Gå til innhold

Renner vann under bilen når jeg tråkker hardt i gulvet!!

Bimmarn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på en liten ting. Når jeg tråkker hardt i gulvet foran så renner det vann ut av et hull under bilen. Det er det store hullet på hver side av bilen, skal egentlig sitte en propp der.

hvor kommer vannet fra?

Gjelder forresten sjåførsiden og passasjersiden.

Håper noen har peiling på hvor vannet kommer ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok inn der den gummiproppen skulle vert. Det er ca 5-6 cm tykk isolasjon i gulvteppet på E34, så det kan nok trekke inn en del vann der. Du bør ta ut gulvteppet å få tørket det skikkelig, å gjøre rent ubnder, å få på plass proppene i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannet kommer nok ikke inn gjennom disse hullene. Det kommer sjeldent noe megneder som gjør at du kan få det til å renne.

Du har garantert en vannlekkasje et eller annnet sted. Trenger ikke å være dører selv om det ofte er der. Se om bilen har vært kollisjonsskada en gang tildigere, ofte enklere å finne feilen da.

Jeg vill kjørt med proppene ute. Hvis ikke får du basseng inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dreneringsproppene som har vært borte, og når jeg har kjørt i reinet så har det kommet vann inn der. Har nå tatt ut seter og gulvmatte, og da fikk jeg se at det er rusthull helt inntil kanten ved døren på høyresiden der det også har kommet inn vann + noen andre hull.....det samme gjelder venstresiden også men det er ikke fullt så rustent der. Skal ta meg en tur under hageslangen for å se om det kommer inn vann noen andre plasser;)

Skal levere inn bilen for å få sveiset igjen hullene så snart ferien er over;)

Bilen har fått seg en smell tidligere ja på sjåførsiden... det er noen andre rusthull enn bare dreneringsproppene som har hjulpet til med å få vann inn, og i vinter så har det jo trossalt vært snø og salps med salt som har lagt seg her og der og virkelig satt i gang dette. Det er ett hull som jeg har vert klar over siden i vinter. Den gang så var det veldlig lite, men etter som vinteren har gått så har snø, salt og dritt har lagt seg oppi der, så har hullet blitt 3x så stort:S angerer på at jeg ikke har gjort noe tidligere. Men når en ikke har anledning, plass til å holde på eller verktøy så går det slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...