heatstroke Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Hei. Har i dag bestilt bilstein B6 dempere til min 89 mod 525i, det jeg lurer på i denne forbindelse er om det er noen som vet om en DIY eller som kan lage en enkel forklaring på fremgangsmåte, evt advarseler om feller jeg kan gå i mens jeg driver på.. Det er snakk om både foran og bak. Skal prøve å knipse bilder under prosessen for å eventuelt lage en DIY på dette. På forhånd takk Mvh Per H-S
ingard Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Bak er latterlig enkelt. Du må av med seteryggen for å nå toppen av tårnet. Hvis det er spenn i fjæra, bruke skikkelige fjærklemmer! Framme kan du holde igjen demperen (slik at den ikke snurrer rundt) når du skal ha mutteren på toppen. Mener det var det vi gjorde. Vi brukte en stor rørtang i den forbindelse. Ellers enkelt. Skulle du lure på noe så er det bare å sende pm, da jeg ser den raskere via eposten..
bmw520 Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 eller at du rett og slett bruker muttertrekker på muttrene på toppen
S.Arnesen Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Veldig simpel jobb ja. mutterene bruker man bare muttertrekker på, så går det lett som bare det. Husk å sett på fjørklemmer da, så fjørene får minimal vandring nær tårnlageret slipper. skal du ha orginale, elelr senkefjører på? orginale fjører krever litt mer jobb med fjørklemmene, da disse har mye større spennvidde enn senkefjører...
ingard Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 eller at du rett og slett bruker muttertrekker på muttrene på toppen Hvem har det?
heatstroke Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Skrevet Juli 21, 2010 muttertrekker finnes kall meg pyse, men tror jeg går for fjørklemmer. det er snakk om originale fjører. har akkurat bytta foringer i travers (på høyre side hadde senteret rett og slett løsna fra resten av foringa), powerflex! virker som folk mener dette er en ganske enkel jobb, får gi det ett forsøk til helga. ellers, noen som har noe erfaring med bilstein b6 dempera? takk for mye respons, setter pris på det. Mvh Per H-S
S.Arnesen Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Fjørklemmer er for pyser hehe, jeg er egentlig den siste som skal mase på andre angående fjørklemmer. Av en eller annen grunn så går det alltid fortere og drite i dem. Like skummelt vær gang da
Fixfax Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 muttertrekker finnes kall meg pyse, men tror jeg går for fjørklemmer. det er snakk om originale fjører. har akkurat bytta foringer i travers (på høyre side hadde senteret rett og slett løsna fra resten av foringa), powerflex! virker som folk mener dette er en ganske enkel jobb, får gi det ett forsøk til helga. ellers, noen som har noe erfaring med bilstein b6 dempera? takk for mye respons, setter pris på det. Mvh Per H-S Metallhyls i senter på powerflex skal være løs, bytta du bare på en side :s
heatstroke Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Skrevet Juli 22, 2010 Det var senteret på original foring som var løst. Bytta såklart på begge sider. Det står kanskje litt dårlig formulert men skulle komme frem i "foringER" pluss at jeg beskrev høyre side i en parantes.
heatstroke Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Bumper denne med ett nytt "relatert" spørsmål. Edit: endre spørsmålet litt Passer touring fjærer rett på på en sedan? Har det egentlig noe for seg å sette touring fjærer der? er snakk om bak, på e34 525i 12v m/ org understell.
Gjest Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Meiner touring demperene er litt tjukkere, med andre ord må du også ha touring tårnlager, ellers meiner eg de skal være like.
heatstroke Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Edit; fant ut e34 touring fjærer eller e34 m5 fjærer vil passe dårlig på org 525.
janerik171187 Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 e34 touring fjører passer pefekt på 525 sedan. monterte det senest selv for ca 1 mnd siden om jeg husker rett. (1991mod 525i sedan m50 motor) andre veien går ikke tror jeg, ivaffall så er touring fjøra bittelitt større inni og utafor, men passer perfekt på sedan alikevell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå