bmwm535i Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 525 har ikke store diffen. . . først når du kommer opp på 535 som store diffen kommer, det er kun utveksling som er forskjellig, på noen av de. girkassa kan du fint bruke da 520 har ei kasse som heter 220 denne blir også levert på 525 men noen av de har 260 kassa somriktig nok tåler litt mere. 2,5 literen har dobbel masse svinghjul og 2 literen har enkel masse er da forskjellig trykkplate svinghjul på de. vil vel tro du kan bruke svinghjul fra 2literen . ang. godkjenning så må du kunne dok hvem bil delene kommer i fra og seff hvordan bil.er kun bremser og volum,effekt på motor som ikke er likt. Bt klarer ikke se forskjell på b20 kontra b25 da de er nesten identiske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 Han æ prata med over telefon hos biltilsynet mente at det ikke skulle være nødvendig å skifte drivverk, men min saksbehandler mener helt sikkert noe annet... Diffen min er hentet fra en e30 325, men helt klart at 525 e34 diffen er kraftigere Stikkakslingene hadde samme delenummer iallfall. Æ kan altså bruke siste halvdel av mellomakselen fra delebilen (525 automat)? 520 fra girkasse til joint og 525 fra joint til diff? Passer de sammen i jointen da? Hadde æ hatt en komplett manuell 525 hadde æ selvsagt flyttet over alt, men datt over et tilbud æ ikke kunne si nei til Automatmotorer er som regel litt penere kjørt også Veldig takknemlig for gode svar! Jeg jobber på bmw og spurte verksmesteren og delelagersjefen hva som skulle til for å få min bil godkjent som en 525. Og det de sa var at alt av bremser, understell, og drivverk må være likt og du må ha papirer fra ett bmw verksted på at ting er som de skal være Om stikkakslingene har samme delenr, så har jeg blingsa da trenger du ikke å flytte over kubbene fra 2liter diffen. Er faktisk litt usikker på akkurat det med mellomakslingen, men det er slik man må gjøre på E36 320 om man hiver på 325 diff, så usikker på om det er likt på E34. For alt jeg vet er det samme mellomaksel, du må nesten bare sjekke opp delenr Joda, sant det med at automatmotorer er penere kjørt Men ang. den automat diffen, det er mulig at den har annerledes utveksling enn en 525 manuelldiff. Dette burde du sjekke opp om du skal bruke den. Det er mulig at biltilsynet er villig til å godkjenne bilen din med 2liter diff, men spørs om ett bmw verksted vil gi ut papirer på at alt av deler er likt som 525.. Er ett helvette å få ting godkjent i norge, er ikke akkurat rart at såpass mange kjører rundt med biler som ikke er godkjent ombygde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 525 har ikke store diffen. . . først når du kommer opp på 535 som store diffen kommer, det er kun utveksling som er forskjellig, på noen av de. girkassa kan du fint bruke da 520 har ei kasse som heter 220 denne blir også levert på 525 men noen av de har 260 kassa somriktig nok tåler litt mere. 2,5 literen har dobbel masse svinghjul og 2 literen har enkel masse er da forskjellig trykkplate svinghjul på de. vil vel tro du kan bruke svinghjul fra 2literen . ang. godkjenning så må du kunne dok hvem bil delene kommer i fra og seff hvordan bil.er kun bremser og volum,effekt på motor som ikke er likt. Bt klarer ikke se forskjell på b20 kontra b25 da de er nesten identiske. Kan du fortelle meg hvorfor det er forskjellige delenr på diffen og på traversen på 520 og 525? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 2, 2010 Forfatter Share Skrevet August 2, 2010 525 har ikke store diffen. . . først når du kommer opp på 535 som store diffen kommer, det er kun utveksling som er forskjellig, på noen av de. girkassa kan du fint bruke da 520 har ei kasse som heter 220 denne blir også levert på 525 men noen av de har 260 kassa somriktig nok tåler litt mere. 2,5 literen har dobbel masse svinghjul og 2 literen har enkel masse er da forskjellig trykkplate svinghjul på de. vil vel tro du kan bruke svinghjul fra 2literen . ang. godkjenning så må du kunne dok hvem bil delene kommer i fra og seff hvordan bil.er kun bremser og volum,effekt på motor som ikke er likt. Bt klarer ikke se forskjell på b20 kontra b25 da de er nesten identiske. 518 - 520 har samme differensial mens 525 - m5 deler diff-størrelse. Det har æ allerede sjekket ut Girkassa brukt på '93 modell 520 heter S5D 250G - TAKS mens den på 525 heter S5D 320Z - THDU. Skal inn å vise prosjektbil og delebil før æ begynner å plukke ting fra hverandre og flytte over. Håper bare æ kan bruke mest mulig av det æ allerede har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 2, 2010 Forfatter Share Skrevet August 2, 2010 Okay. BMW har jo ikke lyst til å hjelpe til på noen måte lenger mht ombygging. De på biltilsynet sa at de kunne sjekke alt og godkjenne ombygginger uten å blande inn BMW når æ viser begge bilene; de har også "BMW-folk" på biltilsynet... Sjekka delenr igjen: stikkakslene skal være like. Mellomakselen er ikke lik pga 525 girkasse er større og bygger litt lenger. Kan være at kun fremste del er noe kortere Automatdiffen skal ha lik utveksling (3,23), men den har ikke samme delenummer av en eller annen grunn!? Som æ sa til dama på BMW da ho sa de ikke var villige til å hjelpe på noen måte: Det skal ikke være lett å ha det gøy i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 3, 2010 Forfatter Share Skrevet August 3, 2010 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet August 3, 2010 Share Skrevet August 3, 2010 Hvilken farge er det på dørene du selger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 Må henge meg litt på han over Er shadowlinelistene komplett til hele bilen? er det sedan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 ang elnett kan du vel bruke elnett og hjerne fra 2 litern og chippe den om hjernene ikke passer overens med kontakter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 4, 2010 Share Skrevet August 4, 2010 ang elnett kan du vel bruke elnett og hjerne fra 2 litern og chippe den om hjernene ikke passer overens med kontakter osv. Nope.. 2,0 vanos = Siemens hjerne 2,5 vanos = Bosch hjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet August 5, 2010 Forfatter Share Skrevet August 5, 2010 Da er vel egentlig de fleste spørsmålene mine besvart! Det kommer nok imidlertid flere når æ endelig får svar på søknaden min. Om æ må bytte drivverket handler æ nok også inn ny girkasse og mellomaksel. Hjertlig takk for all hjelp så langt Kanon om spørsmål utenom temaet kommer på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Bringer denne posten på bane igjen... Siden originalmotor er Siemens og ny er Bosch: hvilke følere må flyttes over? Benytter Bosch ledningsnett altså, men har lest noe om at eksempelvis temperatursensor til instrumentpanelet må flyttes over for å få korrekt tilbakemelding. Noen som vet? Hjertlig takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 28, 2010 Share Skrevet September 28, 2010 Du må bytte temperaturgiver mener jeg, ellers må du ikke bytte noe sålenge du har komplett ledningsnett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet September 28, 2010 Forfatter Share Skrevet September 28, 2010 Det er mottatt. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Hei igjen Motoren er nå heist ut av delebilen og skal få en liten overhaling. Tenkte da blant annet å slipe toppen og skifte pakninga, bytte toppdekselpakning og bunnpannepakning, skifte termostat, simmerringer ved kamaksel, svinghjulslager og noen pakninger i forbindelse med kjølevann i bakkant av motoren. Er det noe mer æ burde vurdere? Hvilken rekkefølge burde æ ta dette i? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå