Erik56 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Fikk dommen "stor slitasje på endeledd" (foran) på EU-kontroll, og at disse må skiftes ut. Bilen er 4 år gammel og har gått nesten 90000km. Synes dette var litt i tidligste laget for "normal slitasje" og lurer på om jeg burde kreve det som en reklamasjon / garanti? Bilen er brukt normalt - dvs bor i Oslo området og kjørt lite på hytteveier o.l. Hva mener andre her?
Otis Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Det var kanskje litt tidlig, men allikavel i grenseland. Men kjør på, prøv det som reklamasjon.
Lars89 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Det er en slitedel. Syns det hørtes helt normalt ut på en så stor bil.
Johnsen86 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Kan godt hende du har fått en mandaskule, men 90 millioner meter med dårlig Norsk asfalt og 4 vintre som fettet i kula nesten frosner er ikke så mye å klage på. Mye mulig kula på andre siden går det dobbelte, men tør jeg gjette at det var den høyre som røyk? Får du det på garantien bør du være glad, gjør du ikke det bør du være minst like blid.
Erik56 Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Skrevet Juli 22, 2010 Hey, takk for alle svar. En grunn til at jeg spurte var at noe lignende skjedde på en E46 jeg har for noen år siden, og da sa merkeverkstedet uoppfordret at det var en kjent feil som gikk under garanti (var visst noe tetting som var dårlig slik at det trengte inn sand og smuss som gav økt slitasje). Den aktuelle bilen var den gangen ca. 3 år gammel.
Erik56 Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Skrevet Juli 22, 2010 Forresten: verkstedet anslår samlet pris (arbeid og deler) for å bytte på begge sider til ca. 5500. Kan det tenkes at andre (dvs. ikke-merkeverksteder) kan være like bra men billigere?
Johnsen86 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Skjønner, har ikke hørt om det på E60/61 foreløpig, men er jo verdt ett forsøk selvsagt Ville uansett kjøpt delen orginalt, du kan få 15% rabatt om du er bmw car club medlem, når det gjelder arbeidet kan alle bytte den like bra, men mulig merkeforhandler vil gi deg en bedre 4-hjulsmåling, i tvil. Kan jo hende styrevinkelsensor må kalibreres for eksempel også, tviler sterkt på det selvsagt.
Lars89 Skrevet Juli 22, 2010 Skrevet Juli 22, 2010 Jobben med selve endeledda kan hvem som helst gjøre. Firehjulskontroll blir praktisert veldig forskjellig og med vidt forskjellig utstyr fra verksted til veksted. Noen gir seg ikke før alt er 100% mens andre kun justerer spissing foran. Uansett viktig å finne seg noen som har moderne utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå