Endres Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Holder på å bytte clutsj på min M20B25, men har et STORT problem! Jeg får ikke ut lageret bak på veiva. Har prøvd med slaghammer og div hjemmelaga verktøy, men får det ikke ut. Står bom fast! Noen som har opplevd dette, og kanske har noen forslag til hvordan jeg får det ut?
Haug530D Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Bak på veiva? mener du svinghjulslageret? eneste måten er slaghammer, må kanksje bort med svinghjulet.
stian1990_2 Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Varme/kulde... minus 50 kan kanskje gjøre susen.. Pass på så ikke det sprekker..
Fixfax Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Pilot lagret? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pilot-Be ... veQ5fTools kansje?
Hardtop Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Fyll hullet med fett, finn en stang/bolt som passer i diameteren til lageret, bank stangen inn i fettet med hammer. Dette fungerer ved at fettet presser lageret ut bakfra. Sitter det veldig hardt, har jeg pleid å sette inn en ekspansjonsbolt i lageret, som jeg fester en glidehammer i.
Endres Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 takker for svar! skal prøve det med ekspansjonsbolten!
bbmw Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Kjøp deg glidehammer sett på biltema eller Jula. Så tilpasser du verktøyet om nødvendig. De har i forskjellige prisklasser. Eg brukte dette sist eg skiftet det lageret. Men varming/kjøling i tillegg gjør susen Lykke til!
ehrnst Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 hvilket lager er det vi snakker om her? utløserlager?
Fixfax Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 hvilket lager er det vi snakker om her?utløserlager? pilot lagret tror jeg
Endres Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 Da har jeg ENDELIG fått ut lageret Men nå lurer jeg på hvor langt inn det nye skal siden det er mye smalere enn det gamle? Skaldet helt inn til det stopper, eller kant i kant ytterst?
Kristov Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Da har jeg ENDELIG fått ut lageret Men nå lurer jeg på hvor langt inn det nye skal siden det er mye smalere enn det gamle? Skaldet helt inn til det stopper, eller kant i kant ytterst? Kant i kant ytterst - så dytter inngående aksel på girkassa den på plass uansett.
Fixfax Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 hallo så mange som kan bytte pilot lager, men ingen som kan gi meg tips til hjullager bytte :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå