Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette dreier seg om min 2.0 TDI Audi motor.

Dette er 140 hestern som er chippet til 170.

En ting jeg har merket og som irriterer meg er at bilen av og til nykker VELDIG mye, men kun på turtal rundt 1000-2000..og kun om jeg ikke gir gass..altså om jeg holder jevn gass eller lar bilen rulle på giret..dette gir seg med engang jeg gir gass. Samtidig som bilen er i "dårlig humør" merker jeg at på tomgang rister den veldig..f.eks lyskryss. Det skjer ofte også kun med "kald" motor...

Kan det være noe med drivstoff tilførsel siden problemet gir seg med engang jeg gir litt gass i stedet for f.eks rulle framover i køene?

Er også en del svart røyk når jeg gir på, og har hørt om en slags ventil man burde ta ut å rengjøre?!

kanskje noen med Diesel motorer har opplevd noen av di samme tingene med / uten chip ?

Skrevet

jeg hadde slik nøkking på min gamle mondeo..da var det katalysatoren som var tett/ødelagt.fikset det ved å rive ut innmatningen i kat'n :P men det kan også høres ut som noe med drivstofftilførsel ja..

Skrevet
Mulig det er noe galt med motoren.

Meget omfattende å utdypende svar detta her :D

Men uansett, ville tatt en sjekk av EGR ventil, har du orginal chip? Prøv å sett den inn igjen å sjekk om samme problemet oppstår da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...