få en e46 motor neddi? bruker du ledningsnett fra e36 ?

Blir nok E36 motor alikevel. Men det enkleste ville nok vært E36 ledningsnett. Resten skal være plug & play tror jeg. Men finner nok ikke ut det denne gangen :P Er i dialog om en E36 motor for tiden så håper det går i boks snart :)

før du går på en real smell her nå så bør du vite at e36 har en rund motorkontakt, mens en e46 har 2 små (firkantete) som står direkte på hjerne. så da må du ha ledningskjemaer og lodde endel for at det skal passe overens. om du er interisert så har jeg 2 stk 318 motorer liggende, den ene er komplett og den andre er en delemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før du går på en real smell her nå så bør du vite at e36 har en rund motorkontakt, mens en e46 har 2 små (firkantete) som står direkte på hjerne. så da må du ha ledningskjemaer og lodde endel for at det skal passe overens. om du er interisert så har jeg 2 stk 318 motorer liggende, den ene er komplett og den andre er en delemotor.

Dette er vel pga. at E46 har EWS og at det derfor er en kontakt til hjerne og en til EWS boksen. Var ute i E46'n min og sjekket nå og ser at det ikke er no motorkontakt på samme måte som E36 har. Ledningsnettet til motoren går rett inn i sikringsboksen. Er mulig det er et stikk inni der, men det er nok ikke likt så det vil forårsake en del lodding og ombygging som du nevner. Det gidder jeg nok ikke så satser på å anskaffe en E36 motor. Grunnen til at jeg tenkte på E46 motor først var pga. jeg hadde en på handa, men det viste seg i ettertid at den ikke var komplett og det ble derfor gått bort ifra den. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ting tar tid, men nå er jeg ihvertfall igang :) Har fått bilen opp på bukker og begynt å sette sammen motorene til en komplett. Håper denne funker for må innrømme at jeg er litt skeptisk, selv om selger sa at motoren skulle være bra. Sender trolig avgårde en finfin bestilling til Koed ikveld med no stash :)

uvf50a79dmt6iufiidr0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Fikk bestilt litt deler fra Koed idag. Bestemte meg fort for å bestille det meste av slitedeler til forstillingen slik at alt er på topp :) Så trengte jeg litt småtteri her og der så plutselig ble det en lang liste med mye smått :lol: Hadde planer om å kjøpe m-front, framskjermer osv og, men det får komme neste bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksbil er bruksbil vettu! Du koster på den bra med summer for at den skal teknisk være i god stand, men vil du virkelig bruke tusenlapper på plastikk på en sånn bil? Du har jo caben! Den er nydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksbil er bruksbil vettu! Du koster på den bra med summer for at den skal teknisk være i god stand, men vil du virkelig bruke tusenlapper på plastikk på en sånn bil? Du har jo caben! Den er nydelig..

Kan da bruke penger på begge :mrgreen: Hehe. Det som er med denne er at begge framskjermene har rust og bulker, støtfangeren foran er knekt og sprukket på flere plasser, og grillen er skadet, så synes like gjerne jeg kan bytte ut alt og få det strøkent :) Har en kompis som er lakkerer, så det trenger ikke koste så mye som det høres ut :) Sideskjermene får man jo uoriginale til en billig penge, samme med grillrammen, så er jo bare støtfangeren som egentlig koster litt. Men har bestemt meg for å kjøpe org m-fanger da den uoriginale jeg hadde på min forrige e36 sprakk tvert minusgradene kom pga. billig plastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksbil er bruksbil vettu! Du koster på den bra med summer for at den skal teknisk være i god stand, men vil du virkelig bruke tusenlapper på plastikk på en sånn bil? Du har jo caben! Den er nydelig..

Kan da bruke penger på begge :mrgreen: Hehe. Det som er med denne er at begge framskjermene har rust og bulker, støtfangeren foran er knekt og sprukket på flere plasser, og grillen er skadet, så synes like gjerne jeg kan bytte ut alt og få det strøkent :) Har en kompis som er lakkerer, så det trenger ikke koste så mye som det høres ut :) Sideskjermene får man jo uoriginale til en billig penge, samme med grillrammen, så er jo bare støtfangeren som egentlig koster litt. Men har bestemt meg for å kjøpe org m-fanger da den uoriginale jeg hadde på min forrige e36 sprakk tvert minusgradene kom pga. billig plastikk.

Da er du unnskyldt ;) hehe.. jeg vil å ha kompis som er lakkerer! Dyrt med lakk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handler fra Koed.no så alt finner du der :) Der kan du også finne brukt hvis du vil spare litt penger :)

Sitter nå og leker litt med tanken på turbo på denne. Høres kanskje latterlig ut å vurdere turbo på en 318, men jeg har aldri eid turbobil og ønsker å få litt mer erfaring på dette feltet. Effekten blir isåfall lav nok til å prøve å få godkjent det med 325 bremser og understell. Mine tanker er ihvertfall at det kan bli lettere å godkjenne uten å skrive ned sitteplassene enn en stor 6er under panseret? Men mulig jeg er naiv nå? Er som sagt kun en tanke jeg leker med ikveld, men turbokitene på ebay er farlig billige. Man får kanskje hva man betaler for? Jeg har liten erfaring på turbofeltet så kom gjerne med innspill :) men jeg har skrudd litt motor så det ser jeg ikke mørkt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er mange som kjører med ebay turbo kitte her, har selv ikke prøvd dette. Hvordan er det og få en bil godkjent ombygd med en motor uten papirer? er det umulig?

Det er nok relativt umulig ja. Heldigvis er jo motoren som skal inn i denne bilen identisk med den originale så det bør ikke by på problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har fått gjort litt idag :) Fikk endelig sammen motoren og slengt på kassa så da bars det inn i bilen med seg :) Jeg mangler startmotor så hvis noen har en liggende i trondheimsdistriktet rop ut :) Var godt å få motoren på plass slik at det ble litt bedre plass i garasjen :) Fikk koblet på mellomaksling, eksos, kjøleslanger og radiator, samt deler av ledningsnettet idag. mangler no småskruer og div som jeg skal bestille så jeg kan ta oppstart snart :) Ellers er alt av lykter osv nå på plass :)

p1paq2rhibppxh7f6hji.jpg

d1pj69zxp2dbxla271wy.jpg

77kckag1lhnwj72ydxkg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...