Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har i dag bestilt bilstein B6 dempere til min 89 mod 525i, det jeg lurer på i denne forbindelse er om det er noen som vet om en DIY eller som kan lage en enkel forklaring på fremgangsmåte, evt advarseler om feller jeg kan gå i mens jeg driver på..

Det er snakk om både foran og bak.

Skal prøve å knipse bilder under prosessen for å eventuelt lage en DIY på dette.

På forhånd takk

Mvh

Per H-S

Skrevet

Bak er latterlig enkelt. Du må av med seteryggen for å nå toppen av tårnet. Hvis det er spenn i fjæra, bruke skikkelige fjærklemmer!

Framme kan du holde igjen demperen (slik at den ikke snurrer rundt) når du skal ha mutteren på toppen. Mener det var det vi gjorde. Vi brukte en stor rørtang i den forbindelse. Ellers enkelt.

Skulle du lure på noe så er det bare å sende pm, da jeg ser den raskere via eposten.. :)

Skrevet

Veldig simpel jobb ja. mutterene bruker man bare muttertrekker på, så går det lett som bare det. Husk å sett på fjørklemmer da, så fjørene får minimal vandring nær tårnlageret slipper.

skal du ha orginale, elelr senkefjører på? orginale fjører krever litt mer jobb med fjørklemmene, da disse har mye større spennvidde enn senkefjører...

Skrevet

muttertrekker finnes ;)

kall meg pyse, men tror jeg går for fjørklemmer. det er snakk om originale fjører. har akkurat bytta foringer i travers (på høyre side hadde senteret rett og slett løsna fra resten av foringa), powerflex!

virker som folk mener dette er en ganske enkel jobb, får gi det ett forsøk til helga.

ellers, noen som har noe erfaring med bilstein b6 dempera?

takk for mye respons, setter pris på det.

Mvh

Per H-S

Skrevet
Fjørklemmer er for pyser 8)

hehe, jeg er egentlig den siste som skal mase på andre angående fjørklemmer. Av en eller annen grunn så går det alltid fortere og drite i dem. Like skummelt vær gang da :lol:

Skrevet
muttertrekker finnes ;)

kall meg pyse, men tror jeg går for fjørklemmer. det er snakk om originale fjører. har akkurat bytta foringer i travers (på høyre side hadde senteret rett og slett løsna fra resten av foringa), powerflex!

virker som folk mener dette er en ganske enkel jobb, får gi det ett forsøk til helga.

ellers, noen som har noe erfaring med bilstein b6 dempera?

takk for mye respons, setter pris på det.

Mvh

Per H-S

Metallhyls i senter på powerflex skal være løs, bytta du bare på en side :s

Skrevet

Det var senteret på original foring som var løst. Bytta såklart på begge sider. Det står kanskje litt dårlig formulert men skulle komme frem i "foringER" pluss at jeg beskrev høyre side i en parantes. :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Bumper denne med ett nytt "relatert" spørsmål.

Edit: endre spørsmålet litt

Passer touring fjærer rett på på en sedan? Har det egentlig noe for seg å sette touring fjærer der? er snakk om bak, på e34 525i 12v m/ org understell.

Skrevet

Meiner touring demperene er litt tjukkere, med andre ord må du også ha touring tårnlager, ellers meiner eg de skal være like.

Skrevet

e34 touring fjører passer pefekt på 525 sedan.

monterte det senest selv for ca 1 mnd siden om jeg husker rett. (1991mod 525i sedan m50 motor)

andre veien går ikke tror jeg, ivaffall så er touring fjøra bittelitt større inni og utafor, men passer perfekt på sedan alikevell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...